laptop kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilmpie

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2007
Berichten
82
Hallo allemaal,

Ook ik wil graag een laptop kopen. Ik heb een computer, daar weet ik wel iets van, maar van laptops praktisch niets. Kunnen jullie mij de minium eisen vertellen van een laptop (bijvoorbeeld qua processor, geheugen enz) bij mijn situatie en misschien een geschikte laptop aanbevelen.
Ik zal even uitleggen wat ik zoek. zoals ik al zij hebben wij een goede computer die (bijna) alles kan, de laptop wil ik meer voor de simpele dingen gebruiken: internet, word. Ik hoef dus geen brander of zware games spelen. Besturingssysteem maakt mij niet uit, als het maar van windows is. Ik zal waarschijnlijk wel wat apparaten via de usb aansluiten, dus genoeg usb aansluitingen. Ik wil hem graag gewoon in het huis gebruiken, dus ik hoef ook geen goede accu ofzoiets. mijn budget ligt zo rond de 500-700 euro. Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties.
Alvast bedankt:thumb:


groetjes,

Willem
 
@ Bertus> Valt wel mee hoor :)


@ TS,

Als ik jou was zou ik een laptop kiezen met een leuke grafische chip. De rest hangt echter van je zelf af. Tenzij je ons een budget verteld. Zullen sommige van ons wel even kunnen samenstellen met eventueel wat uitleg. Lees weer niet goed :)
 
internet en word?

dat kan iedere laptop die ik kan bedenken! 500-700 euro? dan kan je een heel redelijke uitzoeken.

mischien een mini-laptop? zijn klein, simpel en hebben al een redelijk grote harde schijf! en ja word en internet doen ze zeker! je kan ze kiezen met vista, xp, linux en ja eigenlijk alles :p of gewoon een zonder besturingssysteem :p

usb ? als je niet genoeg usb poorten hebt koop je een zogehete "usb - hub" oftewel een splitter
 
*klikje*


lijkt me goed genoeg voor wat je moet doen :p 1000 word openen en dan nog eens 500 internet is geen probleem! :D (niet TE letterlijk gaan opnemen)

of voor een mini laptop (en wat geld over voor een etentje ofsow? :p)

*klikje*
 
maakt het qua merk nog uit? is er ee merk wat er echt uitspringt (positief/negatief)
 
ja, voor games zou het uitmaken, voor wat jij wilt niet echt.... alle laptops kunnen dat, *edit*tenzij je een mooi ding wilt, neem dan samsung of sony!
 
allright
en dan nog een ding:
Draadloos 802.11b/g (54 Mbit/s) (9)
Draadloos 802.11b/g/n (300 Mbit/s) (9)
verchillen bovenstaande onderdelen erg, ik wil natuurlijk wel zo snel mogelijk internet, dat je niet voor elke pagina een paar seconden moet wachten
 
allright
en dan nog een ding:
Draadloos 802.11b/g (54 Mbit/s) (9)
Draadloos 802.11b/g/n (300 Mbit/s) (9)
verchillen bovenstaande onderdelen erg, ik wil natuurlijk wel zo snel mogelijk internet, dat je niet voor elke pagina een paar seconden moet wachten

dat ligt meer aan je internet zelf :p
 
sorry voor dubbele post maar anders lees je het waarschijnlijk niet,

ik heb zelf wireless ook 54/Mbits per seconde + het laagste ziggo pakket en het gaat hier gewoon razendsnel :D (dual core)
 
ik ga met Bertus mee.....
mooie en goede laptops.....
rest is onbelangrijk.....
zoek wel een snelle netwerkkaart de 54 mbps is niet meer van deze tijd....
Koop een N router met bijbehorende dongle en het gaat goed.
je merkt het verschil echt wel tussen 54mbps of een 300N
 
ik ga met Bertus mee.....
mooie en goede laptops.....
rest is onbelangrijk.....
zoek wel een snelle netwerkkaart de 54 mbps is niet meer van deze tijd....
Koop een N router met bijbehorende dongle en het gaat goed.
je merkt het verschil echt wel tussen 54mbps of een 300N

moet zeggen dat ik het verschil anders niet merk :p mijn *laptop* met 54 (WLAN) gaat net zo hard als de hogere benede... kan natuurlijk aan mijn internet liggen( pa betaalt niet graag... :p) of ik merk het gewoon niet omdat het al snel gaat :p


EDIT: moest laptop zijn NIET dual core.... FOUTJE :D
 
Laatst bewerkt:
moet zeggen dat ik het verschil anders niet merk :p mijn dual core met 54 (WLAN) gaat net zo hard als de hogere benede... kan natuurlijk aan mijn internet liggen( pa betaalt niet graag... :p) of ik merk het gewoon niet omdat het al snel gaat :p

Wat heeft Dualcore hiermee te maken? Dual-core is het meerdere processoren verhaal.. Heeft geen invloed op de snelheid van het internet.

Verder.. Ben ik het met Puppie eens. Bovendien is N voorlopig aardig veilig. Omdat de meest standaart laptops van tegenwoordig nog steeds met G geproduceert worden.
 
Wat heeft Dualcore hiermee te maken? Dual-core is het meerdere processoren verhaal.. Heeft geen invloed op de snelheid van het internet.

Verder.. Ben ik het met Puppie eens. Bovendien is N voorlopig aardig veilig. Omdat de meest standaart laptops van tegenwoordig nog steeds met G geproduceert worden.

idd helemaal niks :p waarom ik het ertussen heb gezet weet ik ook niet :eek:

helemaal gelijk dual core maakt geen verschil.... tenzij je een windows 98 met 64mb ram hebt ja dan moet je effe wachten voordat internet geladen is :D

bedankt voor de goede spot zal het effe doorhalen :thumb:
 
1 tip nog :p het is beter als je de accu oplaad en dan gebruikt, dan als je de stekker er constant in laat zitten, ben je zeker dat je laptop niet meer wilt verkopen ooit? dan zou ik de stekker erin doen anders lekker op accu gaan!
als de laptop uitgaat slaat hij alles op en heb je tijd om de stroom eraan te doen zonder verlies van bestanden!

veel succes met het kopen van de laptop!
 
oke bedankt, ik zie al dat ik de prijs te hoog heb ingeschat, maar ik denk dat ik toch bij mijn 500-700 euro blijf en dan gewoon een luxer ding koop. in iedergeval bedankt voor jullie tips:thumb:
 
oke bedankt, ik zie al dat ik de prijs te hoog heb ingeschat, maar ik denk dat ik toch bij mijn 500-700 euro blijf en dan gewoon een luxer ding koop. in iedergeval bedankt voor jullie tips:thumb:

zou ik ook doen :p kan je mischien toch nog een spelletje spelen af en toe :D
 
ja, voor games zou het uitmaken, voor wat jij wilt niet echt.... alle laptops kunnen dat, *edit*tenzij je een mooi ding wilt, neem dan samsung of sony!

Beetje late reactie maar dit is natuurlijk onzin. Of een fabrikant slecht is (of het liefst vermeden wordt) hangt niet af van de gebruiksdoeleinden maar van de fabrikant zelf.


Even een algemeen stukje: (dus niet bedoeld op de laptop die je hebt voorgesteld mastermindzh, die is namelijk goed)
Als we bijvoorbeeld Acer nemen, dit is een merk waar de meningen erg over verschillen, en het is ook een merk dat laptops in de prijsklasse 300 - 1200 euro maakt, dus van simpel tot high-end multimedia en instap-gaming.

Natuurlijk de laptops kunnen word en internet makkelijk aan, maar dat is iets anders dan binnen enkele maanden kapot gaan zoals schakelaartjes die losraken, scheuren in het scharnier, hinderlijke piepjes, hardware-fouten enzovoort enzovoort. En dat gebeurt bij Acer net wat meer.

Ik ben het er roerend mee eens, en velen met mij op dit forum, dat je beter voor een Toshiba, HP of Dell laptop kunt gaan in plaats van geld te besteden aan een B merkje en er na enkele maanden achterkomen dat het wel erg snel kapot gaat, en de service ook niet is om over naar huis te schrijven. In de kwaliteitsklasse hieronder vallen merken als Sony, MSI en Samsung, en daaronder hangt Acer nog een beetje.
 
Laatst bewerkt:
1 verbeteringetje nog! als je van plan bent veel te doen met de laptop zoals hdd wisselen en allerlei boot software te doen, vermeid de hp compaq lijn :confused: meeste problemen starten daarmee. *edit* dit is eigen ervaring.... mag je negeren als je wilt!

inderdaad is acer een merk waar de meningen over verschillen, bij normaal gebruik gaan die laptops gewoon lang mee de service is een 2de punt..... die is echt BAGGER
wil je service? ga voor de MEDION die geven 3 jaar garantie waarvan 2 jaar pick up and go(dan komen ze hem ophalen en brengen)

@ronald89 ik ben het niet helemaal met je volgorde eens :p, maar dit ligt er natuurlijk per gebruiker weer aan! ik zou namelijk medion bovenaan zetten daarna dell dan toshiba, en dan hp (niet compaqs!!!) en tja acer? meningen verdeeld maar ik vind het ook niet veel soeps :p

nog een laatste, ik pakte de vraag op als : maakt het nog iets uit van welk merk de laptop is om word en internet goed te draaien. ik weet dat mijn begrijpend lezen skills verbijsterend laag zijn :p
 
Ja medion was ik vergeten te noemen. Zou ik ook tussen HP en Toshiba zetten.
En de Compaqs moet je als privé gebruiker ook niet willen, dat zijn de zakelijke dingetjes en niet echt geschikt voor thuisgebruik a la films kijken, op schoot zetten, spelletjes enzovoort. Kun je beter voor een Pavilion gaan.

Wat betreft jouw drang laptops open te schroeven; daar is geen enkele laptop op gemaakt :p

Ik vatte de vraag op als "welke merken zijn over het algemeen goed, en welke zijn juist slecht", maar no hard feelings hoor :thumb:

Edit: Toshiba wordt juist gezien als het beste merk, daarna HP en Dell. Maar het blijft natuurlijk inderdaad allemaal een beetje persoonlijke mening en ervaring.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan