Laptop geeft pas beeld na standby

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gardinio

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2009
Berichten
33
Goedemorgen,

Ik heb een laptop geüpdatet naar Windows 10. Als ik de laptop nu opstart dan eindigt deze met een zwart scherm.
Als ik dan een seconde op de power knop druk zodat de laptop in standby gaat en de laptop dan weer aanzet, dan werkt deze gewoon weer normaal en zie ik gelijk het bureaublad.

Taakbeheer werkt niet tijdens het zwarte scherm.


Gr.
 
Werk eerst de drivers bij van je videokaart, werkt dat niet dan gaan we verder kijken.
 
De drivers zijn bijgewerkt. Verder ben ik nu bezig de laatste updates te installeren.(had ik al gedaan, maar er waren weer nieuwe)
Als ik opstart in veilige modus, dan doet ie het in 1 keer.
Ook heb ik Diagnostisch opstarten geprobeerd(dus alleen benodigde services), maar toen startte de laptop ook niet meer via die standby methode.
Opstarten met dat "stuurprogramma handtekeningen uitschakelen" helpt ook niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor de migratie wel de compatibiliteitscheck gedaan en daaraan natuurlijk de gekoppelde vraag : Windows 10 "zei" dat er geen problemen te verwachten waren?

Hoe ziet apparaatbeheer er nú uit (fouten / uitroeptekens) ?

Feit dat íe 't in de veilige modus wel in 1 keer goed doet is overduidelijk een driver (stuurprogramma) issue.
 
Laatst bewerkt:
Wellicht anders driver de-installeren en opnieuw starten en weer automatisch laten herkennen? Immers safe mode werkt... dus de basis driver is ok.
 
Die compatibiliteitscheck weet ik niets van.
Verder staan er geen uitroeptekens of fouten.

Ik heb nu de video drivers verwijderd(dus dat vinkje stuurprogramma verwijderen aangevinkt). Dan start ie voor een keer goed op. Alleen dan gaat ie weer updaten en dan is het feest weer over.
Het gaat om een intel hd 3000
 
Ai, je hebt het toch eigenlijk niet kunnen missen? -> de opmerking van Microsoft om voor de migratie even door Microsoft te laten checken of jouw configuratie geschikt was voor Windows 10. Heb je dan helemaal niet de informatie die Microsoft op je scherm 'zette' gelezen vóór je ging migreren?

Wat is het exacte merk en type van de machine?
 
Ik heb hem zelf niet geüpgraded, dus ik heb geen idee of er wat heeft gestaan.
Het gaat om een Toshiba Satellite c670-19e
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo aan de specs (op de site van Tweakers) te zien zal de update wel gelukt moeten zijn / is de hardware Win 10 proof. Als apparaatbeheer geen foutmeldingen geeft (weet je dat écht heel zeker?) dan rest je vermoedelijk maar 1 ding. Terug naar 7 en opnieuw proberen, want drivers gaan updaten / verwijderen, zonder te weten welke voor het probleem zorgt, is een oneindige weg.

Aangezien de machine draait met Intel Graphics, zal het bijwerken van de videodrivers ook niet veel soelaas bieden, maar in het kader van 'niet geschoten is altijd mis', kun je in apparaatbeheer de grafische adapter verwijderen en dan opnieuw (normaal) opstarten. Je ziet wel wat er dan gebeurt.
 
Laatst bewerkt:
Er is toch ook een functie aanwezig waarmee je de installatie makkelijk kan terugdraaien?
Anders moet het helemaal opnieuw geïnstalleerd worden.
 
Lukt niet. Denk dat ik een vorige versie van Windows ga installeren en alle bestanden weer terug ga zetten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan je net zo goed een schone installatie van 10 doen. Upgrades gaan vaak fout helaas.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan