Mening over Medion AKOYA P8610

Status
Niet open voor verdere reacties.

mkeizerelias

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2008
De gamma heeft morgen een Medion Akoya P8610 in de aanbieding voor 799,--
Wat vinden jullie van deze aanbieding / deze pc?

Intel Pentium dual-core processor T3200
3GB werkgeheugen
320 GB harde schijf
NVIDIA geforce 9600M GS
18.4"beelscherm /16:9 formaat
DVD brander (DVD RAM en dual layer ondersteuning)
Hybride SLI
Wireless LAN 802.11
incl. Windows Vista home premium
Nero Essentials
optische USB-muis
Draagtas

Ik ben er ook over aan het twijfelen. Als je veel onderweg bent lijkt hij me wat lomp en zwaar... Verder lijken me de specificaties wel prima! Weet alleen niet hoe goed medion is als laptop merk. Iemand hier meer ervaring mee?

hmm leuke laptop alleen Processor is wel aan de oude kant maar 3GB is wel leuk en 3 jaar garantie zit erop (toch?)
EDIT : 2 jaar Dus
ik zou toch even kijken naar een laptop met een wat snellere/nieuwere processor

Zier er idd ook goed uit. Ik heb nog even wat verder gezocht en kom ook best wat negatieve reacties tegen over Medion. Het gaat mij er vooral om dat de laptop betrouwbaar is (bedrijfsadministratie) en denk dat ik dat toch maar voor een A-merk ga.

samsung is zeker een goed merk..
trouwens als je de laptop veel mee neemt enzo dan zou ik niet voor een 18,4 inch gaan...
en ik heb nog een Acer gezien van 17inch maar acer is niet zo betrouwbaar (zeggen ze op dit forum en lees ik vaak op internet) en hij heeft maar 2GB geheugen 3 of 4 is wel leuker maar 2GB zou genoeg moeten zijn voor windows vista en die Acer heeft ook Windows Vista Business.
http://www.azerty.nl/1-156-90621/acer-travelmate-7730-842g25mn-.html

Ik kijk inderdaad nog wel even verder. Die samsung ziet er inderdaad goed uit, maar denk dat ik een wat grotere neem. Een nummeriek toetsenbord is wel handig en hij staat toch meestal op vaste plek.

deze laptop is te groot en te zwaar om mee te sjouwen
maar voor thuis mogelijk wel interessant
wat me alleen opvalt is dat medion 'm standaard levert in andere landen met een snellere processor (t5800) en 4gb ipv 3gb en 500 ipv 320 hd. dus dit is een wat mindere versie.
maar 18,4 laptops kosten ongeveer 1500 euro
en deze 799...
ik twijfel nog
overigens lees ik over de service van medion veel goede berichten in allerlei forums

(de vraag betreft trouwens een laptop dus zou niet bij Systeem moeten staan)

Laatst bewerkt:
Ik ben een leek, maar waar heb je een snellere processor precies voor nodig? Onze zoons willen er games op spelen zoals fifa 2008 / far cry 2 etc. Is 3 GB werkgeheugen dan voldoende?

Niet alleen het interne geheugen maar ook de videokaart lijkt me ruim voldoende voor de meeste spellen de komende paar jaar. Zoals gezegd is de processor niet meer de nieuwste maar ik denk niet dat uw zoons daar veel last van zullen hebben.

Ik ben ook iemand die er niet veel verstand van heeft.
Ik wil het alleen gebruiken of soms een spelletje en veel te internetten ( WoW of tibia etc )
en het is ook goed voor films te kijken.. dat zou ik ook wel graag willen

Is dit dan een goede aankoop denken jullie?
ik twijfel flink ( kredietcrisis hé :p )

Gr Justin

Ik heb zelf een laptop met 768 mb geheugen en een 128 mb videokaart. Internetten en films kijken gaat daar nog perfect op. Op een 18 inch scherm, betere videokaart en meer geheugen zal het natuurlijk nog beter gaan.

Zoals ik al gezegd heb ik mijn bedenken bij het merk. Ik weet niet hoe goed de service van de gamma is, en heb op internet wat negatieve dingen over medion gelezen. Maja, zolang je er niet te veel mee hoeft te sjouwen en hij niet kapot gaat zal het een prima laptop voor je zijn.

Hoi !

Service van Medion is naar mijn ervaring prima, evenals de kwaliteit van de laptops.

Maar dit is wel een bakbeest; eigenlijk puur een desktop-vervanger.

Als je dat zoekt zou ik deze aanbieding niet voorbij laten gaan.

Zoek je daadwerkelijk een laptop om mee te nemen en bijv. onderweg in trein of vliegtuig mee te werken zou ik er even zeker vanaf zien.

Greetz,

Harry.

Ik heb twee medion's van Aldi.
1 6jaar oud, na 3 jaar hdd stuk, ingeleverd bij Medion in Limburg en een uur later na de koffie de deur uit met een nwe hdd en alles overgezet.
2 is nu 4 jaar oud, wordt dagelijk door meerdere personen gebruikt. Gaat sinds een maand niet meer op standby zoals dat hoort.

Gamma service onbekend, ik zou niet opsturen daar de service van Medio zelf erg goed is.

Ricky

ps vanwege de leeftijd en 15" ga ik dus morgen een nwe halen.

Ik ga hem waarschijnlijk wel halen
Het is inderdaad niet iets wat ik mee in de trein neem, hooguit een keer op school

Hopelijk zijn ze niet uitverkocht om 2 uur als ik er heen ga :P

Thanks voor de info

Gr.

Niet alleen het interne geheugen maar ook de videokaart lijkt me ruim voldoende voor de meeste spellen de komende paar jaar. Zoals gezegd is de processor niet meer de nieuwste maar ik denk niet dat uw zoons daar veel last van zullen hebben.
Das natuurlijk niet waar.
De laptop, incl videokaart en geheugen, is snel genoeg om de spellen van nu te kunnen draaien.
Maar hoe lang je de nieuwste spellen zult kunnen spelen is de grote vraag. Maar dat zal je bij elk laptop van deze prijs hebben.
Is gamen het belangrijkste doel, dan moet je geen laptop nemen.
Gamen als bijdoel kan prima. Is tenminste mijn mening.

Das natuurlijk niet waar.
De laptop, incl videokaart en geheugen, is snel genoeg om de spellen van nu te kunnen draaien.
Maar hoe lang je de nieuwste spellen zult kunnen spelen is de grote vraag. Maar dat zal je bij elk laptop van deze prijs hebben.
Is gamen het belangrijkste doel, dan moet je geen laptop nemen.
Gamen als bijdoel kan prima. Is tenminste mijn mening.

Je kunt er toch wel enigsinds vanuit gaan dat wanneer je vandaag een nieuwe laptop met goede specificaties koopt, je daar nog wel 2-3 jaar de nieuwe spellen op kan spelen? Die ervaring heb ik namelijk wel gehad de afgelopen jaren.

Je kunt er toch wel enigsinds vanuit gaan dat wanneer je vandaag een nieuwe laptop met goede specificaties koopt, je daar nog wel 2-3 jaar de nieuwe spellen op kan spelen? Die ervaring heb ik namelijk wel gehad de afgelopen jaren.
Het ligt er aan wat je eist: Als spellen alleen moeten kunnen draain: oke.
Maar als je een spel ook op normale snelheid (en dan heb ik het niet over de mooiste details en hoogste resoluties) wilt kunnen draaien, dan durf ik dit niet zo te zeggen.

Neem het nieuwe computerspel GTA4. Deze stelt dat de minimumeis om te kunnen spelen is het hebben van een 8600-videokaart van Nvidia.
De 8600-serie is door nvidia opgevolgd door de 9600-serie. Deze is wel iets beter, als ik het goed heb, maar niet gigantisch beter.
Dus nu kan je inderdaad het zwaarste spel van nu best draaien: GTA4.
Maar het is niet ruim, maar eigenlijk meer net aan.

Videokaart

Is het ook mogelijk om over 2 jaar een betere videokaart in de laptop te plaatsen of is dat heel duur?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan