laptop start niet op/ zwart beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.
he srry maar ik ga douchen en naar bed.

srry kijk er morgen ochtend nog ff naar. we komen er wel uit. hij doet het voorlopig dus we gaan er nog ff van uit dat het nog geen geld gaat kosten:thumb:

laterz

ik zou toch maar eens contact opnemen met Acer, misschien willen ze wel coulant zijn, omdat de garantie pas net verlopen is. Trouwens, garantie is rekbaar, ook na meer dan 1 jaar moet zo'n duur apparaat werken, dus je mag nog best aanspraak maken op garantie.

Ik ga zometeen de pc zaak waar ik hem gekocht heb bellen. Nu vanmorgen doet hij weer normaal.. heeft nog geen enkele keer vreemd opgestart of afgesloten... ik wilde gisteravond nadat weer normaal begon te doen, windows opnieuw installeren.. maar de installatieprocedure wordt dus niet opgestart.. windows start dan weer gewoon op.

Laatst bewerkt:
Ik ga zometeen de pc zaak waar ik hem gekocht heb bellen. Nu vanmorgen doet hij weer normaal.. heeft nog geen enkele keer vreemd opgestart of afgesloten... ik wilde gisteravond nadat weer normaal begon te doen, windows opnieuw installeren.. maar de installatieprocedure wordt dus niet opgestart.. windows start dan weer gewoon op.

maar dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat hij boot van af je hardeschijf.

druk onder het opstraten op F10 of F11 of iets in die richting en kies boot from disc.

en dan moet het wel werken.

zit er toevallig een Sony accu in daar hoor je de laatste tijd veel vreemde verhalen van. van ontploffen enzo. maar kijk op de site als het zo is en kijk of jouw serie nummer er tussen staat stuur hem op en je krijg een nieuwe.

maar dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat hij boot van af je hardeschijf.

druk onder het opstraten op F10 of F11 of iets in die richting en kies boot from disc.

en dan moet het wel werken.

zit er toevallig een Sony accu in daar hoor je de laatste tijd veel vreemde verhalen van. van ontploffen enzo. maar kijk op de site als het zo is en kijk of jouw serie nummer er tussen staat stuur hem op en je krijg een nieuwe.

nee, het is geen sony.
Ik ga meteen proberen wat je zegt..

nee, het is geen sony.
Ik ga meteen proberen wat je zegt..

vergeet niet de CD van windows er in te doen.

lukt het niet om zo in het boot venster te komen kan je het ook instellen in je bios.

druk net nadat je het beeldscherm van de fabrikant heb gezien op del.

en stel boot devices in.

en als het lukt en hij start op van af de cd moet je nog wel op een toets drukkken. (vraagt hij naar)

Nu gedraagt hij zich dus weer zo.. start weer niet op... batterij moet er dus weer uit.. maar krijg ik er niet uit.. gisteren ist mn vader wel gelukt.. maar ben nu alleen thuis. :@ Echt waardelooos

*edit: Het is me wel gelukt.. ga nu proberen wat je zei

Laatst bewerkt:
Nu gedraagt hij zich dus weer zo.. start weer niet op... batterij moet er dus weer uit.. maar krijg ik er niet uit.. gisteren ist mn vader wel gelukt.. maar ben nu alleen thuis. :@ Echt waardelooos

stekker er in uit helpt niet?

zal wel niet waarschijnlijk zit je accu een klein beetje vol.

is hij de laatste keer wel goed afgesloten? want de accu er uit trekken enzo is ook een soort van vastlopen. zie je hem wel helemaal afsluiten. of valt hij halverwege uit?

srry maar ik moet over 10 min. naar school dus ask op eens weg ben weet je waar ik ben.

Stroom erop helpt niet.. de accu moet eruit en dan alleen op stroom... dan doet ie t gewoon, nooit zwart beeld oid... zodra ik op accu en stroom ga lijkt dit elke keer te gebeuren... mn accu heb ik net leeg gekregen.. dus vol zit ie niet

Stroom erop helpt niet.. de accu moet eruit en dan alleen op stroom... dan doet ie t gewoon, nooit zwart beeld oid... zodra ik op accu en stroom ga lijkt dit elke keer te gebeuren... mn accu heb ik net leeg gekregen.. dus vol zit ie niet

helemaal leeg lukt praktisch nooit maar ik snap wat je bedoel. maar dan zit er dus wel degelijk iets fout in de accu. heb je geen andere uit bijvoorbeeld een andere laptop ofzo?

en tja srry ik kan hem vanaf hier er ook niet uittrekken. maar misschien kan je beter zo naar de winkel gaan en uitleggen wat je nu weet. nieuwe accu hangt ook weer af van merk maar ik moest pas een nieuwe hebben voor een compaq was 89 euries:( dus misschien is een beter optie om gewoon zonder accu aan het stopcontact te werken.

Ok... ik zie de installatie nu:D thanks! Ik ga zo natuurlijk wel ff bellen voor die accu of wat dan ook

jo ik ben weg

sterkte hoor vanmiddag nog wel of het iets is geworden.

maar windows opnieuw instaleren heeft geen invloed op je accu trouwens hor.

jo ik ben weg

sterkte hoor vanmiddag nog wel of het iets is geworden.

maar windows opnieuw instaleren heeft geen invloed op je accu trouwens hor.

Dat had ik wel begrepen.

Ik heb geprobeerd de windows installatie uit te voeren, maar zodra hij om de 2e cd vraagt en ik deze erin stop, reageert hij nergens meeer op. Meerdere xen geprobeerd.

Hierna heb ik naar de pc zaak gebeld. Deze konden mij via de telefoon niet verder helpen; hadden er ook nog nooit van gehoord etc. Dus ik ben langsgegaan.

Daar hebben ze de oorzaak niet kunnen vinden. Daar wilde hij zelfs helemaal niks meer doen (telkens zwart beeld of blijft bij het fabrikant scherm hangen.) Ze hebben de harde schijf eruit gehaald, de geheugen kaarten omgewisseld; dit maakte geen verschil. Ook accu eruit halen/erin doen/zonder stroom/met stroom zonder accu etc. maakte niks uit.

Deze gaan nu bellen naar Acer, en heel waarschijnlijk moet hij opgestuurd/opgehaald worden. Dat betekend dat ik hem dus een tijd kwijt ben! Ik kan niet zonder dat ding, ik kan mn studie/werk niet doen zonder een laptop :( :confused:

Hij had 't over t moederbord of miss de videokaart; hier zou een krasje oid op kunnen zitten (al vanaf t begin) en er alleen nooit last van hebben gehad, maar doordat t een laptop is en die dus wordt vervoerd/beweegt, deze verschoven zou kunnen zijn ofzo waardoor 't probleem wel ontstaat.

Vanmiddag ga ik er samen met mn moeder heen en horen hoe t nou verder moet. En uiteraard aanspraak maken op de garantie, ook al is hij nu 2 maanden erover heen. Dit moet niet kunnen, zei de persoon bij de pc zaak ook.

Laatst bewerkt:
Probeer wel een back-up te maken voordat je er vanmiddag heen gaat, als deze opgestuurd wordt zal hij "schoon"terug komen waarschijnlijk.

veel suc6 :confused:

Probeer wel een back-up te maken voordat je er vanmiddag heen gaat, als deze opgestuurd wordt zal hij "schoon"terug komen waarschijnlijk.

veel suc6 :confused:

Voordat dit allemaal gebeurde heb ik al mij bestanden toevallig overgezet op een externe harde schijf... daar maak ik mij dus niet meer druk om..

een heel gedoe allemaal, het lijkt er sterk op dat de accu defect is, maar door al het gedoe met erin en eruit, ook van het geheugen enzo kan ook het moederbord kapot zijn.
Echt werk nu voor Acer, maar laat je niet met een kluitje in het riet sturen, misschien moet je een deel zelf betalen, maar nooit meer dan pakweg de helft, of eigenlijk nog wel minder, gezien de leeftijd van de laptop.

Suc6 en sterkte

Ik heb echt geen idee wat het hem is. Vond trouwens dat die gast bij de pc winkel wel beetje mee zat te klooien, met steeds alles eruit halen enzo.. en steeds maar drukken op die aan-uit knop.. ik deed daar juist heel voorzichtig mee.. niet te vaak achter elkaar etc.. maargoed.. vanmiddag weet ik meer denk ik. Wat kost een moederbord? :S

Nou, we zijn weer bij de pc winkel geweest. Die had Acer gebeld, uiteindelijk kwam het erop neer dat we zelf nog maar eens moesten bellen naar Acer, zij kunnen niks doen; zij trekken dus hun handen van dit af...

Dus thuis gebeld naar Acer. Ze konden niet vertellen of dit onder de garantie zal vallen of niet. Ze moeten de laptop eerst zien. Dus moeten we hem goed inpakken, en een brief in het engels opstellen met de klacht. UPS komt hem halen en verzend hem naar Acer in Duitsland, zijn we meteen al 41 euro kwijt. Dan duurt het 10 tot 15 werkdagen tot wij een offerte ontvangen. Daarna nog zo'n 10? voor de reparatie... ik ben hem dus heeeeel lang kwijt. :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan