*LEZEN* RPC-meldingen en reboots

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door nteusink
Volgens mij zit het gewoon niet standaard bij windows2000, daar werkt het commando bij mij namelijk ook niet. Het blijkt dan ook in de resourcekit te zitten.

Dat kan. Ik ging uit van Windows XP.

oke thanks. mijn probleem is dat iedere keer ik de mblast **** verwijder maar het toch weer terug krijg, en het ook weer in de register staat.

Nu staat het voor het eerst niet in mijn processen. is er nog hoop?
is dit een virus of zo? bij kwam het of door online scan van trend of door adaware, (dacht ik)
oeps daar is het weer
maar inderdaad, stom van me nu via dos scherm wel gelukt, dus het irritante schermpje is even weg.
Ik kan nu even alles op mijn gemak uitproberen
Als ondanks alles van mblas.exe weg is en ik toch iedere keer die foutmelding krijg, wat is dan het beste?
Bedankt voor de zoveelste keer.
Marlene

Laatst bewerkt:
Je moet een firewall installeren. Zonder firewall sluipt na elke verwijdering weer naar binnen.

Heb je de MS-patch wel geinstalleerd?

Nope lukte niet omdat de pc dus iedere keer af sloot.
Ik ga het nu installeren. bah dan maar weer een firewall.
welke raad je me aan?

Yep en volgens mij is het probleem opgelost, heb ook de update gedownload en ben nu aan het scannen. ook liveupdate gedaan, en zal dan nu maar weer zonealarm downloaden. heb er een hekel aan.
Had eerst pc cillin virus scanner, had ook een firewall, dat vond ik prettig werken.

kan iemand nu al mijn gegevens hebben?
weet niet precies wat dit nu allemaal was.
een trojan backdoor ding?

Ben alltijd blij met jullie. Heb al lang geen problemen meer, maar zoals nu weet ik dat ik hier terecht kan voor snel en adequate hulp.
heel erg bedankt.
Marlene

had mijn mond moeten houden, want het lijkt alsof ik er een probleem bij heb.
Opeens kreeg ik een donkerblauw scherm, enorm snel, kon niet lezen dus en voila de pc weer opnieuw opgestart. dus hij ging weer uit.

even in logboek kijken.

systemerror cat:102 gebeurtenis: 1003
foutcodes en dan nummers1000008 parameter1 enzovoort.
microsoft online crash weet de oplossing niet, zal researchen.

hai, helaas kreeg ik file not found.
wat denk je dat het is?
en waar moet ik zoeken op symnatec?
thanks

virus naam

W32.Blaster.Worm

zit in je sys directory

heb prog bijgevoegd

fix exe

bedankt. d***** hoe kom ik aan al die virussen? grr
ga het proberen
bedankt baccerdi en muurhond

Over de vraag hoe je aan dit virus/worm komt:

Door een beveiligingslek in windows is het mogelijk dat een aanvaller een klein programma uitvoert door veel data te sturen naar je computer via internet (kort samengevat). Dit is dus een beveiligingsgat in windows wat door die patch opgelost wordt. Hierdoor loopt RPC wel vast. (Wat op zich niet heel slecht is omdat iedereen nu door heeft dat er wat mis is)
De worm maakt hier gebruik van, die voert een klein stukje programma uit (wat dus op afstand mogelijk is door dit probleem) dat de worm zelf download en uitvoert. Jouw computer gaat dan weer willekeurig andere machines zoeken op internet om ze te infecteren (mits ze de patch niet hebben geinstalleerd en poort 135 niet blokkeren met een firewall oid). Zo krijg je dus een soort kettingreactie van besmette computers die het hele internet afscannen en proberen te infecteren. Windows NT4, 2000, XP en 2003 zijn kwetsbaar voor dit probleem.

Laatst bewerkt:
Bedankt jesba. volgens mij is het al gelukt, met die andere.
Of raad je me deze ook aan?

normaal zet ik een vraag als zijnde opgelost, maar daar ik deze niet zelf gesteld heb maar niet doen he?

Heerlijk weer op de pc. al 45 minuten zonder problemen.
Iedereen nogmaals bedankt voor de hulp

Bedankt voor de heldere uitleg nteuskink

Moet ik trouwens die generic host process voor win32 nu wel doorlaten? anders heb je toch geen internet?
Ik zat een beetje te klooien denk ik ;-) want had net helemaal geen internetsites meer. heb zonealarm even afgesloten en nu weer aan en jawel, eerste wat er ggevraagd word of dat proggramma access mag.

Geplaatst door itsme
Bedankt voor de heldere uitleg nteuskink

Moet ik trouwens die generic host process voor win32 nu wel doorlaten? anders heb je toch geen internet?
Ik zat een beetje te klooien denk ik ;-) want had net helemaal geen internetsites meer. heb zonealarm even afgesloten en nu weer aan en jawel, eerste wat er ggevraagd word of dat proggramma access mag.

Generic host process moet je doorlaten ja.

hehe bedankt melvin.ook dat weet ik weer ;)

Ik denk dat dat blauwe scherm waar ik het over had, net kreeg ik het na ca 60 minuten online een ander probleem is.
heeft met een driver te maken. heb ik al langer last van.
zal dit in een ander topic plaatsen via zoeken.

dikke zoen.
Marlene

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan