Laptop sloom, waar aan ligt het?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Slakkenspoor

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 dec 2013
Hoi Helpmij-ers,

Ik lees regelmatig topics hier, maar nu heb ik toch een probleem welk specifiek voor mij bedoeld is.
Kort gezegd: Laptop gekregen, Windows 7 opnieuw geïnstalleerd erop.
Probleem: Hij is ontzettend sloom, en ik snap niet hoe dat kan met deze specs. Vanaf begin af aan al sloom.
Laptop: Windows 7, 6 GB ram, Quat core. Toshiba Satellite Pro C660-1KP.

Ik zou toch verwachten dat met 6gig en 'n quat core hij simpele dingen zoals internet in een fractie van 'n seconde opent? Hij doet er wel 'n halve minuut over. Om maar over het opstarten te zwijgen, is helemaal rampzalig. Kan gerust 5 koppies koffie zetten in de tussentijd. Heb ook nog n Toshiba dualcore met 2 gig en vergeleken met deze lijkt die veel sneller te zijn. Heb amper programma's geïnstalleerd, alleen Photoshop, firefox, virusscanner, open office.

Zou iemand mij kunnen helpen om dit beessie (weer?) snel te maken??
Alvast bedankt dan, want dit is zenuwslopend! :rolleyes:

:thumb:

Je zegt dat je zelf Windows opnieuw geïnstalleerd hebt. Heb je toen alle benodigde drivers geïnstalleerd?

Zijn alle Windows updates al geïnstalleerd? Het kan namelijk goed zijn dat er namelijk ook iets op de achtergrond loopt...

Beide bedankt voor jullie antwoord. Heb dat topic helemaal doorgebladerd, en alle tips die daar zijn gegeven doorgevoerd of al in gebruik. Maar zelfs al had ik dat niet, zou een quatcore met 6 gig toch geen moeite moeten hebben met opstarten?... Of heb ik dat helemaal mis??
Drivers en updates worden automatisch geïnstalleerd, dus ik neem aan dat alles up to date is? Hij doet al een eeuwigheid over het configuratiescherm op te starten...

een computer (en dus ook een laptop) is zo snel als het langzaamste onderdeel. Dus als je een langzame harde schijf hebt, dan kan je laptop nog steeds niet snel aanvoelen ondanks de quadcore.

Is je systeem ook in veilige modus sloom?
Zo niet, dan betekent dat er een (opstart)proces of service is die corrupt is geraakt en de boel vertraagt. Je kan dit uitzoeken door de selectieve opstart.

Hallo

Er word geen ouderdom vermeld , maar ...

Mocht dit een al gedateerde laptop zijn ????

Is deze ooit al eens stofvrij gemaakt.

Indien deze te (heet) warm wordt , zal deze zichzelf terugklokken om te warm worden te voorkomen.

Hoe je dit snel/eenvoudig kunt doen , heb ik hier al toe vervelends toe gepost...

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan