Snap er niks van, zal wel aan mij liggen. Dat zijn gewoon algemene rechten die een account heeft. Administrator heeft al die rechten op alle mappen?
Ok ik zal je de machtigingen wat gedetaileerder uitleggen van de map program files,
en deze mag je niet veranderen.
Als je op de map Program files rechtsklikt en via de eigenschappen naar tabblad beveiliging gaat, dan zie je een venster waarin je objecten ziet zoals SYSTEM, Gebruikers van jou computer, administrators van jou computer en Trusted installer (de windows installatie).
Je ziet er dat de administrators een speciale machtiging hebben.
Je ziet er dat de gebruikers geen volledig beheer hebben.
Klik je op de knop Geavanceerd, dan zie je in tabblad Eigenaar wie de Eigenaar is van de map Program files.
Je ziet er staan, Trusted installer
Dat mag je niet veranderen.
In Tabblad machtigingen zie je de instellingen van de objecten.
Je ziet daar dat de gebruikers maar beperkte rechten hebben.
Dubbelklik je daar op een regel van 1 van de objecten, dan opent zich een venster met machtigingsinstellingen, die je van de map program files
niet mag veranderen.
Je kan uiteraard je programma gaan starten met administrator rechten, want je ziet er welke rechten de administrators hebben.
Maar dat alles is niet nodig, als je je txt bestanden opslaat in een zelf gemaakte map in bijvoorbeeld:
C:\Users\(Jouw gebruikersnaam)\Documents, dat is mijn documenten in C:\Gebruikers\(Jouw gebruikersnaam)\Mijn documenten.
Als je op mijn documenten rechtsklikt en naar tabblad beveiliging gaat zie je dat het anders is ingesteld.
Daar heeft jouw gebruikersaccount als object in windows beveiliging volledig beheer, sla je daar je bestanden op en bewerk je ze vanaf die locatie is het niet nodig je programma met administrator rechten te starten, en is je probleem opgelost.
Kortom, je moet de txt bestanden in een andere map, waar je wel volledig beheer over hebt als gebruiker, opslaan en je probleem lost zich op.
Het is niet nodig verder machtigingen te wijzigen, deze info is er dan voor zodat je weet hoe dat werkt en waarom je tegen dit probleem oploopt, windows beveiligingsinstellingen wijzig je alleen als het puur noodzakelijk is en je weet wat je aan het doen bent.
Uiteraard is het leuk te weten dat je windows beveiliging in kan stellen, nog leuker is dat als je ook weet hoe je dat moet gebruiken zodat alles goed blijft werken.
Ook als je andere partities of een externe hdd hebt waar je over de partities (NTFS)
volledig beheer (klik) hebt kan je gewoon die bestanden parkeren.
Dus het gaat er om dat je de zelfgemaakte TXT bestanden neerzet op een locatie waar jij als gebruiker volledig beheer over hebt.
Dus misschien klinkt het wat hard, maar van de beveiligingsinstellingen van Systeemmappen kan je beter afblijven.
Machtigingen van systeemmappen zijn onderliggende objecten van C: in windows beveiliging.
Syteemmappen zijn submappen van C: in windows explorer.exe (verkenner).
Machtigingen van C: is een bovenliggend object van de systeemmappen in windows beveiliging.
C: is hoofdmap van de systeemmappen in windows explorer.exe (verkenner).
De root (wortels) = Computer (systeem) (de wortels van de boomstructuur).
MVG

Boomstructuur: