Makkelijk programma om website te maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Berichten
1.214
Ik ben nu al een paar dagen aan het surfen om een programma te vinden waarmee een dummie als ik op een simpele manier een website in elkaar kan draaien...ik heb al vele programmaas uitgeprobeerd maar kom er niet uit.

Uiteraard ben ik op zoek naar een free programma....heeft iemand de tip voor me welk programma ik zou moeten downloaden?

groet en alvast bedankt
 
html

Hoi kijk een op:

html
daar staan ook wel programma,s tussen.

ik vind persoonlijk een makkelijk programma frontpage.

maar dat is mijn mening.

suc6 groetjes mike
 
Niet vrij, wel 30-trail: Dreamweaver van Macromedia, GoLive van Adobe of Frontpage van Microsoft. Dit zijn de bekendste wysiwyg-editors, waarbij je geen kennis van html hoeft te hebben.

Als je echte gratis editors wil hebben, probeer de html-editor van Coffeecup (zonder betaling blijf je een logo van hen zien) of WebDwarf v.2 van Virtual Machines.
 
Bedankt voor jullie berichten....alleen begrijp ik die HTML gewoon niet en zoek een wizard programma....ik heb nu wel SiteGenWiz, NVU en Internet Evolutions gedownload, zal daar eens mee gaan experimenteren.....
 
Geplaatst door crazyheels
Ik ben nu al een paar dagen aan het surfen om een programma te vinden waarmee een dummie als ik op een simpele manier een website in elkaar kan draaien.
Probeer NVU eens.
Gratis en vergelijkbaar met Dreamweaver.
Overigens is het wel aan te raden de basisbeginselen van HTML onder de knie te krijgen.
Er wordt vaak beweerd dat je met dit soort programma's zonder enige kennis van HTML wel een website in elkaar kunt zetten.
Tot op zekere hoogte klopt dat ook wel, maar om een echt goede website te maken (korte laadtijden, goede navigatie, juiste bestandsnamen, goede weergave op verschillende schermresoluties etc.) heb je deze kennis, alsmede enige basiskennis over beeldbewerking, echt nodig.
Succes.:thumb:

Guus.
 
NVU heb ik, Open Source produkt met Mozilla invloeden, ik gebruik ook thunderbird en firefox van ze...

Maar goed, NVU, mja, kom daar ook nog niet helemaal uit en denk inderdaad dat die Html kennis die ik niet heb me de das omdoet....

Waar kan ik die kennis opdoen? Moet ik een boekje kopen, bijvoorbeeld html voor dummies (die bestaat echt dacht ik) bij de Slegte?

Ik wil een simpele site voor mijn vrouw maken ivm haar en mijn hobbie en eentje voor mijn band. Het gaat dan maar om een homepagina en misschien 4/5 onderdelen om door te klikken....dat moet toch niet te moeilijk zijn?

Jullie wederom bedankt voor de tips:thumb:
 
Geplaatst door crazyheels
Maar goed, NVU, mja, kom daar ook nog niet helemaal uit en denk inderdaad dat die Html kennis die ik niet heb me de das omdoet....

Waar kan ik die kennis opdoen? Moet ik een boekje kopen, bijvoorbeeld html voor dummies (die bestaat echt dacht ik) bij de Slegte?
De "...voor Dummies"-reeks is erg goed. Naast "HTML voor dummies" bestaat er ook nog een "Webdesign voor dummies".
Ik haal dit soort boeken altijd uit de bibliotheek (voor de prijs van één zo'n boek kun je er dan zonodig honderd lenen).
Daarnaast is mijn ervaring dat een boek prettiger werkt dan een cursus op internet, al zijn er ook goede sites met veel info over HTML en websiteontwerp.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
We gaan er langzaam maar zeker uitkomen, ik ga stoeien met NVU, haal zo een boekje en ga die 2 sites gewoon maken, moet lukken, nogmaals dank voor de tips:)
 
Geplaatst door crazyheels
We gaan er langzaam maar zeker uitkomen, ik ga stoeien met NVU, haal zo een boekje en ga die 2 sites gewoon maken, moet lukken, nogmaals dank voor de tips:)
We wachten met spanning op de resultaten die hier gaan verschijnen.:)

Guus.
 
Nou, mijn eerste pogingen doen wel wat....ik heb iets kunnen maken in NVU, tekst, fotootje...gewoon wat bla bla....maar...
nu wilde ik dat plaatsten via mijn provider XS4ALL maar dat lukt me dus niet....

In NVU heb je de mogelijkheid dat te doen met de knop publish maar hij accepteert em dus gewoon niet.....

Wat zou ik fout doen?

groet
 
ftp.xs4all.nl/-"username"

Ik kreeg na veel etteren verbinding via de ftp uploader/publisher van NVU....ik heb ook nog FTP leech gedownload, dat stond op de helpsite van XS4ALL, en nog eens geupload...ik begrijp dat het een dag duurt voordat ie erop staat.....effe wachten dan maar.

Bedankt voor je hulp
 
Vul in de adresbalk van Internet Explorer het volgende in: ftp://je_gebruikersnaam@ftp.xs4all.nl
Je krijgt dan een schermpje als in de bijlage te zien.
Na invullen van je wachtwoord kun je de bestanden net zo makkelijk naar de map op de server kopiëren als je ze naar een andere map op je computer kopiëert.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij dus wel, heel snel gedaan namelijk en ik kreeg contact......dacht ik
 
Na invullen van je wachtwoord kun je de bestanden net zo makkelijk naar de map op de server kopiëren als je ze naar een andere map op je computer kopiëert.


En in welke map stop ik dan die HTML pagina die ik gemaakt heb in NVU die ergens op mijn D schijf staat?

In de WWW map?
 
Geplaatst door crazyheels
En in welke map stop ik dan die HTML pagina die ik gemaakt heb in NVU die ergens op mijn D schijf staat?

In de WWW map?
In de WWW-map inderdaad.
Zorg wel dat de eerste pagina van je site ALTIJD index.html heet.
En misschien ten overvloede: het adres van je site wordt dan www.xs4all.nl/~je_gebruikersnaam

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Kun je me dan alsjeblieft vertellen hoe ik dat moet doen...

Waar moet ik dan invullen? In NVU?

Het bestandje heet nu Dakeraf.html, moet ik dat veranderen eventueel in index.html?

Moeilijk hoor effe snel een websitje maken en ergens inzetten, vooral voor iemand met heel weinig geduld....

:evil:

Jij wel bedankt voor je geduld voor mij....:thumb: :love:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan