Letttertype op website

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertcr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jun 2002
Wie kan me helpen met het volgende probleem :
Ik heb op mijn website een naam staan in een niet gebruikelijk lettertype, het is dus geen font wat bij iedereen in de font-directory staat. Ik heb het font bestand wel ge-uplood (hoe schrijf je zoiets?) naar mijn webruimte maar als ik de site bekijk op een andere dan mijn eigen PC, staat de bewuste naam in een gewoon lettertype. Hoe krijg ik dat font-bestand vastgeknoopt aan mijn html-bestand ?

Alvast bedankt.

Groet, Robert

Gevonden met Google:
FAQ: Can I somehow embed a font or force a download of my font so my visitors automatically get the font I'm using?
A: For all practical purposes... no. The only way that they will see the font you specify is if they have that font on their system. There are some emerging web technologies that actually do embed special fonts in a web page, but these are very rarely used, not very widely supported and generally a pain in the butt. You can always offer a simple link to your font. Your visitors can download & install it if they wish.

EDIT
Ik zie nu pas dat dit handige helpmij forum het woord "e m b e d" verandert in embed. Daar moet dus e m b e d staan.

jammer dat er geen makkelijke oplossing voor is :(
ik had hetzelfde probleem

Lettertype op website

Ik heb de gemakkelijkste manier gekozen. Het betreffende lettertype-bestand op de server gezet en op de homepage een link daarnaar. Zo kan men het lettertype op eigen computer zetten.
Niet ideaal maar wel werkend.

Groet, Robert

Of je maakt van het betreffende stuk tekst een gif of jpg en zet het zo op je website, ook niet ideaal maar dan zit iedereen het zonder eerst iets te moeten downloaden/installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan