laptop start niet op/ zwart beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.
nee hoeft ook niet maar met dat everst kan je zien wat voor soort geheugen je moederbord ondersteunt. en dan kan je kijken op dat verbrande geheugen wat toch niks meer doet als je het er in stopt (waarschijnlijk alleen wel weeer kortsluiting) of er op het stickertje dat er op zit hetzelfde staat.

ik heb hier ook nog aardig wat moduletjes liggen bij elkaar iets van 512 MB van
PC133
168 pins
waar ik toch niks meer mee doe en in de toekomst hoop te doen die wil ik wel opstuure maar dan wil ik wel zeker weten of het er in past anders gooi ik het zelf wel weg (of maak er iemand anders blij mee.)

Ok ga ik t proberen, maar als ik op de site ben... waar moet ik dan wezen?

[ Geheugencontroller ]

Geheugencontroller-eigenschappen:
Foutdetectiemethode 32-bit ECC
Foutcorrectie Single-bit
Ondersteund Geheugen Interleave 1-Way
Actuele Geheugen Interleave 1-Way
Ondersteunde Geheugensnelheid 70ns, 60ns
Ondersteund Geheugentype SPM, FPM, EDO, Parity, SIMM, DIMM
Ondersteund geheugenvoltage 3.3V
Maximale Geheugenmodulegrootte 512 MB
Geheugenslots 3

[ Geheugencontroller ]

Geheugencontroller-eigenschappen:
Foutdetectiemethode 32-bit ECC
Foutcorrectie Single-bit
Ondersteund Geheugen Interleave 1-Way
Actuele Geheugen Interleave 1-Way
Ondersteunde Geheugensnelheid 70ns, 60ns
Ondersteund Geheugentype SPM, FPM, EDO, Parity, SIMM, DIMM
Ondersteund geheugenvoltage 3.3V
Maximale Geheugenmodulegrootte 512 MB
Geheugenslots 3

je zit heel erg in de buurt. alleen probeer iets te vinden van bijv. sd-ram ofzo zoek dus naar geheugen type. ik heb een oudere versie van everest maar bij mij kon je het vinden in hoe ik het hierboven ergens heb beschreven.

SPD Geheugenmodules:
DIMM1 256 MB PC2100 DDR SDRAM (2.5-3-3-6 @ 133 Mhz) (2.0-2-2-5 @ 100 Mhz)

SPD Geheugenmodules:
DIMM1 256 MB PC2100 DDR SDRAM (2.5-3-3-6 @ 133 Mhz) (2.0-2-2-5 @ 100 Mhz)

oh helaas gaat niet werken.

ik heb hier liggen 2x 128 MB SDRAM PC133 ~ 133Mhz CL3
en 1x 256 MB " "

en jij heb DDR SDRAM en dat is dus een geheel anderslot. mogelijk heb je met dat werkgeheugen uit die andere pc bijvoorbeeld PC3200 ofzo er in gedaan. dat is een snellere module op een trager moederbord en tja dat gaat fout. jammer van de module.

maar dat EVERst kan je er weer afgooien hor als je wilt het is wel handig en het is en blijft gratis dus reclame ofzo heb je geen last van.

maar nu maar hopen dat je laptop snel terrug is
en welterusten

die andere kaart is 256 DDR PC-266 CL.5
Als ik had geweten dat t nog kon uitmaken wat voor kaart je erin doet.. had ik t nooit gedaan

trusten

Ik heb een brief van Acer ontvangen... het moederbord is defect... kosten zijn totaal 361 euro! Heb ik evengoed recht op garantie? Die is dus 2 maanden verlopen... maar dit mag niet kunnen na 1 jaar toch?

Ik heb een brief van Acer ontvangen... het moederbord is defect... kosten zijn totaal 361 euro! Heb ik evengoed recht op garantie? Die is dus 2 maanden verlopen... maar dit mag niet kunnen na 1 jaar toch?

faaaaaaaaaaaaaaccccccccccccccckkkkkkkkkkk 361 euries heb je een hele nieuw laptop voor. Gdvr da zou ik nie doen en tja of je recht heb op je garantie weet k nie maar zo ie zo wel korting lijk mij.

Nou mensen... ik heb gelijk na die rekening van 361 euro een brief gestuurd naar Acer.. hopelijk willen ze wat coulanter zijn...

Had inmiddels een bericht terug dat ze gingen kijken of de prijsopgave gecancelled kan worden.... ik moest afwachten op een nieuw bericht.. natuurlijk nog steeds niet binnen.
Dus weer een mail gestuurd of ze al wat wisten.. nog geen reactie terug.

Nu hoor ik dus net van me moeder dat op de bon ook stond van vanaf 1 januari reparaties 19% duurder zijn. Dus die 361 wordt gewoon 430!!!!!

Ik ben echt niet blij...
Maarja, ik kan alleen maar afwachten nu.. en anders die rekening betalen en de laptop verkopen zodat ik in elk geval nog wat geld eruit kan halen; ik heb dus inmiddels een nieuwe laptop...

Laatst bewerkt:
zo das lang geleden.

fijn dat je nu een nieuwe heb heb je in iedersgeval geen problemen.

meer en weet je zeker dat hij 100% is.

maar kan je die reparatie niet anuleren.

als het goed is sturen ze hem dan gewoon terrug en kan je je hardeschijf overzetten voor je data.

maar jammer dat het zo moets lopen ik had je graag goedkoper geholpen maar met een kappot moederbord ken ik ook niks.

Ik kan hem wel annuleren, maar dan zit ik sowieso met de 40 euro verzendkosten... maar ik heb natuurlijk niks aan een laptop met een kapotte moederbord.. ik was sowieso al van plan hem te verkopen, en toen gebeurde dit. Nu heb ik een andere laptop, dus aan deze heb ik dan ook niks...

m'n bestanden had ik allemaal al opgeslagen voor die tijd...

Laatst bewerkt:
@Nu heb ik een andere laptop, dus aan deze heb ik dan ook niks...@

aan deze? what do you meen? heb je niks aan die nieuwe of aan die oude(kappote)?

Ik bedoelde de oude...
Ik heb een nieuwe laptop, die uiteraard beter is/werkt dan die nu kapot is. Aan een kapotte laptop heb ik niks, dus sowieso moet ie gerepareerd worden. En dan verkoop ik hem...

Mijn laptop is terug!! Nieuw moederbord zit er in! Ik hoef helemaal niks te betalen! Zelfs de verzendkosten niet! Geweldige service dus daar bij Acer! :thumb:

Ze hebben hem zelfs helemaal schoongemaakt!

Mijn laptop is terug!! Nieuw moederbord zit er in! Ik hoef helemaal niks te betalen! Zelfs de verzendkosten niet! Geweldige service dus daar bij Acer! :thumb:

Ze hebben hem zelfs helemaal schoongemaakt!

soooooooooooo:eek:

was het toch nog garantie?

jij heb echt mzzl niet normaal. ik zet de volgende de keer onder mijn problemen ook een meisjes naam ik dnk dat dat de oorzaak is. ik zou niet weten waarom ze anders opeens zomaar alles gratis doen:shocked:

nee grappje maar fijn voor je mzzl pikkie:thumb:

Ja, ik denk dat 't dan nog onder de garantie valt. Maar 't moederbord mag echt niet al na 1 jaar kapot gaan. Dus eigenlijk is 't ook wel logisch toch ;)

Ja, ik denk dat 't dan nog onder de garantie valt. Maar 't moederbord mag echt niet al na 1 jaar kapot gaan. Dus eigenlijk is 't ook wel logisch toch ;)

ja opzich wel nou geniet ervan en nog een fijne avond.en zet je vraag ook ff op opgelost rechtsonderin. hij is dan wel niet zo opgelost als we hoopte maar toch...

Tja, alssie kapot is valt 't niet zo te behelpen natuurlijk. Maargoed. Jij ook een fijne avond :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan