Moet wachtwoord geven

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
2022
Hallo,
Als ik met mijn (W7) PC via het netwerk naar mijn PC met W10 wil gaan vraagt hij nu om een wachtwoord.
Nooit geweest en ik heb ook geen wachtwoord.
Wat te doen?
Groet,
Martin

Is het wachtwoord van je Microsoft account en die heb je ooit aangemaakt bij installatie van W 10

Ik heb nooit met een wachtwoord gewerkt!

Toch vraagt hij erom.
Ga eens kijken in netwerkcentrum en dan bij geavanceerd delen. Daar kan je het één en ander uitvinken waaronder het vragen naar een wachtwoord.

Ok, dat klopt: Om een netwerkverbinding tot stand te brengen moet je aanmelden met naam EN wachtwoord van een account aanwezig op de betreffende mee te verbinden computer. Dat mag zelfs een Gast-account zijn.

Er is vanaf Pro wel een policy beschikbaar dat aanmelden met lege wachtwoorden toestaat, & dat is standaard uitgeschakeld, omdat anders iedereen rechtstreeks via Internet kan aanmelden.

The Knight, ik heb geen Pro maar zo ver ik weet staat het hier wel uit. Zo eens testen als mijn zoon thuis is met zijn laptop.

Ok, ik snap de trage reactie:
Terrarabo zei:
The Knight, ik heb geen Pro maar zo ver ik weet staat het hier wel uit.

Standaard gaat het om een LOGISCH uitgeschakeld, dus aanmelden kan alleen met naam EN wachtwoord.

Voor Home-versies kan ik wel de overeenkomende register-instelling opzoeken, maar liever niet, vanwege het Internet probleem...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan