Lan-verbinding blijft op Netwerkadres Verkrijgen staan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja ik weet 't ook bijna niet meer.
Probeer eens of je kunt inloggen op 't modem. Meestal gaat dat via een ip adres b.v. 192.168.2.1 Moet je ff in je beschrijving van het modem kijken.
Verder, staat er soms iets geblokkeerd in firewall.

grts
 
Heb je het al geprobeerd met Winsock Fix ?

Is hier http://www.snapfiles.com/get/winsockxpfix.html te downloaden.
Hiermee kun je alle netwerksettings op nul zetten, heb er vaak succes mee gehad,
wanneer alles door handmatige instellingen was vast gelopen.....:eek:

Wie weet, helpt het...:rolleyes:


Groet,


Remy
 
Verwijder uit je Netwerkomgeving ook even het TCP/IP 6 protocol Dit schijnt soms ook problemen te geven. Je kunt deze vinden op de plek waar shadowbikes ook aangaf om die andere te verwijderen.

Zorg wel dat je altijd je kabelmodem stroom eraf/stroom erop doet en je de kabel op de probleem pc aansluit. Als je dit niet doet dan gaat het niet goed. Vermeld het nogmaals omdat je het snel kan vergeten.

Gebruik je dezelfde kabel voor je latop en de andere pc ?

Tevens viel mij op dat je pc nog een netwerkkaart in de pc heeft met de naam: Compaq NC3121 Fast Ethernet NIC. Je zou ook je netwerkkabel daar eens op kunnen aansluiten om te kijken of het dan wel gaat werken.

Werkt dat ook niet dan kun je in Apparaatbeheer kijken of je die bij het onderdeel netwerk kunt terugvinden. Zo ja even erop dubbelklikken en deze uitschakelen zodat deze niet voor problemen zorgt.

Herstart ook altijd even de PC als je hiermee bezig bent. Soms verkrijgt een Pc geen ip-adres als je instellingen veranderd en als je de PC wel opstart wel. Puur om dingen voor de zekerheid uit te sluiten.


Even in het engels de stappen om het TCP/IP protocol te verwijderen.

To remove IPv6
1. Open Network Connections
2. Right-click any local area connection, and then click Properties.
3. Click Microsoft TCP/IP version 6 in the list of installed components, and then click Uninstall.
4. In the Uninstall Microsoft TCP/IP version 6 dialog box, click Yes.
5. Click Close to save changes to your network connection.
 
Laatst bewerkt:
winsocks heb ik al geprobeerd, zowel ''de winsocks'' als degene die op XP zelf al zit
ik ga eerst eens even met Shadowbikes en Mikeo's ideeën aan de gang

de modem staat overigens zo goed als naast me en gaat bij vrijwel iedere bewerking wel een keer op reset,mn pc vraagt bij de meeste aanpassingen of ik opnieuw wil opstarten dus dat komt wel goed :) sowieso goed in de gaten houden!

even over de andere netwerkkaart die erin zit
ook daar doet ie niets mee, ik heb ook een draadloze router, heb em ook daar al een keer opgezet maar ook daar hetzelfde probleem mee dattie verbinding blijft zoeken

ga nu eerst eens die Protocol verwijderen,tot zo :)
 
Laatst bewerkt:
oke, ik heb het protocol verwijderd, de enige dingen die er nu nog staan zijn dezelfde als bij de Compaq kaart (client voor microsoft-netwerken/bestands en printerdeling voor microsoft-netwerken/QoS-pakketplanner en Internet-Protocol (TCP/IP)
ook na een 10 minuten nog geen reactie
heb de compaq kaart op uitgeschakeld gezet,om enig conflict te voorkomen

over dat van de modem volg ik niet helemaal, sowieso heb ik nog nooit in mn ''modem gezeten'' voor aanpassingen, plus dat het internet het wel doet op mn laptop en op de oude instelling ,zoals ze bij die vriend van me thuis waren
enige verschil is dat ik em opnieuw heb geinstaleerd

wel top van alle suggesties!
 
over dat van de modem volg ik niet helemaal, sowieso heb ik nog nooit in mn ''modem gezeten'' voor aanpassingen

Dit snap ik even niet. Zover ik kan lezen wordt hier ook geen melding van gemaakt. Het enige wat belangrijk is is dat je de stroom van het kabelmodem afhaalt. Je geeft aan dat je een reset doet en als je daarmee bedoelt dat je de stroom van het modem afhaalt en na 30 seconden weer opstart dan is dat goed. Heb het al een paar keer genoemd en ik wil alleen aangeven dat als je het niet via die weg doet het nooit gaat lukken, vandaar dat ik het steeds aangeef.:)

Misschien is het een idee als je even in korte stappen aangeeft hoe je van je laptop overgaat naar de PC. Geef elke stap even aan, zoals kabel los etc Mogelijk dat wij hierin iets kunnen ontdekken.

Dus
1.
2.
3.

Check ook even of de overige instellingen van het netwerk goed staan. Volgens onderstaand document van Casema.
https://mijn.casema.nl/OA_HTML/cska...9F94BE5FCCD163D6E4&oas=fY0kUvbsbAzDErCOY1DeUw..

Probeer het eens op deze mannier, misschien lukt het dan wel.
https://mijn.casema.nl/OA_HTML/cska...9F94BE5FCCD163D6E4&oas=07VPIp1_1ujFnNis6wsTYA..


Je kunt ook nog proberen om je netwerkaart eens te verwijderen in Apparaatbeheer. Laat je netwerkkabel gewoon zitten in de netwerkaart en herstart de PC. Xp zal de kaart dan opnieuw installeren en instellen. Misschien door het opnieuw installeren van de kaart de het wel gaat lukken.

Ook kun je proberen om TCP/IP opnieuw te installeren.

1. Start
2. Uitvoeren
3. Type CMD en druk op OK
4. Type de volgende regels 1 voor 1 exact over en sluit elke regel af door op de Enter Toets de drukken.
netsh int ip reset resetlog.txt
netsh winsock reset
echo 127.0.0.1 localhost > %Systemroot%\System32\drivers\etc\hosts​

5. Type EXIT en druk op ENTER
6. Herstart de PC
 
Laatst bewerkt:
Hey iedereen,

mijn excuses dat ik al even niet meer ben geweest, ik heb het even druk gehad met school/werk en nu is het weer weekend :)

ik ga gelijk aan het bovenstaande beginnen,het probleem is in de tussentijd nog niet opgelost

Groeten!

aan mikeo :

ik haal eerst de kabel uit de laptop, trek dan de stekker vd modem uit het stopcontact, doe dan de kabel in de pc en zet vervolgens de modem weer aan
zo weet ik ook zeker dattie 10 seconde uit is geweest :)
dat van de modem wat ik niet snapte was op shadowbikes, die vertelde over inloggen op de modem,al zou ik niet weten wat ik daarmee zou moeten doen omdat ik dat nog nooit gedaan heb...
------------------------------------------------------------------------------------------
het bovenstaande werkte niet en heb alles nu anders ingesteld
ipv alleen de modem heb ik er nu een router tussen gezet omdat ikzelf een beetje hyper werd van kabels te wisselen
ook nu weer mn laptop die het doet,maar de pc blijft op netwerkadres verkrijgen staan
de gouden tip krijg een kratje bier :) ?
 
Laatst bewerkt:
Begin sterk te denken als al deze oplossing niet helpen het netwerkaartje niet goed meer is.

IK heb ook al eens meegemaakt dat een kaartje niet meer aan de praat te krijgen was en kocht een nieuwe voor een paar euro en werken.

Het enige wat ik nog kan bedenken is om eens te proberen om je PC eens te voorzien van een vast ip-adres.

Maakt een uitdraai op je laptop met Ipconfig/all en noteer deze gegevens.

Ga naar de PC en zoek bij de netwerkinstellingen het TCP/IP protocol op.
Daar kun je zelf een ip-adres/subnetmask/default gateway en DNS invullen.

Vul alles precies hetzelfde in zoals met de uitdraai van je laptop met ipconfig. Alleen het ip-adres verhoog je met 1.

Dus laptop heeft bijvoorbeeld: 192.168.1.10 als ipadres. Vul dan op je Pc als ipadres 192.168.1.11

Klik op Ok en herstart voor de zekerheid je PC. Test of hij het nu wel doet en vermeld even het resultaat.
 
Hoi wat ik bedoel met inloggen op het modem is het volgende.
Elk modem heeft een ip adres (dit zul je ff in je beschrijving van het modem moeten opzoeken)
Je hebt je pc aangesloten op het modem, je vult de waardes in van je laptop.
Ook al werkt internet niet. Je kunt als het goed is met je internet explorer het ip adres kunnen intikken van je modem (in de adresbalk) en op enter klikken. Je komt dan op een soort homepage van het modem uit. Hier kun je je vervolgens inloggen (password zie ook beschrijving)
Wat mikeo al aangaf, 't zou heel goed kunnen dat je lankaartje kapot is.
Een andere opties die me nu te binnen schiet, is je utp kabel. Gebruik je dezelfde als de laptop of heb je 2 verschillende kabels.
 
Hey,

als het de netwerkkaart zou zijn, zou hij het op de Compaq netwerk kaart of op de draadloze usb stick wel moeten doen,en ook dat doet ie niet
de kaart deed het wel voordat ik XP er opnieuw opzette,lijkt me niet erg voor de hand liggend...
voorheen gebruikte ik op zowel de laptop als de pc dezelfde kabel,deze zit nu in de (draadloze) Router
heb geprobeerd om via het usb stickje verbinding te maken maar ook geen succes
de kabels zijn verder in orde omdat ie ze wel pakt op mn laptop
het kan zijn dat het aan de XP versie ligt,aangezien hij niet origineel was :rolleyes:
ik installeer gewoon windows nog een keer opnieuw(ander cdeetje!) en ik kijk hoever ik dan kom
wie weet
 
nee hoor ligt niet aan je cd tje.
maar heb je tussen het casema modem en je pc ook nog een router zitten???
 
sinds vandaag wel ,voorheen niet, heb em er tussen gedaan omdat ik het zat was om steeds kabels te wisselen na de hele sessie van afgelopen week :p
maar ook hier reageerd ie niet op dus....
 
Laten we ervan uitgaan dat je de kabel op de juiste plaats hebt ingestoken. Als het goed is kun je 'm op 5 plaatsen aansluiten. 4 voor computers en 1 voor een andere router. Voor de pc's heb je een croslinkkabel nodig, en voor die andere een straight. klopt dat.
 
de straight is degene die uit de casema modem de router ingaat
de 2 kleine kabeltjes zijn de crosskabels, beide bijgeleverd bij de modem zelf,
dat is zoals de situatie nu is iig

(correctie bijgeleverd bij de router!)
 
Tja, het houdt ver op. Neem een uurtje de tijd en installeer 'm helemaal opnieuw, kabel gewoon ingestoken laten. Je krijgt dan in ieder geval de juiste instellingen tijdens het installeren.
Oh ja en installeren niet vanuit windows zelf, maar vanaf de boot.
 
vanaf de boot? je bedoeld vanaf de Cd-rom neem ik aan?
enige boot waar ik iets van snap vaart op water :p
 
start/uitvoeren/services.msc

kijk of de dhcp client service wel gestart is.
 
DHCP client is niet gestart en als ik em start geeft ie een error

'' Kan de DHCP Client-Service op Lokale computer niet starten.
Fout 1068 : Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart.''

komen we nu ergens :p anders is de krat pils van jou :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan