LG Dvd brander problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tieske123

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2006
Help ik heb sindskort gewoon normaal DVD's kunnen branden.
Nu wil ik een dvd branden vandaag en werkt ie niet meer.

Ik gebruik de bijgeleverde software Nero.. die heb ik eraf gegooid en een andere Nero opgezet maar iedere keer als ik een lege dvd erin stop herkent die hem niet meer. Insert a blanco dvd zegt ie. Heb er zeker 10 ingestopt maar iedere keer zegt die dat.

Ik heb een gewone cd proberen te branden en dat werkt wel nog prima. Verder kan de brander gewoon dvd afspelen..

Heb ook een update gedaan van de firmware ofzo iets en de dvd speler opnieuw geinstalleerd in windows. maar lege dvd's herkent ie gewoon niet
Ik heb een LG GSA-4166B

Wie weet wat er aan de hand kan zijn

Hoi

haha nee nee dit is iets anders.. hij herkent gewoon mijn lege dvd cd's niet meer
Gewone cd's kan die wel branden maar dvd's niet...
Vorige keer was het probleem dat ie in gebruik was door een andere programma, dat was inderdaad zo verholpen maar dit is gewoon raar...
Kan het zomaar ineens dat ie lege dvd's niet meer herkent?

Ik heb Alcohol 120+ geinstaleerd en eveneens het zelfde probleem, station is leeg terwijl ik een lege dvd erin gedaan heb (wel meerdere)

Kan het te maken hebben met dvd - r of dvd + r.
Hij zou beide moeten branden is 1 jaar oud de brander en op de doos staat dvd-r en dvd +r wat ie zou moeten kunnen branden.
Normaal brand ik altijd dvd+r schijven maar dit keer heb ik een doosje dvd-r..
Ik heb 1 dvd-r schijf ooit gebrand en dat lukte , zou het kunnen omdat ik altijd +r brand hij nu die -r schijven niet herkent ofzo?

Oorzaak kan dan zijn dat het merk van de schijfjes niet door de Firmware van de brander wordt herkent!
En een Firmware Update is en blijft een risico , als het niet goed wordt gedaan,doet ie het nooit meer.

Beter terug naar het merk wat je altijd gebruikte.

Ja dat is hetzelfde merk alleen met - R
Die firmware update is goed gegaan want het probleem was vandaag al voordat ik de firmware update gedaan heb.

Wat mij opvalt in mijn windows explorer is dat ik bij de drive letter normaal DVD-ram ofzie iets zie staan met G: erbij
Nu staat er mijn afbeelding van mijn dvd speler maar eronder staat CD-Rom station.

Hoort hier niet dvd rom station te staan? is dat de reden waarom ie geen dvd's kan lezen ofzo.

Vreemd?,probeer eens onderstaande.

Ga naar Start -> Uitvoeren, type daar in regedit en klik op OK.

Zoek naar : HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control/Class/

Klik nu met rechter muisknop op de volgende sleutel {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318} en kies voor Exporteren. Vul een naam in en blader naar de directory waar je de backup wilt plaatsen en klik op opslaan.

Verwijder nu in het rechter venster de sleutels met de volgende naam: UpperFilters en LowerFilters

Sluit het register en start de PC opnieuw op. Hij zal de verdwenen spelers nu opnieuw installeren.
Indien noodzakelijk mocht blijken kun je altijd de backup terugzetten door te dubbelklikken op dat bestand.

Ik heb precies gedaan wat u zei via de regeister. Heb ook alles gevonden wat ik moest verwijderen.
Heb de pc opnieuw opgestart maar alles ziet er nog precies hetzelfde uit voor dat ik deze handeling heb gedaan.
Wederom staat er gewoon CD-Rom station onder mijn drive letter.. Ik weet zeker dat hier dvd-rom station moet staan als ik me goed kan herinneren, en het gekke van alles is dat ie bij mijn andere dvd rom (alleen lezer) ook cd-rom station onder heeft staan

Ligt het nu aan mij of hoort er gewoon cd-rom station onder staan als het dvd rom lezers en spelers zijn

Bij mij staat bij de DVD speler ook cdrom,en bij de DVD brander dvdrom met dvd teken erin.

ja precies bij de dvd brander had ik voorheen ook dvdrom staan....
Dan is het probleem dat windows deze drive niet meer ziet als een dvd brander maar als een gewone cd en dvd speler

Wat kan dat nu weer zijn pfff

in ieder geval hartelijk bedankt zover. laten we hopen dat iemand anders een oplossing kan brengen

Intussen is het probleem nog niet opgelost!!

Wellicht iemand nog met een idee?

Thanx

Ik heb inmiddels bijna hetzelfde probleem. Ik heb een LG GWA-4164b. Cd's lezen en branden gaat prima, maar dvd's worden niet gelezen, en ik kan ze dus ook niet branden.

Ik heb via apparaatbeheer de brander verwijderd, de pc opnieuw opgestart en toen stond hij er weer, maar CD-rom station erbij. Toen heb ik een firmware update gedaan, waarna er wel weer DVD-rom station staat, maar nog steeds het zelfde probleem.

Ik heb begrepen dat het ook nog uitmaakt of de brander op master of slave staat. Ik weet zelf niet waar ik het kan vinden, maar hij moet op master staan voor het branden van DVD's

Succes!

Ja echt hij moet op master staan ?????

Hij staat niet op master momenteel en heeft ook altijd op slave gestaan en heeft prima op slave gewerkt al die maanden... is het dan echt van belang dat ik hem dan nu op master moet schakelen dan?

Op master zetten gaat via de jumper setting op de dvd brander zelf dat weet ik toevallig.. ik zal dit in de loop van deze week testen als ik een dagje vrij ben in het weekend:D

Zo, ik heb net de LG brander op master gezet.. maar ook dit mag niet helpen,, Windows ziet nog altijd een cd-rom station en geen dvd rom station, terwijl mijn bios wel hem herkent als zijnde een dvd rom station...

Wat kan dit toch zijn ben er al weken mee bezig.....

PPleeeasseee nog suggesties??:)

Laatst bewerkt:
Even ter aanvulling, als ik Nero dvd-rom speed test opstart dan ziet Nero wel heel duidelijk dat het om een DVD rom speler gaat van LG dat staat er letterlijk, echter heb ik het idee dat de dvd brander door windows verkeerd aangestuurd wordt, met een standaard cd-rom drive driver. Ik dacht dat er geen drivers zijn voor DVD branders (windows pakt normaal deze vanzelf) het enige wat ik kan vinden is een Firmware update wat ik uiterraard allang heb uitgevoerd ! (leverde niks op)

Hoe kan ik windows ervan overtuigen dat het geen gewone cd-rom speler is. Overigens heb ik een gewone dvd lezer nog erin zitten die wordt ook als zijnde cd-rom speler in de verkenner herkend, terwijl Nero drive test weldegelijk zegt dat het een DVD speler is. Ik heb het idee dat Nero de chips in de brander en lezer leest waardoor ie de juiste informatie krijgt , en windows gewoon met een standaard cd-rom drive de boel aanstuurd... wellicht wat meer informatie om het probleem te achterhalen

Ik heb het zelfde probleem en bij mij helpt ook niks , zo als je al zei

Nero ziet hem wel als dvd brander , alleen brand geen dvd alleen cd-r
Ik heb zelf ook al , kabels verwisseld , en update gedaan van de fireware
, via hardware brander als is verwijderd maar helpt helemaal niks.

Ik heb ook al 5 merken dvd-r en dvd+r geprobeerd maar helpt niks.

Ik ben ook heel benieuwd wie nog oplossing weet voor dit probleem

Groetje Iwan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan