Medion Akoya P4375D installatie vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

dump

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2003
Berichten
464
Hallo allen.
Mijn buurman komt met een vraag bij mij over zijn medion akoya kast.
Hij heeft, denk ik, een beetje te veel zitten klooien zonder te weten wat hij doet. De kast start wel op maar loopt niet echt lekker meer.
Tijdens de opstart moet hij kiezen tussen 2 opties. Windows 7 of Windows 7!!! .
Ook begint de kast na de opstart de schijf na te lopen (wat bij toestemming erg lang duurt en dus maar overslaan).
Dan gaat Windows 7 wel netjes verder maar alles gaat niet snel. De kast is gewoon langzaam.
Recover C: 40 gig gebruikt en maar 2 gig over.
Boot D: iets van 79gig gebruikt (kan ook minder zijn maar dat heb ik niet meer in het hoofd. en 1,24 Terrabite over.

Vragen.........
Kan hij sowieso een nieuwe install op de recover C: hebben gezet. Volgens hem heeft hij voor de C: gekozen!!!!

Ik neem toch aan dat je nooit op een recover C: schijf kunt weg schrijven? Of zie ik dat fout?

Ik neem aan dat zijn kast standaard opstart vanaf de D: schijf.

Vragen voor mijzelf mocht ik hem willen helpen om weer helemaal opnieuw te beginnen.
Is de C: schijf van de medion beveiligd tegen beschrijven of heeft hij er echt een installatie op kunnen doen
Je mag toch aannemen dat een recover C: schijf onbenaderbaar is als het om veranderen/aanpassen gaat.
Zo ja, dan neem ik aan dat de 40gig een standaard grootte is.
Bij nee neem ik aan dat dan ook eerst de C: schijf gewist moet worden bij een nieuwe install
En dan pas op de D: Windows 7 installeren
En daarna dan weer een recover weg te laten schrijven van de D: naar de C: als dat tenminste de medion werkwijze is.

Veel vragen maar ik wil de arme man graag helpen voor dat ik zelf alles uit de kast trek. Ik kan veel door gewoon door te zetten maar informeer graag eerst bij de kenners.
Mogelijk zijn mensen bekend met deze kast en dan weet ik gelijk meer.
Gr. Dump.

P.s. Als hij weer een nieuwe setup doet krijgt hij de volgende melding ..... Windows setup experienced an unexpected error 0x0 ........... Maar ja, wat wil je na al dat gedoe.
 
Beste mensen.
Op een ander forum al wat diverse opties doorgenomen en ik ga nu voor een nieuwe installatie. Gr. Dump.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan