Langzame disk/ scanprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

demaurice

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2012
Ik heb al best lange tijd last van het feit dat in mijn task manager de disk usage al erg snel 100% aanraakt. Ik heb dit toen ook op google opgezocht en kwam op een forum uit dat mij vertelde om dit uit te voeren: in most cases all you need to do is run cmd.exe as a admin then
chkdsk.exe /f /r on your drives and the condition that causes the problem gets fixed

Dit heb ik gedaan maar deze scan is tijdens het opstarten toen op 11% vastgelopen (meerdere keren) en na een uur nogsteeds op 11 staat. Als ik nu de stroom uitdruk en de scan annuleer bij het opstarten werkt mijn laptop nog perfect.

Nou heb ik eigenlijk twee vragen;
Is dit schadelijk dat deze scan constant vastloopt of betekent dit dat er een probleem is?
Kan ik het schijfprobleem op één of andere manier oplossen waardoor mijn disk niet constant 100% bezig is?

Sorry voor alle engelse termen, ik heb mijn hele laptop op engels staan omdat ik het persoonlijk beter vind klinken.

Mvg, Maurice

Specs:
http://snag.gy/ja4dq.jpg

Laatst bewerkt:
Via een bootable cd/dvd/stick proberen maar vermoed dat het een nieuwe schijf gaat worden, maar je geeft helemaal niets op, lees m'n sig eens aandachtig....

Ik heb gekeken met de tool maar deze zegt dat vooral google chrome vaak bezig is terwijl deze nog geen 0,1 mb/s aan disk gebruikt maximaal. Verder heb ik nu gekeken in de processen van taakbeheer en daar zie ik dat "service host: Local System (network restricted) (12)" en daaronder "system" samen erg veel disk gebruiken op de meest willekeurige momenten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan