laptop start niet op/ zwart beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.
UPS juist daar heb ik gewerrkt:thumb:

maar kan je via school / werk geen laptop tijdelijk regelen?
**** voor je dat het uiteindelijk toch niet zo op gelost kon worden. maar hebben ze in die winkel niet geprobeert met een goede accu?
maar dat moederbord is goed mogelijk want stel de stroom aansluiting is kappot dan werkt dat ook maar toevallig ff goed om die accu er uit tehalen maar dan ook niet voor altijd.

nogmaals erg vervelend voor je. en als je er echt niet uit kom misschien dat ik nog wel een goedkoop laptopje kan regelen maar daar moet je niet te veel van verwachten (ik weet niet wat je er allemaal op doe?) maar misschien heeft die winkel waar je hem heb gekocht wel tijdelijk een ander. heeft mijn moeder ook wel eens gehad met een stofzuiger kreeg ze ook tijdelijk een andere. maar ja er zit nog wel wat verschil tussen een stofzuiger en een laptop.

En zo gaat het nu steeds weer, de winkel kan zgn niks voor je doen. Nou, de winkel is degene waarvan jij het defecte apparaat hebt gekocht, dus moet volgens mij die winkel lekker die laptop naar Acer sturen. Nu laten ze de klant wel erg zwemmen vind ik. Ik zou er geen genoegen mee nemen en eens flink gaan dreigen met Kassa en Radar en Consumentenbond enzo. Dit heeft echt niks met service te maken, probeer je poot maar goed stijf te houden, want ze horen gewoon service te verlenen bij de winkel.

Suc6

@ killer555
Als het aan het moederbord ligt, kan het dan ook kloppen dat de windows installatie niet kan worden uitgevoerd? Omdat ie bij de daadwerkelijke installatie cd bleef hangen.
Ze hebben de accu niet vervangen voor een nieuwe... die hebben ze daar ook niet liggen voor mijn type laptop denk ik.
Ik kan gelukkig vanmiddag een oude pc van mn vriend krijgen, zodat ik in elk geval thuis aan de gang kan. Op school zal ik een pc moeten regelen.. is ook wel te doen. Helaas zijn die pc's daar lang niet zo snel als mijn laptop. een Leen laptop is niet mogelijk... Bedankt voor je aanbod in elk geval :)

@ Drup
Ik weet het, ik heb daar juist een laptop gekocht vanwege de zogenaamde goede service en garantie. Nou ik heb het gemerkt! Toen ik de laptop kocht werkte er nog mensen die echt verstand hadden van de zaken en ook echt wilden helpen. Sinds een half jaar zijn al die mensen vertrokken (? :S) en werken er nu alleen maar jonge gassies, die van veel niks afweten. Vandaar dat we verder niet hebben aangedrongen op hun service; want die kunnen ze niet eens leveren...

Laatst bewerkt:
@ killer555
Als het aan het moederbord ligt, kan het dan ook kloppen dat de windows installatie niet kan worden uitgevoerd? Omdat ie bij de daadwerkelijke installatie cd bleef hangen.
Ze hebben de accu niet vervangen voor een nieuwe... die hebben ze daar ook niet liggen voor mijn type laptop denk ik.
Ik kan gelukkig vanmiddag een oude pc van mn vriend krijgen, zodat ik in elk geval thuis aan de gang kan. Op school zal ik een pc moeten regelen.. is ook wel te doen. Helaas zijn die pc's daar lang niet zo snel als mijn laptop. een Leen laptop is niet mogelijk... Bedankt voor je aanbod in elk geval :)

ja dat kan een reden zijn. want als er een mankement zit in de hardware in jouw geval dan misschien het moederbord. dan kan windwos (instalatie) hem niet decteren en het moederbord heet niet voor niks zo het is de basis voor je hele pc dus als daar een fout zit dan gaat het hele gedoe niet door.

maar het kan alsnog steeds de accu zijn want als je hardware niet genoeg stroom krijgen gaan ze ook onder presteren.

maar dat kan toch niet? Als de accu eruit was en alleen op stroom werd gewerkt deed hij ook niks...

nee maar dan kan het nog steeds aan de verbinding tussen de stroom toevoer en je moederbord zelf zijn. of misschien wel de aansluiting op je moederbord zelf. maar omdat het een laptop is raad ik je niet aan om hem open te maken laat het maar over aan een winkel of reparatie service. maar opsturen en al die weken er over heen vind ik ook een beetje abseurt. kijk anders eens of er niet zo nerd in de buurt een klein reparatie winkeltje heb ik weet niet waar je woont maar voor dat ik er verstand van kreeg ( heb iknu nog steeds niet trouwens) ging ik altijd naar deze wat oudere mneer van webdesign heeft hij niet zoveel verstand en software ook niet echt zo super maar wat hij allemaal voor reanimerende acties uitvoerd met hardware is niet voormogelijk. zoek zo iets op in de buurt. deze is in zuidholland - ridderkerk is in de buurt van rotterdam.

http://www.wingcomputers.nl/

de laptop is al weg.. dus is niet meer mogelijk.. sowieso weet ik niemand.. en woon in NH.
Heb je trouwens verstand van geheugenkaarten? Ik heb zojuist 256 extra uit een oude pc in die van mn vriend gedaan.. alleen bij systeem geeft hij nu nog steeds 256mb Ram aan ipv 512

de laptop is al weg.. dus is niet meer mogelijk.. sowieso weet ik niemand.. en woon in NH.
Heb je trouwens verstand van geheugenkaarten? Ik heb zojuist 256 extra uit een oude pc in die van mn vriend gedaan.. alleen bij systeem geeft hij nu nog steeds 256mb Ram aan ipv 512

paste het wel op het moederbord? heb je het stroom er al een keer helemaal afgehad? en weet je wat voor geheugen het is?

draai anders even everst.
www.lavalys.nl

dit programma kijkt wat er allemaal in je pc zit en geeft ook een systeem status aan kijk daar onder het kopje geheugen.

ik startte net opnieuw op.. en toen rook ik gewoon brandlucht.. dus ik snel computer uit.. en die kaart eruit gehaald.. een van die gouden dinkies... is half zwart en een ander is gesmolten.. issie kapot zeker..?

ik startte net opnieuw op.. en toen rook ik gewoon brandlucht.. dus ik snel computer uit.. en die kaart eruit gehaald.. een van die gouden dinkies... is half zwart en een ander is gesmolten.. issie kapot zeker..?

so das niet best ik denk dat je pc hem echt niet aan kan omdat hij niet past op je moederbord
maar het was dus geen nieuwe module en ja hij is nu kappot denk ik:( hopen dat je moederbord het nog doet.

wat bedoel je met nieuwe module? En de compu werkt nog prima verder.. gelukkig

wat bedoel je met nieuwe module? En de compu werkt nog prima verder.. gelukkig

ik bedoel dat geheugen wat je er in stopte (die module) was niet nieuw om dat je je afvraagt of hij kappot was?
hij is zo ie zo verkeerd anders krijg je niet zulke heftige reacties

maarr mazzel dat hij het nog doet voor de rest.

Oh zo.. ja hij is inderdaad niet nieuw.. komt uit oude pc van mij. Die is gecrasht, harde schijf kapot (tikkend eng geluid)... maar wss dus ook het geheugen... :s

Oh zo.. ja hij is inderdaad niet nieuw.. komt uit oude pc van mij. Die is gecrasht, harde schijf kapot (tikkend eng geluid)... maar wss dus ook het geheugen... :s

het geheugen hoefde niet kappot te zijn maar nu dus wel ik denk zelf dat het officieel niet op je moederboord paste want een normale module die kappot is word alleen niet herkent maar die mag geen kortsluiting veroozaken en helemaal geen rook.

maar dat everst kan je als nog wel draaien en dan een logboekje hier neer zetten dan kan ik ff bekijken wat het ongeveer is en als je nog een keer geheugen vind wat voor geheugen dat moet zijn wil je niet weer vuurwerk hebben.

maar dat everst kan je als nog wel draaien en dan een logboekje hier neer zetten dan kan ik ff bekijken wat het ongeveer is en als je nog een keer geheugen vind wat voor geheugen dat moet zijn wil je niet weer vuurwerk hebben.

ik snap niet echt wat je bedoelt? everst?

paste het wel op het moederbord? heb je het stroom er al een keer helemaal afgehad? en weet je wat voor geheugen het is?

draai anders even everst.
www.lavalys.nl

dit programma kijkt wat er allemaal in je pc zit en geeft ook een systeem status aan kijk daar onder het kopje geheugen.

dit bedoel ik met everst

instaleer de free versie.
kies boven in rapport-->snel rapport allepagina's -> zuivere tekst

en het tekstbestandje wat hij dan aanmaakt kan je hier posten.

wil je zelf vast bij je geheugen kijken. ga dan aan de linker kant naar moederbord en vervolgens klik je op SPD daar zie je een overzicht van je werkgeheugen en het geheugentype kijk of dat overeenkomt met het stickertje op de module die zo net is overleden. waarschijnlijk niet.

ik ga de geheugen kaart er niet meer instoppen.. neem t risico niet... ik laat het hierbij.. moet t dan maar doen met 256 mb RAM. Bedankt anyway :)

ik ga de geheugen kaart er niet meer instoppen.. neem t risico niet... ik laat het hierbij.. moet t dan maar doen met 256 mb RAM. Bedankt anyway :)

nee hoeft ook niet maar met dat everst kan je zien wat voor soort geheugen je moederbord ondersteunt. en dan kan je kijken op dat verbrande geheugen wat toch niks meer doet als je het er in stopt (waarschijnlijk alleen wel weeer kortsluiting) of er op het stickertje dat er op zit hetzelfde staat.

ik heb hier ook nog aardig wat moduletjes liggen bij elkaar iets van 512 MB van
PC133
168 pins
waar ik toch niks meer mee doe en in de toekomst hoop te doen die wil ik wel opstuure maar dan wil ik wel zeker weten of het er in past anders gooi ik het zelf wel weg (of maak er iemand anders blij mee.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan