logboek gebeurtenis 2511

Status
Niet open voor verdere reacties.

adwan

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2015
hallo
elke keer loopt de pc weer vast op (o.a)dit probleem: probleem.JPG

de map was er helemaal niet, dus ik heb er een aangemaakt en toen op non share gezet.

heb al enkele andere dingen geprobeerd met net share delete, maar t blijft vastlopen.

kan iemand mij helpen hiermee?

alvast bedankt

ergens krijgt je computer opdracht om deze share te maken.
dus aanmaken van de dir zal geen oplossing geven.
via het commando net kun je ook meer doen dan alleen net shares maken.
je kunt met "net use" ook kijken welke verbindingen er nog meer zijn.
Vaak zie je deze (en eventuul mislukte verbindinge) terug in de verkenner.
zowel in de verkenner als met net kun je een bestaande definitie opheffen en voorkomen dat hij het zinloos blijft proberen en dus een 2511 maakt.

P.S. weet niet wie de chare heeft verzonnen maar een dusdanig lange share met leestekens en spaties is zo wie zo af te raden.

ik moet er even bij vertellen dat mijn windows 7 behoorlijk corrupt raakt. Toch wil ik nog niet resetten naar fabrieksinstellingen om deze enige reden dat hij soms niet goed afgesloten kan worden of vastloopt. Even opnieuw opstarten gaat nog steeds snel.
Als ik dit probleem kan oplossen ben ik weer wat verder. (andere probleem was wmp, gebruik nu vlc)

hier zie je wat er gebeurt als ik net use doe.probleem1.JPG
niks dus.
zowel in de verkenner als met net kun je een bestaande definitie opheffen en voorkomen dat hij het zinloos blijft proberen en dus een 2511 maakt
kun je me stap voor stap vertellen hoe ik dat moet doen?

die bestandsnaam heb ik niet verzonnen, ik weet ook niet hoe die er gekomen is.

a. De (werkelijk, succesvol) gedeelde mappen vraag je niet op met net use maar met net share
b. De melding is duidelijk, maar het lijkt me supersterk dat de aangegeven melding ook maar iets te maken heeft met vastlopers.
Even in ander Nederlands vertaald staat er:
Er bestaat op de computer een share (=gedeelde map) met de share-naam
"meijndel1 addy 24-9-2011"
die verwijst naar een map die niet (meer) bestaat, namelijk
Code:
"D:\Natuur (wandelingen)  2011 2012\MEIJNDEL2012\meijendel1 addy 24-9-2011"

[Opvallend zijn de twee spaties na (wandelingen)]; evengoed blijft de melding (voor mij dan) duidelijk dat die submap (incl. de twee spaties) niet bestaat. De submap kan verwijderd zijn, kan hernoemd zijn, kan op een (externe) harde schijf of partitie op de interne harde schijf hebben gestaan waarvan de schijfletter van D: naar wat anders gewijzigd is etc.

Dus, even onder de streep: Lijkt mij 0,0 gerelateerd aan vastlopers, ook al kan de foutmelding zelf worden gecorrigeerd door, in een "Als Administrator starten" gestarte cmd.exe, het volgende te doen:
net share "meijendel1 addy 24-9-2011" /delete
zodat het delen van de (niet-bestaande) map wordt gestopt.
(zie dat er (bijna zeker) "-tekens omheen horen, ook al staan die niet in de melding bij het commando).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Toch, volgens het logboek loopt hij steeds weer vast op dit probleem. Sinds 10 feb al 43 x deze waarschuwing. Ik weet niet of hij steeds weer vastliep.
afbeelding 1 zie je wat ik heb gedaan in prompt:probleem 3.JPG
hier heb ik geen kaas van gegeten.

afbeelding 2 wat er alleen vandaag zo al gebeurd is:probleem 4.jpg

ik heb in een andere topic al een paar problemen op kunnen lossen, maar doordat ik systeemherstel moest doen, was ik weer terug bij af. oa die gekke meijendelmap meldde zich weer............

windows verkenner is vreselijk. Ik werk veel met muziekbestanden. ik verander dan iets en dat wordt niet direct zichtbaar, moet ik verversen. of weer es opnieuw opstarten.

Een vastloper betekent voor mij een BSOD (oftewel: een blue screen of death), dus een herstart van de hele computer.
Jij lijkt er wat anders mee te bedoelen, maak duidelijk wat.

Enige wat (in mijn ervaring) MOGELIJK (zie ook de paragraaf hier onder) zou kunnen wijzen op (de oorzaak of melding van) een vastloper is die Kernel-Power melding, die Kernel-PnP en de Eventlog meldingen, de rest (wat mij betreft) niet.

Verder: Post hier geen schermafdrukken van logboek Administrative events ("Beheergebeurtenis") maar alleen events van het Windows Logboek Systeem van (meteen) voor de momenten dat de computer vastliep/BSOD'de, want de Administratieve events geeft geen (duidelijk) overzicht (om het zwakjes uit te drukken).

Tijs.

Nog even over de gedeelde mappen (andere schermafdruk): Start compmgmt.msc en open Gedeelde mappen (en daar weer Shares onder) onder Systeemwerkset.
Kijk (ook) daar voor die mapdeling van een map die (blijkbaar) niet meer bestaat. Je kunt de share daar ook verwijderen, trouwens.

Tijs.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik bedoel met vastlopen dat de pc opeens traag wordt.
De muis gaat plotseling stokken, muziek blijft hangen en ik moet het systeem opnieuw opstarten.
Als ik dan daarna in het logboek kijk, zie ik dat er voor de afsluiting staat vermeld van die map share of andere problemen, die ik liet zien op voorgaande screen.
Het kernel power melding is altijd gevolg van mijn handeling, namelijk de pc geforceerd afsluiten. Altijd.
Van blauwe schermen heb ik zelden last. (gelukkig!)

verder: Post hier geen schermafdrukken van logboek Administrative events ("Beheergebeurtenis") maar alleen events van het Windows Logboek Systeem van (meteen) voor de momenten dat de computer vastliep/BSOD'de, want de Administratieve events geeft geen (duidelijk) overzicht (om het zwakjes uit te drukken).
Dat snap ik, maar kun je aangeven hoe ik dat precies moet laten zien? Ik weet dat niet, vandaar op de manier van die screens.

Nog even over de gedeelde mappen (andere schermafdruk): Start compmgmt.msc en open Gedeelde mappen (en daar weer Shares onder) onder Systeemwerkset.
Kijk (ook) daar voor die mapdeling van een map die (blijkbaar) niet meer bestaat. Je kunt de share daar ook verwijderen, trouwens.
onze berichten kruisten elkaar.

Ik zie die map niet staan, hoe moet ik je dat laten zien, als screens soms niet mogen? ;)

In Logboeken, onder Windows Logboeken staat het logboek Systeem. Noteer een moment van herstarten (herstarts kun je aan de EventLog entries zien, als daar iets staat als: Het systeem werd onverwachts geherstart (of zoiets)). Het gaat dus om de meldingen rondom het tijdstip van herstarten (dus de meldingen van (vlak) vóór de EventLog melding die aangeeft dat het systeem (onverwacht) werd geherstart.

Het is trouwens (soms) ook zinvol om rondom datzelfde tijdstip in het Windows Logboek Toepassing te kijken of daar nog wat staat.

Tijs.

Het gedeelte van compmgmt.msc voor gedeelde mappen kun je ook 'los' openen:
Gedeelde mappen(-beheer) openen via fsmgmt.msc

Tijs.

Ik heb gekeken rondom het tijdstip van afsluiten vanmorgen 11.06.29.
Is me niet heel duidelijk , lijkt wel of er geen problemen waren. Zal de volgende keer es goed opletten en noteren.
Wat betreft openen via fsmgmt.msc, ik gooi er toch weer zo'n screentje tegen aan, want prtscr. doet bij mij niets.
probleem 5.JPG
zie niets staan van die share map

Mooi zo. :)

M.b.t. de gedeelde map:
a. Herstart je pc en kijk of de melding terugkomt in de Logboeken.
b. Komt de melding terug, dan blijft er (wat mij betreft) alleen nog over wat er als alternatief in de in de melding stond, dus die submap opnieuw maken en dan erop rechtsklikken en kijken of de map gedeeld is en (indien ja) het delen ongedaan maken.
Zou dus neerkomen op (ik ga ervan uit dat je nog steeds een D: schijf/partitie hebt) het volgende plakken als opdrachtregel in een nieuwe snelkoppeling:
Code:
[SIZE=3][b]cmd.exe /k md "D:\NATUUR (wandelingen)  2011 2012\MEIJNDEL2012\meijendel1 addy 24-9-2011"[/b][/SIZE]
dit moet géén foutmelding opleveren. Daarna in Verkenner kijken in de map
D:\NATUUR (wandelingen) 2011 2012\MEIJNDEL2012
en rechtsklikken op de submap meijendel1 addy 24-9-2011, Eigenschappen kiezen en kijken in tabblad Delen of de map gedeeld is en zo ja, het delen ervan uitzetten.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb gedaan wat je zei. Er staat nu idd een map met die naam (had ik indertijd al gemaakt, maar zie dat die map een spatie mist). De recent gemaakte map staat niet op delen.
Afgesloten, opnieuw opgestart en in het logboek staat tie nog steeds. Om kierewiet van te worden.
Want volgens mij is dit het probleem dat de verkenner vroeg of laat doet vastlopen.
Wat kan ik nog meer doen?
Graag stap voor stap, ik ben een leek maar leer hier heel veel.
Bedankt weer!

Laatst bewerkt:
Ik wijs je er nogmaals op dat ik me niet kan voorstellen dat de melding over de gedeelde map er iets mee te maken heeft, dus blijf ik bij mijn verhaal dat je (beter) de Logboeken in de gaten kunt houden.
Ik geef er nog wat bij (als je die nog kunt starten op zo'n moment): Ook Taakbeheer kan hints geven, bijv. vanwege hoog cpu-gebruik van een applicatie, "Reageert niet" melding bij een applicatie etc.
Taakbeheer is op verschillende manieren te starten:
a. Via Ctrl-Alt-Del toetscombinatie en dan Taakbeheer kiezen
b. Via Ctrl-Shift-Esc toetscombinatie
c. Via rechtsklikken op de taakbalk en dan Taakbeheer kiezen

Meeste kans (indien problemen) is via a., vandaar dat die bovenaan staat.

Tijs.

"Reageert niet" melding bij een applicatie etc.
Herhaaldelijk geeft windows verkenner deze problemen tot vastlopen aan toe.
Ook moet ik na een tijdje werken de verkenner herhaaldelijk opnieuw laden nadat ik iets veranderd heb in een bestandsnaam of bestanden heb verplaatst. Hij geeft t dan niet eerder weer dan na -vernieuwen-.

Ik kan me voorstellen dat je niet in die gedeelde map probleem gelooft, maar het is het enige wat steeds terugkomt.

Ik zal het nog beter proberen te noteren in de toekomst.

M.b.t. problemen Windows Verkenner denk ik aan 2 dingen:
a. Anti-virus (mogelijk heb je meerdere anti-virus/antimalware software actief tegelijkertijd)
b. Bestandscorruptie in Windows bestanden en/of "foute" Shell Extensions. Zie deze discussiedraad

Tijs.

Wat betreft a. niet meer, heb alle zooi er af gehaald behalve mc afee (een grote en geen snelle, ik weet t, maar 't is een betaalde ;))
Andere prog. die ik gebruik zijn Ccleaner en Free registry cleaner. Verder geen Adware gedoe of malwarebytes meer. Even gaat het goed met deze programma's en later gaan ze vooral met updates vreemd doen. Is mijn ervaring.

Wat betreft b. Er is al meer geschreven dat mijn windows behoorlijk corrupt aan t worden is. Ik heb ge-upgrade naar Windows 10, maar doordat er geluidsproblemen kwamen, ben ik weer naar 7 terug gegaan.

Momenteel sfc /scannow gedraaid, maar ik krijg geen toegang tot het log.
Maar als ik een mapje daaronder genaamd CbsPersist_20160226132325.cab open, zie ik een soort log van vandaag omtrent 12 uur met heel veel failings.

Ik heb een nederlandstalige ShellExView kunnen downloaden.
Moet ik die 233 items die ik zie allemaal uitschakelen? geeft dat geen problemen?

Alleen die niet van Microsoft zijn, he...

En je kunt ze (indien niet van Microsoft) allemaal uitschakelen, want het zijn maar extensions (dus toevoegingen).
Ben wel slim: Sla eerst op (bijv. o.b.v. schermafdrukken) wat nu (nog) ingeschakeld staat, zodat je weet hoe het eruit zag voordat je ze uitschakelde (ook van belang in het traject van selectief weer inschakelen...)

Tijs.

oke bedankt tijs voor de tips, heel fijn.
ik hoop dat het opgelost kan worden.
Ben er wel even mee bezig ;)

Er is geen enkel beletsel om sfc /scannow meerdere malen uit te voeren. Is zelfs zinvol als fouten niet (allemaal) in 1x zijn gerepareerd. Ik zou het volgende doen (gedeeltelijk hier op inspelend):
a. sfc /scannow
b. Herstart pc
c. SURS (voor W7 64-bit) of SURS (voor W7 32-bit) draaien (afhankelijk van jouw versie W7). Ben zo slim om SURS te downloaden en pas daarna te starten (zie ook g.)
d. Herstart pc
e. sfc /scannow
f. Herstart pc
g. SURS (voor W7 64-bit) of SURS (voor W7 32-bit) draaien (afhankelijk van jouw versie W7). Je kunt gebruik maken van de download die je bij c. al had gedaan, dus opnieuw downloaden is (dan) niet nodig.
h. Herstart pc

NB: De eerste keer dat SURS draait kan het makkelijk 15+ minuten duren, dus niet afbreken, als het "groene balkje" maar loopt (ook al staat de voortgangsbalk (lange tijd) stil) etc.
De tweede keer zou (veel) sneller moeten zijn.

Is het dan niet (veel) beter, dan eens kijken in C:\Windows\Logs\CBS\Checksur.log wat er niet gerepareerd is. Desnoods hier even de resultaten citeren (of als .txt bijlage).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Het hele bovengenoemde rijtje afgewerkt.
Dit is het resultaat wat de Checksur.log weergeeft:
=================================
Checking System Update Readiness.
Binary Version 6.1.7601.22471
Package Version 26.0
2016-02-27 21:35

Checking Windows Servicing Packages

Checking Package Manifests and Catalogs

Checking Package Watchlist

Checking Component Watchlist

Checking Packages

Checking Component Store

Summary:
Seconds executed: 1003
No errors detected

Nog iets vreemds (voor mij) ik kan het CBS log in windows/logs/cbs niet openen , maar wel als ik 'm naar elders heb gekopieerd. Komt dat mss door admin.rechten?

Inmiddels al twee dagen geen vastlopers gehad, wel nog steeds die vervelende share map én deze melding komt ook steeds terug: WLAN AutoConfig-service is gestopt.

Logboeknaam: System
Bron: Microsoft-Windows-WLAN-AutoConfig
Datum: 27-2-2016 21:58:44
Gebeurtenis-id:4001
Taakcategorie: Geen
Niveau: Waarschuwing
Trefwoorden:
Gebruiker: SYSTEM
Computer: ACER
Beschrijving:
WLAN AutoConfig-service is gestopt.

Misschien juich ik te vroeg, maar de pc gaat momenteel als een speer. Verkenner doet het nu prima.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan