meningen graag!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Blijft de Vraag: Betaald of Gratis....
supernova<:shocked:

Er zijn legers mensen actief om mij te beschermen tegen klootvioolen die denken mijn computers plat te leggen door een ziekte te ontwerpen, terwijl deze lui eigens zelf zo ziek zijn als een &^)_+^_(+(

Van mij mogen mijn beschermengelen wel een aardig salaris verdienen en elke zomer een zonovergoten vakantie nemen op de Bahama"s.

Ik heb daar wel wat euries voor over.

Een antivirusproggie dat gratis is, blijf ik altijd mijn twijfels over hebben, tenzij het Open Source is en geheel door vrijwilliger ontwikkeld is.
Maar zodra het echte bedrijven zijn die een betaalde en een gratis versie hebben, zet ik in iedergeval een vraagteken.
Dat houdt niet weg dat ik de gratis versies tot op de draad uit test.

Laatst bewerkt:
Gaat erom of davepower er ook euries voor over heeft....

Laatst bewerkt:
Waarom zou je twijfelen over een gratis anti-virusprogramma?

Twijfel je ook bij OpenOffice.org, bij Winamp, bij Firefox?
Allemaal gratis programma's of programma's die een gratis versie hebben.

Wat zou er anders moeten zijn bij anti-virusprogramma's.

De reden die de meeste makers ervoor geven: '' we willen dat goede beveiliging voor iedereen mogelijk moet zijn '' en daar ben ik het volledig mee eens.
Geen enkele reden om te twijfelen.

off topic

davepower!

Heb je website bezocht. Denk aan je spelling. Nu maakt het hier en daar een onbenullige indruk.

Waarom zou je twijfelen over een gratis anti-virusprogramma?

Twijfel je ook bij OpenOffice.org, bij Winamp, bij Firefox?
Allemaal gratis programma's of programma's die een gratis versie hebben.

Wat zou er anders moeten zijn bij anti-virusprogramma's.

De reden die de meeste makers ervoor geven: '' we willen dat goede beveiliging voor iedereen mogelijk moet zijn '' en daar ben ik het volledig mee eens.
Geen enkele reden om te twijfelen.

Leg eens uit, waarom zou een bedrijf een gratis versie naast een betaalde versie uitgeven, als beiden even goed zijn.
Zou niet iedereen voor de gratis versie kiezen dan ?
Hoe zou men het ondernemingsplan bedacht hebben binnen zo'n bedrijf ??
Misschien hebben ze een leuke sponsor, dat zou dan een hoop verklaren.

Misschien zit er toch bij die gratis versie een addertje onder het gras.

Kijk, dit houd mij nu bezig.

Draai het eens om
Als de Gratis versie al niks is
zou je dan de betaalde versie aanschaffen..?

Wie heeft er ooit gezegd dat de gratis versie even goed is?
Want dat is gewoon niet zo.

Voorbeeld: je hebt AVG Anti-Virus Professional Edition en AVG Anti-Virus Free Edition.
De betaalde versie heeft meer opties en mogelijkheden, zie bijvoorbeeld deze pagina.

Vrij simpel toch..

Wie heeft er ooit gezegd dat de gratis versie even goed is?
Want dat is gewoon niet zo.
QUOTE]

Vaak wordt wel verkeerd gesuggereerd of info gegeven zodat zou je twijfelen aan om een gratis versie te gebruiken.
Zoiets vind ik geen goede ontwikkeling

Het wordt misschien soms gezegd, maar betaalde versies bieden vaak meer opties en mogelijkheden, vaak niet betere bescherming.

En kan je wat specifieker zijn of voorbeelden geven met '' info gegeven zodat zou je twijfelen aan om een gratis versie te gebruiken ''.

off topic

Ben het volkomen met LOONYTUNE eens. Nog nooit een betaald programma aangeschaft,nooit last van bv.pop-ups en virussen ken ik nog niet. Kan er natuurlijk mee te maken hebben, dat ik op de verkeerde sites kom, maar desalniettemin.
Zou me ook interesseren wat de 'profi's' onder jullie als hun 'FAVORIETE BASIS' m.b.t SOFTWARE willen beschouwen. Soort van TOP TIEN.
Ik laat me verrassen!

off topic

je zegt het zelf, MICHAEL446: vaak niet betere bescherming
Waarom dan anders?

Je vraagt om meningen:

ik doe alleen een uitspraak over mijn eigen scanner, i.c. Norman.

Ik heb deze scanner al sinds eind jaren '80. Toen was het nog geen Norman, maar het puur Nederlandse bedrijf Shark. Korte tijd later werd er gefuseerd met / dan wel werd Shark overgenomen door T.B.A.V. (Thunder Byte Anti Virus) en een jaar of wat geleden heeft het Noorse Norman T.B.A.V. overgenomen.
Het progje heeft altijd tot volle tevredenheid gewerkt -> aanvallende virussen werden bij binenkomst gedetecteerd en geelimineerd.

Kortom: ik ga (nog steeds) voor Norman. Kosten 59,-- voor 3 jaren.

Laatst bewerkt:
je zegt het zelf, MICHAEL446: vaak niet betere bescherming
Waarom dan anders?

Is ook simpel, bij de ene betaalde versie krijg je er ook anti-spyware bij, heb je ondersteuning en support ( mocht dat nodig zijn ), heb je keuze uit verschillende talen, soms krijg je snellere updates. En gewoon meer opties, bijvoorbeeld: je kan instellen om een systeemscan uit te voeren op vooraf ingestelde tijden, of je kan een aangepaste scan doen ( custom scan ).

Ik ben voorstander van gratis software, maar gebruikte zelf NOD32, geregistreerd en alles.
Ik ben daar nu vanaf gestapt op m'n '' hoofd-pc '' omdat ik wat gratis anti-virusprogramma's wilde proberen.
Ben nu bezig met het proberen van de gratis software van PC Tools AntiVirus.

Maar dit zijn leuke discussies dit, en anderen kunnen er nog wat van leren:)

Laatst bewerkt:
off topic

Laat ons eens weten wat jou FAVORIETE BASIS SOFTWARE nu is, na je afscheid van betaalde programma's -jouw Top Tien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan