maximale te halen snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb gister keurig een mailtje gehad van Wanadoo, zal hem vanavond hier posten.

Ook kan ik zo 1,2,3 niet vinden waar ik in de configuratie van de Livebox bovenstaande gegevens kan vinden helaas....

Hierbij het mailtje wat ik van Wanadoo ontving gisteren (en redelijk snel dus):

De verbinding vanaf onze server tot de livebox geeft inderdaad een bandbreedte van ca. 6895 kbps.
U kunt proberen de Livebox te resetten, maar ik ben bang dat de snelheid niet veel beter zal worden.
Verder wil ik u informeren dat veel klanten een goede verbinding hebben van tussen de 15 en 20 Mbit/s. Echter zijn deze mensen zelf vaak niet in staat om deze snelheid lokaal te behalen.

Wij hopen u voldoende geinformeerd te hebben.

Heb ik helaas dus niet zoveel aan, het resetten heb ik geprobeerd.

Ik de gevraagde informatie in de livebox configuratie nog niet zo vinden eigenlijk......

statistieken in je livebox

dubbelklik op Livebox icoon op je buroblad
vervolgens op geavanceerd
dan inloggen met admin admin
ADSL en kies statistieken

hieronder de mijne

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 8680 Kb
Afname Dichtbij : 40.8 (dB)
Ver weg : 17.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 59083
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 7388
ES-teller van 1 dag 0

bij http://www.wanadoo.nl/adsl/ kun je ook zien wat de door Wanadoo voor jou geschatte snelheid is/zal zijn
je kunt ook testen bij http://www.internetten.nl
zie je gelijk of je slecht of goed scoort
de snelheid is wel heel wisselend vind ik

Laatst bewerkt:
noahjazz zei:
Hierbij het mailtje wat ik van Wanadoo ontving gisteren (en redelijk snel dus):

De verbinding vanaf onze server tot de livebox geeft inderdaad een bandbreedte van ca. 6895 kbps.
U kunt proberen de Livebox te resetten, maar ik ben bang dat de snelheid niet veel beter zal worden.
Verder wil ik u informeren dat veel klanten een goede verbinding hebben van tussen de 15 en 20 Mbit/s. Echter zijn deze mensen zelf vaak niet in staat om deze snelheid lokaal te behalen.

Wij hopen u voldoende geinformeerd te hebben.

Heb ik helaas dus niet zoveel aan, het resetten heb ik geprobeerd.

Ik de gevraagde informatie in de livebox configuratie nog niet zo vinden eigenlijk......

Helaas,idd zo'n standaard antwoord.Maw er heeft niemand serieus naar gekeken,maar dat doen ze daar helaas wel vaker.Ik blijf erbij dat je snelheid toch nog wel wat hoger zou moeten zijn maar ok.

Dank je,

Ik heb de gegevens die mij in de configuratie staan:

ADSL-standaard G992_5_A
Upstream 1020Kb
DownStream 5840Kb (wordt steeds minder ;-( )
Afname Dichtbij : 35.8 (db)
Ver weg: 13.9 (dB)
SNR-Marge Dichtbij : 11 (dB)
Ver weg: 11 (dB)

HEC-teller 10434
Firmware 0xe200314
ES teller van 15 min 0
CRC fouten 53532
ES teller van 1 dag 0

Hopelijk klopt er iets niet......

Dank je!

Wat je daar aan ziet is dat je dus ver van de centrale af woont.
Dat 'ie steeds "minder" wordt is niet zo, het fluctueert.
Dat komt omdat er abonnees in en uitloggen.
Ook spelen de weersinvloeden een rol op de koperen kabels in de grond. Krimpen en uitzetten door tgemperatuurswisselingen geven een hogere of lagere weerstand.
Wanneer jij de afstand van je ISRA punt tot aan je splitter 20 cm hebt gehouden en voor de rest goeie kabeltjes hebt gebruikt, is dit tot op heden je snelheid.

Er schiet me net wat te binnen eigenlijk: hoe kan het dan dat ik met Tiscali een paar weken terug wel de (maximale voor het abonnement) snelheid haalde van 4 mb? De leidingen blijven hetzelfde lijkt mij, toch?

Tiscali heeft bij jou dus een sterker signaal.
ADSL2+ is veel gevoeliger voor storingen, lengte van kabels etc
Is ook al eerder opgemerkt.

Je hebt een behoorlijke dosis CRC fouten,hoeveel taken heb je wel niet lopen ?

Als je het aantal taken gaat reduceren,je Livebox pal naast je isra-punt zet en dan nog eens kijkt.

En wat geeft deze aan:

http://snelheidscontrole.wanadoo.nl/

Laatst bewerkt:
ben ik niet met je eens aj, bij mij geeft wanadoo aan tussen 4 en 8 Mb, omdat ik meer dan 2 km van een centrale zit helaas.
maar bij testen zit ik altijd tussen 6 en 8 Mb, en dat is nog altijd meer dan ik bij planet haalde voor mijn abo van 6,1 Mb, dan mocht ik blij zijn als ik een enkele keer de 5 haalde.. en voor 55 euro pmnd ipv 22.50

Laatst bewerkt:
Je begrijpt niet wat ik bedoel.
Wanneer je die meter op die site die Upsidaisy geeft bekijkt, slaat die meter veeeeeeeeeeeel verder uit dan dat er daadwerkelijk aan snelheid gehaald wordt.

ik d8 dat je vond dat wanadoo bij hun eigen snelheidstest een te mooi resultaat voorschotelt.
bij mij klopt dat wel aardig, wat wanadoo aangeeft (4-8Mb) en wat ik bij metingen op andere sites haal (6-8Mb)
ik vraag me alleen af hoe de test bij Internetten.nl aangeeft dat ik goed scoor als ik 1700 Kbit/sec haal
mijn livebox geeft 8720 aan als downstream

Upsidaisy,

Wat bedoel je met flink aantal taken? Zijn er wel veel ja; 53000. Maar bedoel je lopende processen? Of iets anders? Ik heb wel een aantal keer (8x) mijn livebox opnieuw moeten installeren en iedere keer telt hij er 1 bij op. Zit nu op wireless remote connection 8......

Bij de wanadoo speedtest geeft ie keurig tussen de 12 en 15 mb aan....was het maar waar :-(

Ik zeker kijken naar de taken alleen moet ik dus even kijken waar....

Dank je

Lopende processen kun je zien in taakbeheer.Maw laat je veel dingen tegelijk doen ?

Probeer anders eens in msconfig het aantal activiteiten te reduceren muv eventuele firewall/en of virusscanner

Ik heb mijn pc geformatteerd en het valt me nu op dat als ik iets download, dat hij begint met 1,3 mb en dat zo afzakt naar ong. 680 kb.......Is dat en teken dat ik toch meer kan halen??? Is er nog hoop?

wanadoo family

Ik heb adsl family sinds twee weken. In het begin haalde ik een downloadsnelheid van ongeveer 6 mb. Daarna is er een handige ptt-man langs geweest. Die heeft mijn binnenkomend signaal direct naar het wanadoo modem geleid (met meters en meters kabel) en vandaar teruggekoppeld naar de drie telefoonaansluitingen in mijn huis. Resultaat 14 a 15 mb bij het downloaden. Naar mijn bevindingen zijn al die berichten of een zo kort mogelijke kabel een beetje onzin.

Judo

Hoi judo,

Woon jij ver van de centrale? Ik overweeg ook maar iemand langs te laten komen om maar zeker te weten dat ik het maximale gedaan heb......
Eerst ga ik nog utp kabel testen ipv wireless wat ik nu gebruik, misschien scheelt dat ook wel.

judo zei:
. Naar mijn bevindingen zijn al die berichten of een zo kort mogelijke kabel een beetje onzin.

Judo

Beetje rare opmerking, wanneer je je realiseert dat de provider dit adviseerd.
De te behalen upload en downloadsnelheid is van een aantal factoren afhankelijk, waarschijnlijk heb jij geluk met een aantal van die factoren.
Met dit soort opmerkingen zaai je een beetje onrust wat niet echt nodig is.
Het lijkt me sportiever om te proberen de TS te helpen, inplaats van stoer te doen met je down en upload snelheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan