• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lege regels niet tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0671

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2005
Ik wil een werkblad op een website plaatsen, echter de lege regels moeten (omwille van de ruimte) niet worden getoond
(zoals in het aangehechte voorbeeld (case is fictief): Van Jan en Klaas is bekend hoeveel (brom)fietsen zij hebben verkocht, van Piet echter niet.
Het overzicht moet de gegevens van Jan en Klaas wel weergegeven. De gegevens van Piet echter niet.

Bijlagen

Selecteer die rijen en kolommen en verwijder ze.

jean42 zei:
Selecteer die rijen en kolommen en verwijder ze.

Wat je ook kan doen is de optie "verbergen".
Dan gaat de nummering wel gewoon door, maar je ziet de regels niet.

Sorry, mijn bedoeling is dat een en ander automatisch gebeurt.
Het voorbeeldbestand was slechts een beperkte weergave.
In het voorbeeld is aan drie mensen een verzoek gestuurd om hun verkoopresultaat te melden. Jan en Klaas hebben het verzoek beantwoord, Piet nog niet (zowel kolom B als C vermelden geen gegevens van Piet. Omdat de database wel gevuld is met de gegevens wanneer het verzoek aan Piet is verzonden en wat zijn e-mailadres is, moet dus gevalideerd worden op de kolommen B en C.

Als een en ander met een ander programma beter is bij te houden en te publiceren op internet, dan hoor ik dat graag.

Groet,
Guido van Harten

Bijlagen

Dat wordt Alt-F11'en! (in Visual Basic een macro'tje maken). Helaas heb ik hier te weinig verstand van om je op weg te kunnen helpen.

Laatst bewerkt:
Het is mij niet duidelijk hoe het Excel bestand wordt gemaakt en gevuld. Als dat altijd vanuit een programma gebeurt, dan kun je bij het genereren in het programma een controle inbouwen op de aanwezigheid van verkoopresultaten bij een verkoper.

Als je het spreadsheet zelf eenmalig hebt gemaakt en altijd gebruikt om de verkoopresultaten vanuit een database over te zetten, dan kun je het spreadsheet aanpassen.

Bijvoorbeeld door een kolom D toe te voegen met een formule, die controleert of kolom B en kolom C een waarde bevatten. Bevatten ze beide geen waarde zet dan 0 in kolom D. Bevat 1 van beide een waarde zet dan een 1 in kolom D. Daarna autofilter aanzetten en in kolom D alleen de rijen met een 1 tonen.

miller zei:
Het is mij niet duidelijk hoe het Excel bestand wordt gemaakt en gevuld. Als dat altijd vanuit een programma gebeurt, dan kun je bij het genereren in het programma een controle inbouwen op de aanwezigheid van verkoopresultaten bij een verkoper.

Als je het spreadsheet zelf eenmalig hebt gemaakt en altijd gebruikt om de verkoopresultaten vanuit een database over te zetten, dan kun je het spreadsheet aanpassen.

Bijvoorbeeld door een kolom D toe te voegen met een formule, die controleert of kolom B en kolom C een waarde bevatten. Bevatten ze beide geen waarde zet dan 0 in kolom D. Bevat 1 van beide een waarde zet dan een 1 in kolom D. Daarna autofilter aanzetten en in kolom D alleen de rijen met een 1 tonen.

Het Excelbestand wordt handmatig vanuit Excel gevuld. Dus een autofilter zou moeten werken. Dit is voor mij onbekend terrein, dus ik ga hierop studeren. Als ik vragen heb, stel ik ze wel hier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan