Laptop opstarten via Usb

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan8888

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2015
Hallo ,

Ik heb een vraag , hoe kan ik de Medion Akoya E7221 opstarten via een usb stick ?

Opstarten en dan gelijk de DEL knop herhaaldelijk intoetsen. Dus nog voordat Windows opstart hè !! Je kom dan in het BIOS waar je de opstart volgorde (boot) kan wijzigen, je zet dan USB als eerste opstartmogelijkheid.

Wat wil je gaan doen ?

Laatst bewerkt:
Opstarten met een andere besturingssysteem dan windows 8 , maar moet ik de volgorde daarna weer veranderen als ik me laptop gewoon weer via de harde schijf wilt opstarten ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Kan maar hoeft niet, zo lang er geen USB in zit start hij gewoon door.

Ik neem aan dat je een schone installatie wil doen ?

Nee , Ik heb Linux op een USB stick gezet en wil daarmee mijn laptop mee opstarten .

Via de Bios Boot Selector, de BBS via ik meen F12 voor Medion kan ook, krijg je de opties van welk medium je op kunt starten.

Ik heb niet zo verstand met computers ,maar de ene zegt weer dat het de Delet knop is ,ergens anders staat weer de F2 toets en nu weer F12 ?

Staat gewoon in beeld als je opstart welke toets voor de bios is en welke voor de BBS, druk pause om het te lezen en waarom probeer je het gewoon niet......

Er zijn 10 uitvoeringen van die E7221, het MSN opgeven voor het manual waar het ook gewoon instaat, zullen wij voor je kijken.

Laatst bewerkt:
Bij Medion laptops zie je dat niet je krijgt alleen een logo te zien van Medion met een zwart achtergrond bij het opstarten je krijgt dus niet te zien welke toets voor de bios is , dit is overigens bij elke Medion laptops .

Voor dit type:
http://download2.medion.com/downloads/anleitungen/bda_40044433.pdf
pagina 64... F2 om in het bios te komen en de bootvolgorde dus daar te bekijken en aan te passen.
Op die pagina staat in je handleiding... die heb je toch? ... dat het zo moet... :o :o :o
Heb je een ander type, zie opm van Lange Pier ... dan effe even .... uit deze lijst de andere kiezen....
http://www.medion.com/nl/service/start/_search.php?groupID=1&groupName=Laptop
Volgens mij heb je geen verstand van computers nodig om dit op te zoeken... je zoekt toch ook dit forum op... wel zo zoek je ook dit op.
En in je boekje staat vast wel dat je daar moet zoeken, zo'n boekje/cd hoort bij de laptop als je hem nieuw koopt.

PS: kan me niet voorstellen dat je voor tien varianten van dezelfde laptop naast F2 ook nog andere F toetsen gebruikt om in het bios te komen, die hebben vast allemaal F2...

Dat opstart scherm waardoor je de mededelingen niet kunt zien... kun je vaak in het bios uitschakelen, even dat bios bekijken wat daar over vermeld staat...

Laatst bewerkt:
Voor dit type:
http://download2.medion.com/downloads/anleitungen/bda_40044433.pdf
pagina 64... F2 om in het bios te komen en de bootvolgorde dus daar te bekijken en aan te passen.
Op die pagina staat in je handleiding... die heb je toch? ... dat het zo moet... :o :o :o
Heb je een ander type, zie opm van Lange Pier ... dan effe even .... uit deze lijst de andere kiezen....
http://www.medion.com/nl/service/start/_search.php?groupID=1&groupName=Laptop
Volgens mij heb je geen verstand van computers nodig om dit op te zoeken... je zoekt toch ook dit forum op... wel zo zoek je ook dit op.
En in je boekje staat vast wel dat je daar moet zoeken, zo'n boekje/cd hoort bij de laptop als je hem nieuw koopt.

PS: kan me niet voorstellen dat je voor tien varianten van dezelfde laptop naast F2 ook nog andere F toetsen gebruikt om in het bios te komen, die hebben vast allemaal F2...

Dat opstart scherm waardoor je de mededelingen niet kunt zien... kun je vaak in het bios uitschakelen, even dat bios bekijken wat daar over vermeld staat...
Je hebt inderdaad gelijk het was inderdaad F2 , wel heb ik nog een vraagje is er ook een manier om direct in de Boot Menu te komen het is wel een uefi Bios ?

Hoe bedoel je direct ?
Gaat zo toch prima.

Enne, even wat anders....je hoeft niet alles te quoten ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan