Lan-verbinding blijft op Netwerkadres Verkrijgen staan

Status
Niet open voor verdere reacties.
oke maar dit houd dus in dat ik die pagina even moet doornemen en alles erop moet uitvoeren?
 
denk dat je voor een goede oplossing eerst moet posten welk type modem en router je gebruikt.
ook of je bij de instellingen van de router komt.
meestal http://192.168.1.1 of 192.168.2.1

als je de dhcp service gestart krijgt maakt dat het wel wat eenvoudiger.

als er inderdaad op mac adres gecontroleerd wordt door casema zal je in de router dat moeten invoeren.

wat op die pagina staat over de foutmelding komt daarna wel.
 
oke naja het is een Sitecom Broadband Router 54G met printerdeler

de modem weet ik niet veel vanaf dan een Motorola Modem van casema

hoe ik bij die instelling kom,zoals shadowbikes ook al voorstelde heb ik weinig tot geen weet van
zou je dat misschien willen uitleggen?
 
ik heb hier het boekje iig, er staat : Sitecom Wireless 11mbps Network Broadband Router WL-026

ik zit inmiddels in mn router via de laptop maar via pc pakt ie em niet
(in mijn geval is het routeradres 192.168.123.254 mocht het intressant zijn)
 
de pc krijgt geen ip nummer dus dat klopt wel.

misschien kan iemand anders dit even verder begeleiden.
moet zo weg.

succes in ieder geval.
kwestie van instellingen in de router.
 
Lijkt mij dat je het beste eerst de oplossing van Pete1 probeert aangezien dit een hele goede zou kunnen zijn.

De router is het probleem niet aangezien het zonder router ook niet werkt op die ene pc. De laptop werkt wel goed met of zonder router.

Probleem lig bij de PC en daar zou het DHCP probleem een oorzaak van kunnen zijn. Alleen hebben we ook een vast ip-adres geprobeerd en dan heb je de DHCP weer niet nodig.

Titoselfire: Heb je dat ook inderdaad geprobeerd aangezien ik de uitslag daarvan niet kan vinden ????

Maar is het proberen waard en lukt dat niet dan zou ik toch overwegen of de PC toch opnieuw te installeren. Zorg dan wel dat je tijdens de installatie een format doet van de C: schijf. Anders gaat hij mogelijk je bestaande windows weer gebruiken tijdens de installatie en dat moeten we niet hebben.

En laat inderdaad de netwerkkabel in de Pc zitten tijdens de installatie voor de zekerheid.
 
Laatst bewerkt:
klik eens met de rechter muisknop op mijn netwerklocaties en dan op eigenschappen, klik met de rechter muisknop op je lan verbinding en dan op eigenschappen klik in dat eerste tabblad wat je ziet op het knopje configureren en dan op tabblad geavanceerd.

in het eigenschappen lijstje klik je op speed/duplex settings en zet hem dan eens op (10 full duplex)
 
Titoselfire: Heb je dat ook inderdaad geprobeerd aangezien ik de uitslag daarvan niet kan vinden ????

ja, ik was terug aan het scrollen en kon mn antwoord niet meer vinden daarop :(
ik heb Configip/all opengezet en alles precies zo over getikt +1 bij het ipadres
toen maakte hij wel weer verbinding maar weer geen pakketten binnen en bij het herstellen van de verbinding kreeg ik weer aangegeven geen Dns-server

ik moet nu repeteren met mn bandje ,ga tegen een uur of 7 er weer aan zitten
ga dan aan Pete's ding verder!
 
ik ben er weer, (later dan verwacht) ben nu eerst begonnen aan Mikeo's tip omdat ik niet weet of de drivers die bij de pc zaten ook daadwerkelijk de goeie zijn (zou een verklaringen kunnen zijn waarom ie het voorheen wel deed en nu na een nieuwe installatie niet)
hij is em aan het downloaden ondertussen ,post zo het resultaat

Resultaat :

na het instaleren van de nieuwe nog steeds hetzelfde, hij blijft zoeken
ik ga nu rustig aan aan die pagina van Pete beginnen,aangezien het nogal een kluif leek te worden :p

ik kan iig nu al zeggen dat ik halverwege ben en dat ik de AFD.sys schijn te missen
wat ik begrijp uit de pagina is dat DHCP op 3 systeembestanden draait , NETBT, TCPIP en AFD
de 1e 2 kon ik vinden in mn windows drivers, maar de AFD mist ,wat dus waarschijnlijk de boosdoener is
ik update jullie zo weer
 
Laatst bewerkt:
3 keer raden vanaf welke pc ik nu typ :D



ja het is gelukt, zoals ik in mn post hiervoor al zei, hij miste de afd.sys
dat erin gezet en vervolgens de modem er uit getrokken (ben weer even terug gegaan naar 1 kabel) en violá Website gevonden ^^

Dankje wel Pete voor de gouden tip naar de website, en natuurlijk Mikeo en Shadowbikes voor hun Hulp!!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan