Meerdere rapporten printen onder één knop naar PDF

Status
Niet open voor verdere reacties.

joellp

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2011
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem. Ik wil vanuit een access formulier, meerdere (drie) rapporten printen naar één PDF bestand.
De naam van het PDF bestand komt uit één vd drie rapporten en wordt vernoemd naar het dossiernummer.
Ik ben nu zo ver dat hij keurig één rapport print naar één PDF-bestand, naar de gewenste locatie op basis van één gekozen record.

Wat ik dus wil is dat hij de overige twee rapporten ook meeneemt en dit samenvoegt zodat het één PDF bestand wordt.
Zie onderstaande code:

Code:
Private Sub KnopRapport_Click()
Dim folder As String
Dim strDocname As String
Dim strWhere As String

On Error GoTo Opslaan_cmdReportOpslaan
folder = "\\map\test\nietbelangrijk\"
MkDir folder
    Resume Opslaan_cmdReportOpslaan

Opslaan_cmdReportOpslaan:
    strDocname = "rpt_Rapport1_PDF"
    [B]strDocname = "rpt_Rapport2_PDF"[/B]    
    [B]strDocname = "rpt_Rapport3_PDF"[/B]    
    strWhere = "[ID]=" & Me!ID
DoCmd.OpenReport strDocname, acPreview, "", strWhere, acHidden
DoCmd.OutputTo acOutputReport, strDocname, acFormatPDF, folder & Me!Dossiernummer & ".pdf"
MsgBox "Dossier verzonden", vbInformation, "Dossier"
DoCmd.Close acReport, strDocname

End Sub

Je kunt niet meerdere rapporten met verschillende namen exporteren naar één overkoepelende pdf. Je zult er dus voor moeten zorgen dat je rapporten in één rapport terecht komen.

Helemaal correct gezien :)

haha jaa, en daar was ik al bang voor want..

Mijn derde rapport bestaat uit het onderdeel "attachments" dus bijlage.. waar ik eerder al had over gepost.
Nu heb ik wanneer mijn derde rapport, nu ingesteld als subrapport, uit meerdere bijlagen bestaat.. dan herhaalt hij ook rapport 1 en 2 tijdens het printen naar PDF in de hoeveelheid bijlagen die er zijn.
Indien er maar één bijlage is, herhaalt hij niet de andere rapporten met printen.. En print hij keurig rapport 1, 2 en 3.

Met andere woorden in de tabel met bijlage, kan één dossier meerdere bijlagen hebben.. echter hoeft hij niet alle bijlage informatie opnieuw te printen.

Laatst bewerkt:
Een subrapport moet één entiteit laten zien, bijvoorbeeld de bijlagen. Andere informatie moet daar dus uit.

bedankt voor je reactie.

Dat werkt wel, alleen dan print hij alle bijlagen uit.. ipv de bijlage die hoort bij een dossier/klant

Je moet een subrapport natuurlijk wel koppelen aan een hoofdrapport, anders zie je inderdaad alle records in het subrapport. Dat is eigenlijk een standaard handeling bij subrapporten. :)

Klopt, maar als ik hem koppel gaat hij dus de informatie herhalen.. dus bij meerdere bijlagen gaat hij de overige rapporten ook herhalen. Koppel ik hem niet, dan doet hij dat ook niet maar dan weergeeft hij per één record alle bijlagen..

En als ik trouwens één entiteit heb, bijvoorbeeld bijlage zonder ID, kan ik niet koppelen..

Laatst bewerkt:
Zo langzamerhand krijg ik de indruk dat er maar weinig klopt van je rapport. En zou ik zeggen: maak er maar een rapport van, want als de standaard technieken niet werken, dan houdt het snel op zo.

Michiel,

bedankt voor je hulp en informatie! Het is mij eindelijk gelukt! Goede tip om het rapport even opnieuw te maken, toen ik hem net opnieuw wilde maken kwam ik erachter dat in het huidige rapport nog wat onzinnige troep in de recordbron van mijn rapport stond ;). Uiteindelijk kan ik nu d.m.v. "attachments" heel eenvoudig meerdere bijlage toevoegen aan een klant en uitprinten in een rapport! Thnx :D

Kan de vraag op <Opgelost>. Soms is het beter om overnieuw te beginnen; dat weet jij nu ook ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan