Lan-verbinding blijft op Netwerkadres Verkrijgen staan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Titoselfire

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2007
Berichten
25
Hey iedereen,

ik heb een paar weken geleden van een vriend van me zijn pc overgekocht
was niets aan de hand en had ook gewoon internet op zijn pc
omdat vrijwel alles nog ingesteld stond op zijn manier (naam en persoonlijke dingen van hem) heb ik er opnieuw XP opgezet en begon om de drivers te instaleren
niets leukers om internet op je pc te hebben,maar hier gebeurde vrij weinig mee
de kabel zat in de netwerkkaart maar hij bleef vervolgens zoeken naar een netwerkadres wat ie maar bleef doen
vriend van me gebeld,had ook geen idee wat hiermee aan moest

de kabel komt direct vanaf de Modem die we van casema hebben gekregen
het internet werkt overigens wel op mn laptop(waar ik nu dus vandaan tik) dus kabel/modem kapot lijkt me niet
heb al het internet afgestruind naar een antwoord maar zie niets vergelijkbaars

wie is mijn reddende engel :)?
 
Als je rechtstreeks via het Kabelmodem werkt dan dien je elke keer als je van pc wisselt het kabelmodem uit te zetten door de stekker uit het stopcontact te halen en 10 sec te wachten. Sluit dan de PC aan waarmee je wilt internetten en stop de stekker van het kabelmodem weer in het stopcontact.

De meeste kabelmaatschappijen koppelen het Mac-adres van je netwerkaart aan het kabelmodem. Door de stroom tijdelijk van het modem af te halen vervalt dit en kun je met een andere PC gaan internetten.

Let op je moet echt de stekker uit het stopcontact halen. Sommige kabelmodem hebben een uitknop maar dat is niet genoeg

Als je met beide latop zou willen internetten dan dien je een router tussen je kabelmodem en pc's te zetten. Dan kun je beide pc's tegelijk gebruiken voor internet en hoef je niet steeds de stroom eraf te halen
 
Laatst bewerkt:
Had mij antwoord aangepast dus lees even de nieuwe reactie had even niet goed gelezen :)
 
ja ik zag em :)

helaas werkt ook dat niet, heb net de stroom er echt af gehaald (de raad die casema zelf ook al gaf) om de stroomkabel eruit te halen en zo even met rust te laten
maar ook na deze handeling blijft ie zoeken...
 
Probeer eens als je de stroom eraf hebt gehaald om daarna te PC ook even opnieuw te starten dit wil ook nog wel eens helpen.
 
Werkt het dan nog niet doe dan eens het volgende terwijl je nog wel de kabel in die pc hebt en de router opnieuw hebt gestart zodat dat geen problemen geeft.

1. Start
2. Uitvoeren
3. type CMD en druk op OK
4. Tye in: ipconfig/all > c:\pc1.txt
5. Type EXIT en druk op de enter toets
6. Start Windows Verkenner
7. Ga naar C:\ en zoek het bestandje PC1.TXT
8. Dubbelklik erop en kopieer alles wat daar staat hier als een reactie.
 
ook dat geeft geen resultaat, nog steeds zoekend naar een netwerkadres...
als er info nodig is over hardware of iets ,vraag het me :)
even je andere ding proberen
 
het logje zegt het volgende :
(dit is wel de goeie, om verwarring te voorkomen de andere weggehaald)


Windows IP-configuratie



Host-naam . . . . . . . . . . . .: elfire-804d9dd3

Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:

Knooppunttype . . . . . . . . . . : broadcast

IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee

WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee



Ethernet-adapter LAN-verbinding:



Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:

Beschrijving . . . . . . . . . . .:

VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter

Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-0B-6A-AE-8D-6F

DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja

Autom. configuratie ingeschakeld. : ja

IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 0.0.0.0

Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 0.0.0.0

IP-adres. . . . . . . . . . . . . : fe80::20b:6aff:feae:8d6f%4

Standaardgateway. . . . . . . . . :

DHCP-server . . . . . . . . . . . : 0.0.0.0

DNS-servers . . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%1

fec0:0:0:ffff::2%1

fec0:0:0:ffff::3%1



Ethernet-adapter LAN-verbinding 2:



Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld

Beschrijving . . . . . . . . . . .:

Compaq NC3121 Fast Ethernet NIC

Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-08-C7-29-2A-02



Tunnel-adapter Teredo Tunneling Pseudo-Interface:



Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:

Beschrijving . . . . . . . . . . .:

Teredo Tunneling Pseudo-Interface

Fysiek adres. . . . . . . . . . . : FF-FF-FF-FF-FF-FF-FF-FF

DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee

IP-adres. . . . . . . . . . . . . : fe80::5445:5245:444f%6

Standaardgateway. . . . . . . . . :

NetBIOS over TCPIP. . . . . . . . : uitgeschakeld
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk zul je je tcp/ip instellingen zelf moeten instellen.
Klik eens met rechts op mijn netwerklocatie en kies eigenschappen.
Dan dubbelklik op lan verbinding. Vervolgens kies je het tabblad ondersteuning. Als hier niets staat ingevuld, zul je handmatig alles moeten instellen.

grts
 
in Xp zie ik niets staan wat netwerklocaties heet,het enige wat erop lijkt is netwerverbindingen maar die geeft geen Eigenschappen weer...
 
klik eens op start met rechts en kies eigenschappen. kies hier voor klassiek menu start weergave. Je krijgt dan een icoontje op je bureau blad met netwerklocatie.
 
oke,maar ik zie nog steeds geen tabblad ondersteuning bij ''eigenschappen van LAN-verbinding'' ( plus dat netwerklocaties en netwerkverbindingen precies hetzelfde zijn :p)
wel algemeen,vertificatie en geavanceerd

( ow laat me raden,met kabel erin :p?)
 
Laatst bewerkt:
oke heb dat net dus gedaan(met kabel erin..:p haha) als ik niets instel geeft ie nadat ik herstellen in heb gedrukt aan het ipadres niet te kunnen vernieuwen
als ik alles instel net als mn laptop,maakt ie wel een verbinding maar krijg geen pakketten binnen ...
 
Als je de laptop en je pc op de router hebt zitten, krijgen beide een ander ip adres. b.v laptop heeft dan 195.168.2.2 en je computer 195.168.2.3 De dns server blijft voor beide hetzelfde.
Dus kijk even wat het ip van de laptop is, en verhoogt het laatste getal met 1 op je pc.
 
hetzelfde(met 1 verhoogd ipadres) als met dezelfde instelling als mn laptop
wel verbinding geen pakketten
en gebruik hier nu geen router, dit gaat rechtstreeks vanaf de casema modem
 
Kies eens eigenschappen van lanverbinding en zeg me precies wat je daar ziet staan. Beter nog maak ff een schermafdrukje.

Alt printscreen, paint openen en plakken, vervolgens opslaan als jpg en uploaden in je bericht.
 
Hierbij het printje,heb het dingetje even doorgescrolled,ik neem aan dat het daarom gaat
overigens,als ik geavanceerd doe en ik klik op windows firewall --> instellingen zegt ie het volgende :

''De Windows Firewall-instellingen kunnen niet worden weergegeven omdat de bijbehorende service niet wordt uitgevoerd. Wilt u de Service (WF) / Internet-verbinding delen (ICS) starten?''

als ik ja druk gaat ie een poging maken om het internet te delen maar geeft al snel aan

''Windows kan deze service niet starten : Windows Firewall (WF) / Internet-verbinding delen (ICS) ''

ik denk ik zet het er even bij,misschien kan de firewall lopen vervelen
(heb er een gif bestandje van moeten maken omdat ie 30kb te groot was om te uploaden als JPG)
 

Bijlagen

  • Eigenschappen voor Lan-verbinding.GIF
    Eigenschappen voor Lan-verbinding.GIF
    96,4 KB · Weergaven: 111
Je hebt in iedergeval dezelfde netwerkadapter als mij. Alleen ik heb er niet zoveel instaan.
Laat de volgende dingen staan:
Client voor microsoft netwerken
Bestands en printerdeling
Qos pakketplanner
Internet protocol TCP/IP
De rest kun je verwijderen.

grts
 
oke,ik heb ze eruit gehaald pc en modem opnieuw herstart en hij loopt na een kwartier nog steeds te zeuren om een netwerkadres,dus ook dat was niet de oplossing ,

(edit)
ook met de instelling van mn laptop waarbij hij wel verbinding krijgt, zie ik nog steeds geen pakketten binnen komen
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan