meerdere tabellen één formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

WimvanDijk1976

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jan 2013
Ik zit met het volgende:

Ik heb een aantal tabellen gemaakt die alleen zijn gerelateerd aan een gezamelijke sleutel (klantnummer). In de ene tabel staan velden met betrekking tot resultaten in een andere tabel staan andere gegevens. De reden dat ik meerdere tabellen heb is dat het aantal velden meer ging worden dan de maximum van 255 velden. Maar nu vraag ik mij of of ik het desondanks in één formulier kan krijgen (door te werken met tabbladen). Mijn eerste indruk is dat dit niet (eenvoudig) gaat. Ook het koppelen van de tabellen via een query gaat niet omdat deze ook een maximum van 255 velden kent. Moet ik nu voor elke tabel een afzonderlijk formulier maken of kan het toch op de één of andere manier in één overzichtelijk formulier.

Om te beginnen: ik zou eerst eens onderzoeken of je de tabellen niet kunt normaliseren, want als je het over 'aantal tabellen' met een één-op-één relatie, dan heb je het vermoedelijk over meer dan 3 tabellen van 255 velden, en dan gaat het al snel over de 1000 velden heen! Dat lijkt mij gigantisch voor één uniek record. Dus de vraag: weet je 100% zeker dat elk record met die 1000 of meer velden compleet uniek is? En dan praat ik natuurlijk niet over 3 of 4 veldjes; dat maakt op zo'n aantal ook niet uit.
Maar je hebt het probleem zelf al aangegeven: je overstijgt de maximale waarden van Access met speels gemak. En dat geldt ook voor een formulier, vrees ik. Ook daar is een maximum aan het aantal objecten dat er op past. In Access 2010 is dat 754 objecten. Je denkt dan: dat zijn 750 velden en een paar knoppen, maar zo is het helaas niet: een label bij een veld is ook een object. Dus je komt dan op 375 velden. En kijk eens aan: dan zit je al bijna weer op het maximum van de tabel en query. Of je laat de labels weg, en zet alleen de velden neer. Maar een knappe jongen die zonder veldindicatie in staat is om 750 velden in te vullen zonder bij veld 300 de tel al 10 keer te zijn kwijtgeraakt... Kortom: je zit op een gruwelijk korte doodlopende weg, vrees ik. De enige oplossing is om voor elke tabel een apart formulier te maken. Maar jij liever dan ik ;)

Bedankt voor de snelle reactie. Ja het is ontzettend veel, maar ja in jaarrekeningen staat ook zo gigantisch veel data :confused:. Ik ga gauw weer verder met veld 1??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan