Microsoft voert verplichte systeemcheck in bij update

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door manno
waarom denk je dan dat er een gat in de beveiliging zit, en wat is de oorzaak daarvan?
manno,
Dan verzoek ik jou beleefd bovenstaande berichten te herlezen, wat ik schreef is naar aanleiding van wat Elisa hierboven schreef.

Dennis.

Maar om nog even terug te komen op jouw vraag waarom ik denk dat er een gat in de beveiliging zit, is niet een kwestie van denken, maar een kwestie van weten. Of anders gezegd, het is een feit dat het zo is. En wat de oorzaak daarvan is? Ja, bij een groot programma, zoals een besturingssysteem, kan de programmeerregels wel tot duizenden gaan oplopen, en daar zal ongetwijfeld een programmeerregel zitten die net niet aan de logica van programmeren voldoet.(even zo in het kort uitgelegd natuurlijk)

Re: beveiliging

Geplaatst door manno
Hallo
Ik ben een beetje geschrokken dat ik een gat in de beveiliging heb.
Mijn vraag heeft dat te maken met dat venster, ik ben wat er werd gezegd over reg. bestandje enzv. wel ongerust geworden, want dat gaat boven mijn kennis over computer.
Ik heb ook al gekeken bij help en ondersteuning "beveiliging".
Maar kan niets vinden.
Wie kan mij advies geven.
Alvast bedankt,
manno
Volgens mij doelde je dit op mijn bericht.

Welnu, je hoeft je totaal geen zorgen te maken. Ik heb het namelijk over geheel iets anders. Je zou de berichten toch moeten herlezen. Het ging bij mij om een product-key die met de database van Microsoft wordt vergelekn naar de geldigheid ervan. Een vraag over een dergelijk onderwerp op Helpmij is niet toegestaan. En terecht, niemand wilt met BSA worden geconfronteerd.

Dennis.

Bedankt voor de reaktie,
Maar jij zei ik hoef me geen zorgen te maken. Maar dat het bewuste venster waar de optie "invoegtoepassing beheren" niet aanwezig is, is dat de aanleiding dat er een beveiligings lek is geconstateerd?
Alvast bedankt,
manno

Manno, waarschijnlijk is Dennis te druk en jij maakt je zorgen.
Jij hebt geen beveiligingslek. Microsoft heeft een beveiligingslek omdat je met die invoegtoepassing-toestand de boel kunt bedotten.
Als illegaal kun je daarmee toch je downloads van Microsoft binnen halen.

Ga als eerste het servicepack 2 downloaden bij Microsoft. Ik ben werkelijk benieuwd of je het geinstalleerd krijt.

Als dat gelukt is doe je wat door Paintje is uitgelegd.
Dan pas zul je zien wat dat schermpje met invoegtoepassingen voorstelt.
Ik veronderstel dat dit bij Servicepack 2 hoort. Als het anders is hoor je dat wel van iemand anders;)

Geplaatst door manno
Bedankt voor de reaktie,
Maar jij zei ik hoef me geen zorgen te maken. Maar dat het bewuste venster waar de optie "invoegtoepassing beheren" niet aanwezig is, is dat de aanleiding dat er een beveiligings lek is geconstateerd?
Alvast bedankt,
manno
Nee Manno, dat heeft helemaal niets met de beveiling van je pc te maken. Dat is een optie wat binnen SP2 voorkomt en niet in SP1. Hierboven vroeg Paintje jou, of je Windows versie de beschikking heeft over SP2. Dat zou je eerst moeten installeren om dat scherm voor de invoegtoepassing te kunnen verkrijgen.

Ja, zo laat mijn reactie. Ik was namelijk even weg.

Dennis.

Geplaatst door Paintje

:) Niettus dus, in servicepack 2 zit geen serie nummer check, dit zat wel in servicepack 1.
Microsoft vond het met servicepack 2 belangrijker om iedereen te voorzien van een update om alle beveiligings gaten te dichten, zodat het internet in zijn geheel wat veiliger werd.

Wellus dus

controle.png

Wellus dus
Ahaaaaaa, gerechtigheid :D
Daarom ben ik ook zo benieuwd naar die SP2 installatie van Manno!
Toen ik het eens met een cd met pro uitprobeerde van de buurman lukte het mij n.l. ook niet.
Tenzij.............je gaat truckedozen natuurlijk :cool:

Hallo
Nou ik weet het niet wat ik moet nu, ik kan wel SP2 installeren eerst downloaden, want ik heb geen cdrom ervan.
Maar als ik die foutmelding net zag ga ik toch twijfelen want zoveel kennis van computer heb ik niet.
Nou ja ik doe het wel als ik zeker weet dat het lukt.
Voor de duidelijkheid ik heb dus geen legale versie van XPpro, weet iemand mij advies te geven.
Alvast bedankt,
manno

@XP_PC

:8-0: Nou hier zakt mij broek vanaf, tis mij namelijk al meerdere keren gelukt, misschien heb je een key gebruikt die met SP1 ook al niet door de check heen kwam, en zit in SP2 dezelfde check als SP1

Of microsoft heeft de SP2 download in de loop der tijd veranderd aangezien ik telkens die zelfde ouwe SP2 versie van CD heb gebruikt, die ik ooit eens had gedownload.
Wat ook kan is dat ik de uitgebreide versie voor netwerk/system operators gebruik, deze is 264 MB en werd inpricipe afgeraden voor thuis gebruikers maar misschien is tie dan toch wat vriendelijker qua serie nr check :p

SP2 is gelukt

Hallo,
Ik heb onlangs SP2 gedownload en met succes geinstalleerd, dus het kan wel.
Nu wil het dus wel met downloaden maar niet van af de cdrom.
En wat heb ik als voordeel als ik via invoegtoepassing beheren de "windows genuine advantage" uitschakel
Krijg ik dan een positieve melding als ik de validatie check doe?
Alvast bedankt,
manno

:) Nee je krijgt geen positieve melding bij de genuine check aangezien de genuine check helemaal niet meer uitgevoert wordt, dus met andere woorden je serie nummer wordt niet meer gecontroleerd.

reaktie

Hallo
bedankt voor de reaktie, maar nu wil ik klikken onderaan op "de vraag is opgelost" en dan word ik zomaar uitgelogd en mijn account wordt verwijdert.
En moet dan opnieuw inloggen.
Kan dat komen omdat ik bij software perongeluk MIRC heb verwijdert?
Of door iets anders?
Wie weet advies?
Alvast bedankt,
manno
p.s. Als ik mirc wil downlaoden is er alleen maar trial versie van 30 dagen beschikbaar en geen free?

Beste manno

Degene die deze topic gestart heeft is XP_PC, hij is ook degene die de vraag op opgelost kan zetten, maar aangezien het geen vraag was maar een mededeling hoeft deze topic opzich niet op opgelost :)
Het is opzich ook niet de bedoeling dat je vragen gaat stellen in een topic van een ander, heb je een vraag wat niet met het onderwerp waar de topic over gaat begin dan zelf een eigen topic.

Helpmij heeft niets te maken met het verwijderen van mirc. Hooguit van verwijderde cookies. Bovendien overkomt mij ook wel eens een 'foutje' waardoor ik meerdere keren moet inloggen.
Inderdaad zag ik op de site dat Mirc een trial is voor 30 dagen. Ik wist het ook niet. Heb je de install van Mirc niet meer? Of zie je in de programmamap soms de install?

Re: reaktie

Geplaatst door manno
Hallo
bedankt voor de reaktie, maar nu wil ik klikken onderaan op "de vraag is opgelost" en dan word ik zomaar uitgelogd en mijn account wordt verwijdert.
En moet dan opnieuw inloggen.
Kan dat komen omdat ik bij software perongeluk MIRC heb verwijdert?
Of door iets anders?
Wie weet advies?
Alvast bedankt,
manno
p.s. Als ik mirc wil downlaoden is er alleen maar trial versie van 30 dagen beschikbaar en geen free?

Of je uitgelogd ben betwijfel ik en dat je account verwijderd is weet ik wel zeker dat dit niet gebeurd is.
Je krijgt een melding dat je geen rechten hebt, MOGELIJK omdat je niet ingelogd ben.

En of ik de vraag opgelost wil zetten, tuurlijk ;).

PS: ik zie de connectie met mirc niet in dit verhaal?

Laatst bewerkt:
Ik ook niet. Dus of ontopic of er is geen reden meer om dit topic open te houden

bedankt

Hallo
Allen bedankt voor jullie advies ik heb nu service pack2 en krijg nu alle updates.
En wat MIRC betreft kom ik ook wel uit?
groetjes,
manno

De wonderen zijn de wereld nog niet uit blijkbaar ;)

Re: Re: beveiliging

Geplaatst door DENNIS90
Een vraag over een dergelijk onderwerp op Helpmij is niet toegestaan. En terecht, niemand wilt met BSA worden geconfronteerd.

Dennis.
Toch even de vermelding, dat BSA ruim 8 jaar geleden een boete van 20 miljoen guldens op een bank heeft opgelegd. De concentratie lag op (grote) ondernemers/organisaties en overheden, maar nu ook op...............

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan