Mijn game pc, wordt het een succes of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je moet ergens compenseren.

doeleinden:
* high-end gaming
* webdesign / software ontwikkeling ( ook videobewerking )
* multitasken

Voor Gamen heb je een dikke GPU nodig, voor videobewerken/multitasken juist een CPU.
Ik weet niet wat voor resolutie je scherm is,maar als dit bv 1920x1080 / 1680*1050 is, kun je iets bezuinigen op je graka.
De High-end kaartjes zijn vooral in het voordeel bij hogere resoluties / meerdere beeldschermen.

Misschien is dit een oplossing.
Je 2de systeem met SSD en een i7 2600K.
Alleen een 7870 graka ipv je 7950. Kwa gamen zou je amper verschil zien.
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...433238]=1&product[496877]=1&product[363575]=1

ps de grootte van je mobo staat los van je graka. Het slot is het zelfde en de graka schroef je vast op de behuizing.

Je nieuwe topic met de oude samengevoegd. Gaat nog steeds om hetzelfde, dus past prima bij elkaar.

Je moet ergens compenseren.

doeleinden:
* high-end gaming
* webdesign / software ontwikkeling ( ook videobewerking )
* multitasken

Voor Gamen heb je een dikke GPU nodig, voor videobewerken/multitasken juist een CPU.
Ik weet niet wat voor resolutie je scherm is,maar als dit bv 1920x1080 / 1680*1050 is, kun je iets bezuinigen op je graka.
De High-end kaartjes zijn vooral in het voordeel bij hogere resoluties / meerdere beeldschermen.

Misschien is dit een oplossing.
Je 2de systeem met SSD en een i7 2600K.
Alleen een 7870 graka ipv je 7950. Kwa gamen zou je amper verschil zien.
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...433238]=1&product[496877]=1&product[363575]=1

ps de grootte van je mobo staat los van je graka. Het slot is het zelfde en de graka schroef je vast op de behuizing.

Bedankt voor de reactie maar ik ben niet zo 'n kei in consessies maken, dus ik zat te denken als ik nou gewoon hey systeem met waterkoeling en i7 2700k en hd7950 neem.
Dat ik dan later een SSD erbij neem, het enige nadeel is dat ik dan moet formateren maar dat brengt geen problemen met zich mee.

Wat het beeldscherm betreft, deze is op dit moment minimaal een HP w1907v. Ook tijd voor vervaning dus maar dit komt later eerst het systeem.

Bedankt voor je hulp alweer een nuttig antwoord.

Ik heb even wat reviews gelezen / bekeken over de h100 en het schijnt te zijn dat deze fans zeer luidruchtig zijn?

Daarom heb ik een andere samenstelling gemaakt zonder waterkoeling.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...492573]=1&product[394145]=2&product[357045]=1

Dat is hem, mijn vragen zijn dan:

- worden al deze componenten geassembleerd door azerty?
- zou dit een stil systeem zijn?
- Kan ik met dit systeem overklokken naar bijvoorbeeld 4.0 ghz?

Aanraders zijn altijd van harte welkom!

-Azerty Montage volledig systeem 1 jaar garantie ...
Dus dat is 1 van je vragen, die heb je niet voor niets in je winkelwagen gestopt.
-Een 2600K op 4Ghz is geen probleem. Ze lopen standaard al 3,5Ghz
-De Zalman is een vrij stille fan. Idle zul je de pc amper horen.

de corsair h100 fans zijn net zo luid als de meeste stock 120mm fans die al in je kast zit.
Je kan ook beter een i5 2500k pakken ipv een i7 , als je een i7 pakt pak dan gelijk socket 2011 anders heb je op een 1155 niet echt veel voordeel met een i7 's hyperthreading compb..
Hiermee bespaar je een hoop geld en kan je bijv toch een ssd erbij pakken of je watekoeling.

Waarom zou je dan gelijk een 2011 set pakken? En waarom heeft een i7 op een 1155 geen nut? Onderbouw je stelling eens want dit gaat nergens over.
Alleen de simpelste 2011 mobo kost al 200,-....

Je kunt gewoon een systeem met i7 en ssd bouwen..
Zoals het systeem eerder aangegeven. http://azerty.nl/winkelmandje/winkel...[363575]=1
Vershil tussen de 3700 en 2600 is nihil, gewoon de 2600K nemen.
Of eventueel een ivy bridge, maar dat zijn heethoofdjes.

kom je alleen online om mij te vervelen ?
Socket 2011 is de toekomst , deze ondersteunt meer chache geheugen en cores !
Ook de mag ondersteunde RAM geheugen is meer ..
De allernieuwste extreme en gaming cpu's die uit gaan komen hebben dus meer cores + chache en komen naar mijn mening dan ook niet op een 1155 maar op een 2011.
Ook heeft de 2011 meer opties - teveel om op te noemen .. zoek zelf maar eens.
De goedkoopste 2011 cpu is al veel beter dan de wat duurdere 1155 cpu ( i7 ) in vergelijking.
Intel staat erom bekend dat ze zsm met hun nieuwe sockets aan de slag gaan en niet veel meer aan de ouwde meer denken en na een paar jaar al de support zelfs stoppen.
Voor een 1155 kan je het beste een i5 pakken :)

en btw je kan een 2011 mobo al vinden voor ong 160 euro dus niet overdrijven .

Laatst bewerkt:
je argument klopt echter niet
socket 2011 is geen vernieuwing van socket 1155

intel heeft deze in 2 catagorie's ingedeeld
1155 is voor mainstream gebruikers waaronder gamers
en socket 2011 is voor de enthusiasts/ontwikkellaars

socket 2011 zal een even lange lifespan hebben als dat van socket 1155
het zelfde gelde ook voor het oudere socket 1156 en 1366

dus je argumenten kloppen niet
je hebt helemaal geen 2011 systeem nodig voor gaming, niet in de toekomst en niet nu
de 4 core's van een i5 2500 zijn meer dan zat

het is ook een reden waarom Ivy bridge op beide systemen werken

Laatst bewerkt:
ja kijk nu hebben we het opeens over een i5 ...
ik weet dat een 1155 met i5 beter is voor gaming ja ..
Maar hij heeft een i7 gekozen met een 1155 , waarom ? geen idee
daarom zeg ik ook dat het geen nut heeft met een 1155 :)

en dan klopt je argument nogsteeds niet want dan heeft een socket 2011 systeem ook geen nut -.-:
wil je dat het nut heeft dan koop je een Ivy bridge I5 3520K en niet een i7

vraag me ook af waarom je dit als argument gebruikt..
Socket 2011 is de toekomst , deze ondersteunt meer chache geheugen en cores !
Ook de mag ondersteunde RAM geheugen is meer ..
heb tot nu toe nog nooit een game gezien die meer dan 5GB werkgeheugen verbruikt
zelfs frostbite 2.0 schaalt niet eens zo goed op 6 core's

Laatst bewerkt:
ik heb het niet over games...
Ik heb het over een i7 die beter presteert met een 2011 dan een i7 met 1155

dat weet ik , ik heb hem ook gezegd dat een i5 beter is voor gaming waarmee je weer geld bespaard.
dat i7 gedoe komt omdat mukkel mij vroeg waarom het beter was om voor een 2011 te kiezen .

en dat is het dus niet :confused:
het geen wat de ts wilt is een beetje van beide en dan is de i7 2600 optimaal
je vreet dan niet teveel weg van het budget voor een degenlijke videokaart

Laatst bewerkt:
Amen :)

Topic starter wilt beide. Daarom had ik een iets zwakkere graka gepakt en een 2600K.
Dan kun je goed gamen en easy videobewerken / multitasken ect.

En nee...ik kom niet online om je te "vervelen" maar als je hard feiten wilt roepen, zorg dan ook dat ze waar zijn en onderbouw ze.
Je hoeft mij niet uit te leggen wat 2011 "toevoegt" tov 1155. Ik reageer alleen maar op het feit dat je roep "als je een i7 neemt, pak dan gelijk 2011 anders heb je er niets aan"...
1155 / 2011 lopen naast elkaar. Net zoals 1156 naast 1366. Main-stream / high-end zoals fire al noemde.
Tevens kun je op de 1155 nog tijden vooruit deze zal komende tijd nog niet uitgefaseerd gaan worden.

Het komt ruw neer op het volgende:
1155 => mainstream, grootste deel van de particuleren / med-heavy gebruik
2011 => high-end, richting professioneel gebruik, render bakken / 3D-bewerkingen en hardware fanaten :) / heavy gebruik.

Dus met het budget en de toepassingen die de TS wilt is een 2600(K) ideaal.

Laatste hulp gevraagd voor het bestellen!

dit is mijn lijstje dat zeer waarschijnlijk wordt besteld :)

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...433238]=1&product[363903]=1&product[458155]=1

Dit pracht systeem :P, is mede dankzij de vele hulp van hier tot stand gekomen.

Maar mischien zie ik iets over het hoofd, kan ik beter wat veranderen laat het me dan weten!

Heb liever dat jullie me afkraken om mijn keuzes dan dat jullie vertellen top systeem kopen maar.

Mocht dit echter wel het geval zijn, doe het dan alsnog :)

Hartelijk dank helpmij forum addicts, zou hier wel actief blijven :)

Mooi systeempje en dat is niet gelogen :)

Je zou je verzendkosten nog kunnen besparen op je CPU koeler
bv http://azerty.nl/0-976-455750/cooler-master-hyper-212-evo-.html Kwa prestaties gelijk/iets beter, maar wel goedkoper.
Heatpipes liggen rechtstreeks op de cpu.

Edit1:
En misschien nog een paar eurie voor het geheugen :)
http://azerty.nl/8-750-361602/corsair-vengeance-geheugen-.html
Zelfde merk, snelheid en timings, alleen een hoger profiel.

Edit2: En een andere 7950. Aangezien je toch wilt overklokken, kun je net zo goed de graka ook 100Mhz omhoog krikken,
http://azerty.nl/0-3921-477656/club-3d-radeon-hd-7950-grafi.html Bespaard ook weer aardig wat.

Edit3: OF je mobo de pro4 vervangen door de pro3.
Het grootste verschil tussen deze 2 is dat de pro 4 een optische uitgang heeft en een extra pci-slot.
Maar waarschijnlijk gebruik je dat toch niet. is weer wat bespaard :)

Dan heb je voor 2 tientjes meer het zelfde systeem met een i7 2600K

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...477656]=1&product[361602]=1&product[496950]=1

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reactie, al had ik er wel meerdere verwacht.

@mukkel, fijn om te zien dat je tijd in mijn vraag hebt gestoken erg nuttige tips.

Ik wil toch voor een i7 gaan, voor het renderen en ontwikkelen van toepassingen etc.
Maar ik sluit mijn pc aan op versterker met optical dus het mobo blijft een PRO4
Ook wil ik wel voor HD7950 OC van sapphire gaan, aangezien deze goed is gekoeld.

Je aanwijzingen hebben me weer goed aan het denken gezet, bedankt!

edit: de koeler is al vervangen in de samenstelling, die van mukkel is het geworden qua prestaties hetzelfde

Laatst bewerkt:
Oke, als je de optische uitgang gebruikt kun je de Pro3 niet nemen.
Of een losse geluidskaart, maar dan zit je boven de prijs van een pro-4.

Je kunt altijd wel wat besparen :) ook al zit het in de kleine dingen.
De ander 7950 heeft inderdaad betere koeling.

Je kunt je samenstelling ook op verschillende webwinkels bekijken. Tussen de webketens zit ook aardig wat verschil.
bv alternate, 4launch, cdrom land, salland ect.
Alle bespaarde euro's zijn welkom toch ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan