Microsoft voert verplichte systeemcheck in bij update

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je vergeet net zoals ik op dat pijltje naar beneden te klikken bij weergeven.

Als je dan inderdaad voor programma's hebt gekozen, krijg je als het goed is een lijstje te zien met wat diverse dingen onder elkaar. Daaronder staan 2 kolommen de eerste webinstellingen herstellen en daaronder invoegtoepassingen beheren en die moet je dan aantoetsen.Dan kom je in het scherm waar je het programma kan uitschakelen zie computer idee.

invoegtoepassingen

Hallo
Ik heb echt geen pijltje of i.d. gezien ik wil een printscreen maken maar plakken uit paint in dit venster lukt mij niet.
Heeft het misschien te maken dat ik geen service pack2 heb?
Alvast bedankt,
manno

Manno,

Welke versie van Internet Explorer heb jij eigenlijk?
(Je kunt dat zien in IE bij Help > Info (lang nummer))

Je hebt toch niet je serialnr. neer gezet? Als dit wel zo is deze dan weghalen.

Re: invoegtoepassingen

Geplaatst door manno
Hallo
ik heb versie
6.0.2800.11.06

IE SP1 dus, niet SP2. ;) Dat grapje met Windows Genuine Advantage werkt alleen als je SP2 al hebt.

Geplaatst door humpe
Je hebt toch niet je serialnr. neer gezet? Als dit wel zo is deze dan weghalen.

Huh? Een serial number? Voor Internet Explorer? :confused:

Ik hoop dat ie duidelijk is te zien.
Dus met service pack 2 is die optie dus wel aanwezig, want er staan helemaal geen invoegtoepassingen bij ook niet van andere?

Heb je nu wel servicepack 2?
Kijk eens bij: Start/Rechtsklik op Deze computer/Eigenschappen. Je ziet nu bovenaan bij Systeem staan wat je in huis hebt.

Ik wilde dus een printscreen maken maar het lukte mij niet om die hier te openen.
IK heb dus nu servicepack 1 en maar bij dat scherm van tabblad programma's staan helemaal niks over invoegtoepassingen ook niet van al die andere programma's.
Krijg ik die dan wel met service pack 2?
Het lukt mij niet om een printscreen te openen over dat bewuste venster wie kan me daar nog een tip voor geven.
Alvast bedankt,
manno

Bijlagen

• 1406.jpg
    1406.jpg
    5,3 KB · Weergaven: 43
Buffy schreef: IE SP1 dus, niet SP2. Dat grapje met Windows Genuine Advantage werkt alleen als je SP2 al hebt.

Dus: Als je legaal bent kunt je het servicepack 2 downloaden zonder problemen en de rest van het trucje is dan niet nodig.
Ben je niet legaal dan blijf je dat want je hebt servicepack 2 niet.

PS die bijlage laat een webcam zien :D

Geplaatst door Elisa

Dus: Als je legaal bent kunt je het servicepack 2 downloaden zonder problemen en de rest van het trucje is dan niet nodig.
Ben je niet legaal dan blijf je dat want je hebt servicepack 2 niet.

Nee dit klopt niet wat je zegt.

Servicepack 2 kun je altijd downloaden en installeren, ook al heb je geen legale versie.

Alleen kun je de Windows Genuine Advantage alleen maar uitschakelen als je SP2 geinstalleerd het.
Maar heb je wel een legale key dan hoef je hem niet uit te schakelen.

Servicepack 2 kun je altijd downloaden en installeren, ook al heb je geen legale versie.
Ja, je kunt deze downloaden maar tijdens de installatie krijg je te horen dat je naar de leverancier moet omdat je geen legale software hebt.

Hallo
Het is mij eindelijk gelukt om een printscreen te maken want ik kan het daardoor duidelijker maken wat ik bedoel.
Ik heb dus bij het venster geen mogelijkheid voor invoegtoepassingen (zie bijlage).
Alvast bedankt,
manno

Bijlagen

• venster.jpg
    venster.jpg
    45,8 KB · Weergaven: 46
Geplaatst door Elisa
Ja, je kunt deze downloaden maar tijdens de installatie krijg je te horen dat je naar de leverancier moet omdat je geen legale software hebt.
maar tijdens de installatie krijg je te horen dat je naar de leverancier moet omdat je geen legale software hebt.
Hier zit ook een gat in de beveiliging. Met kladblok kun je een .reg bestandje aanmaken en moet dat bestand via Windows Verkenner worden geopend om de bewuste registry te kunnen aanpassen/omzeilen.

Over de inhoud van dat bestand laat ik het in het midden. Zelf ben ik in het bezit van een legale versie.

Dennis.

waarom denk je dan dat er een gat in de beveiliging zit, en wat is de oorzaak daarvan?
manno,

Hallo Allemaal !
Ik heb deze discussie met interesse gevolgd, temeer daar op m'n 3 PC's de XP-Pro versie's niet echt bij hr. Gates zijn aangeschaft. Maar ik draai echt met alle update's incl. SP 2, hoor. Gisteren even dat activatie- gedoe uitgeschakeld zoals door Paintje werd uitgelegd en het werkt weer perfect.
Scriptje in Mozilla werkt ook prima voor het Downloadcentrum.
Het is zoals XP_PC zegt: Gates CS. bedenken weer es wat en binnen 24 uur is het al gekraakt. Zo is het en het zal altijd zo blijven.
P.S. Ondanks m'n mmm ,nou ja Windowsversie's ben al twee keer sinds 1992 vereerd met een officieele uitnodiging om een Microsoft beta-versie te testen !!
De wonderen zijn de wereld nog niet uit !
(Hopelijk kwets ik hier niemand mee op dit forum !)
Greetz,
Harry.

Geplaatst door Elisa

:) Niettus dus, in servicepack 2 zit geen serie nummer check, dit zat wel in servicepack 1.
Microsoft vond het met servicepack 2 belangrijker om iedereen te voorzien van een update om alle beveiligings gaten te dichten, zodat het internet in zijn geheel wat veiliger werd.

Deze recente Windows Genuine Advantage komt zo'n anderhalf jaar later en staat daar los van.

beveiliging

Hallo
Ik ben een beetje geschrokken dat ik een gat in de beveiliging heb.
Mijn vraag heeft dat te maken met dat venster, ik ben wat er werd gezegd over reg. bestandje enzv. wel ongerust geworden, want dat gaat boven mijn kennis over computer.
Ik heb ook al gekeken bij help en ondersteuning "beveiliging".
Maar kan niets vinden.
Wie kan mij advies geven.
Alvast bedankt,
manno

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan