laptop start op en loopt vast op windows 7 teken

Status
Niet open voor verdere reacties.

roaarr

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2013
hoi ik ben nieuw op dit forum.
ik heb een acer aspire 7520 en heb al zon 2 maanden dit probleem..
ik start mijn laptop normaal op enzo en komt ie bij het windows teken dan laad ie even maar dan loopt hij vast..
heb al geprobeerd om te booten via cd & opnieuw installeren maar dit helpt allemaal niet want hijblijft vast hangen bij het windows teken..
kan iemand me hierbij helpen?

gisteren deed ik hem aan en viel hij na zon 3 seconden weer uit en startte hij zichzelf weer op en deed zo de hele tijd hetzelfde..

Kun je aan een Hiren's boot cd komen? Daar staan allemaal programma's op die je kan booten. Er is geen besturingssysteem voor nodig. Kijk dan even naar harddisk programma's.
Laat maar ff weten..

Dus ook als je een cd er in doet , dan valt de laptop ook na 3 sec. uit? Je kunt er dus eigenlijk niets mee? Tsja, dan denk ik ook aan dat je harddisk stuk is...

@digitall12 nee hij start nu wel weer gewoon op heel raar maar hij blijft nog steeds hangen op windows teken

Ik zou Windows opnieuw installeren, maar je geeft aan dat het niet helpt? Tijdens de installatie blijft Windows ook hangen?

Ja op het windows teken weetje wel waarmee hij opstart @digitall12

Heb je alle randapparatuur losgekoppeld? Dus alleen de laptop staat aan en niets anders? Probeer dan eens tijdens het opstarten op F8 te drukken en dan Windows in veilige modus op te starten...

Kun je in veilige modus komen & werkt daarin wel alles goed?

@dorado nee hij loopt bij alles vast.
Boot via cd
Opnieuw installeren
En ook heb ik geprobeerd om windows 2000 erop te zetten, mislukt

Geen enkele besturingssysteem zal zich installeren op een kapotte harddisk, dus maakt het niet uit of je Win 95, 98, 2000, XP of Win 7 wilt installeren...

Het is niet de videokaart maar ze hebben niks kunnen vinden met de harddisk heb m laten onderzoeken..

Eigenlijk zou je als hij het even wel doet, het automatische opstarten na een fout moeten uitschakelen.
Dit advies geef ik altijd aan mensen, omdat je anders geen foutmeldingen ziet.

Nadat je dat gedaan hebt, krijg je de volgende keer zo'n mooi blauw scherm met cijfertjes en zo, dat kan je dan opzoeken wat het betekend en dan kan je ongeveer bedenken waar het aan ligt.

Loopt hij alleen vast of gaat hij dan ook uit? Want dan kan het de voeding zijn. Doe je het op de accu of wel met stroom eraan?

Voor de gein zou je een Ubuntu cd kunnen proberen. Kijk eens of die wel wil installeren!!
Is echt geen slecht idee trouwens, want als dat wel werkt, dan is er dus totaal iets mis met je Windows installatie.

Hoe oud is de laptop eigenlijk?

Laatst bewerkt door een moderator:
Indien je opstart met een bootable cd of dvd krijg je geen windows logo, maar hij loopt dan ook vast?

Vermoeden is toch de videokaart, indien een 3e party en dat is bij deze zo, is het vaak de flip waar de gpu op zit slecht gesoldeerd en laten de soldeerverbindingen op den duur los door het uitzetten krimpen door de warmte en het afkoelen, hoe kom je aan het idee dat het niet de videokaart is?
Acer, HP en sommige andere merken zijn er om berucht.

Het is nirt de videokaart heb al een werkende er in gedaan maar deed het nog niet

Zelf een werkende er in gedaan? Hm...als ik jou was zou ik dan toch maar naar een pc dokter gaan of zo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan