laptop start niet meer op.. bios probleem ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jandoedels

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2012
Berichten
43
Hallo,

Ik heb enige tijd MP een laptop gekocht.
De laptop draait op Windows 8 en het gaat om een Toshiba Satellite C870-JR

Nu was mij al opgevallen dat ik geen licentie code zag van win 8 en heb gebeld met de pc winkel, deze hielt een heel verhaal dat je
geen win 7 erop moest zetten en dat er een restore schijf is aangemaakt om alles weer terug te krijgen bij problemen.

Echter het Windows 78 vinden wij helemaal niks, en hebben we dus maar een Windows 7 aangeschaft om die er op te zetten.
Alleen wanneer de cd erin zat en in de bios was ingesteld dat de laptop moet opstarten met CD doet hij dat niet...
Ook zag ik dat als je op F2 bij opstarten drukte je een boot menu kreeg met HD / CD / Restore.

Ik wil heel graag win 7 erop en heb dus de partitie waar dit op stond (unlocated space) verwijderd en vervolgens de bios geupdate en toen dit klaar was opnieuw opgestart. Ik heb de C partitie en de D partitie niet verwijderd! (d heb ik zelf aangemaakt om foto´s en dergelijk op te bewaren die staat er al 3 maand)

Nu doet hij het niet meer.... De bios is de nieuwe versie, hier kan ik gewoon in komen dat is het dus niet alleen als ik niet in de bios ga gebeurd het volgende: logo toschiba inovation dan na 5 sec checking media fail dan na 30 sec. nog een keer checking media fail
en daarna krijg ik No bootable device -- please restart system.

Dit doet hij ook wanneer de win7 dvd erin zit.

De bios is dus te bereiken.. maar wat nu ??

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groet.
 
Secure boot in de bios is disabled?

En heb je wel de bios voor W7 genomen, de nieuwere zijn voor W8.
 
secure boot is inmiddels disapled, krijg de dezelfde melding...

wat ik ook doe de laptop begint gelijk met checking media en krijg dan fail
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nee, als de dvd erin zit krij ik dezelfde melding..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor win 7 moet je in je bios ook CSM kiezen,alleen secure boot uitschakelen is niet genoeg.
Als dit nog niet voldoende is om je optische drive te laten opstarten,moet je onder Secure Boot,de "clear secure boot keys" optie kiezen....
 
Ok ik ben weer iets verder!! ik kan nu opstarten van dvd, en de setup start dan.

Echter kan ik niet installeren omdat hij zegt dat de schijf in GPT/partitie is geformatteerd..
verwijderen en dan opnieuw aanmaken wil ook niet.

Iemand nog een idee hiervoor ??

bedankt zover!!
 
JAAAAAAAAAA!!!

Alles werkt weer!! Mag ik jullie allemaal super bedanken voor jullie hulp!!
Ik heb gedaan wat jullie zeiden en alles werkt weer zoals het hoort!

Heel erg bedankt, dit scheelt weer een flink bak centen voor een computer reparateur

Groeten en hopelijk niet tot snel ;-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan