Geplaatst door crazyheels
Het was zo simpel...alles met een kleine letter en zonder spaties....
Ik had
hier al gezegd dat dat belangrijk was.

Maar eerst een tip: haal als de bliksem die e-mailadressen weg, tenzij je binnenkort overspoeld wilt worden door spam. Spammers stropen het web af op zoek naar e-mailadressen.
Je kunt hier het best een of meerdere Hotmailaccounts voor aanmaken die je alleen op je site gebruikt. Krijg je op zo'n adres veel spam, dan maak je gewoon een nieuwe account aan.
En een tweede tip: misschien geen gek idee om je ook eens in beeldbewerking te gaan verdiepen.

Als voorbeeld heb ik de eerste foto op je site genomen.
Die is 578 kB groot en de originele afmetingen zijn 960 x 1280 pixels.
Ruim een halve MB voor één foto is uiteraard veel en veel te groot.
Bovendien is het origineel groter dan de afmetingen die het op de site krijgt.
Ik heb afbeelding eerst verkleind tot de werkelijke afmetingen waarmee hij op de site staat (500 x 667 pixels) en hem vervolgens gecomprimeerd door hem als .jpg-bestand op te slaan met een compressie van 50 %.
Hierdoor blijft er van de oorspronkelijke 578 kB nog 42 kB over, terwijl de kwaliteit niet zichtbaar minder is. (Hij staat in de bijlage. Zet dit exemplaar maar eens op je site en zie hoe dat ruim 10 keer zo snel laadt.)
Zorg ervoor dat de afbeeldingen van tevoren al de juiste afmetingen hebben. Als je een grote foto klein afbeeldt op je site door alleen de
height en
width in je html-code kleiner op te geven zonder de foto werkelijk te verkleinen, dan merk je dat - nog afgezien van het trage laden - aan de manier waarop zo'n afbeelding scrollt: dat gaat dan heel onregelmatig.
Een heel goed gratis programma voor beeldbewerking (verkleinen, vergroten, kleuren aanpassen, verscherpen, comprimeren etc.) is
IrfanView. Download ook de plugins en de Nederlandse-taalmodule en je hebt een uitstekende beeldbewerkingsprogramma dat inmiddels door duizenden websiteontwerpers wordt gebruikt naast Photoshop of Paint Shop Pro.
Guus.