Mozilla Thunderbird wil geen mail meer verzenden

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
In Mozilla Thunderbird kan ik al minstens een week geen berichten meer verzenden. (via kpn: smtp.kpnmail.nl met een @Hetnet adres) Mail komt wel gewoon binnen . Gelukkig niet mijn hoofdadres maar toch.
Foutmelding Authenticatie is mislukt. In de accountinstellingen staat hij ingesteld op "Geen authenticatie" (altijd al zo geweest dacht ik). Misschien moet dat nu ineens wél met wachtwoord sinds een update oid? En zo ja, wélk wachtwoord, van wie? Of misschien iets anders fout ergens? De kpn server staat zo te zien gewoon goed als standaard ingesteld in de smtp-serverlijst.

Bijlagen

• mailserverfout.jpg
    mailserverfout.jpg
    18,5 KB · Weergaven: 2
heb ook kpn, maar ik weet niet helemaal of je nu nog met smtp.kpnmail.nl kan verzenden met een hetnet adres.
Weliicht ligt het toch daaraan,

Ik heb als instelling bij authentificatiemethode: normaal wachtwoord
verbindingsbeveiliging: ssl/tls

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het toch smtp.kpnmail.nl moet zijn in plaats van smpt.kpnmail.nl ;)

Zijn de instellingen fout, heeft niets met Thunderbird zelf te maken.
Neem aan dat het een KPN account betreft.
Dank voor de KPN-link maar daar kom ik nu ook niet verder. De plaatjes bij KPN komen sowieso niet (meer) overeen met de werkelijke schermpjes in Mozzilla. Ik heb alle instellingsvarianten zo ongeveer geprobeerd maar hij blijft het vertikken.
Staat nu ingesteld op 'Normaal wachtwoord' waarna ik mijn KPN wachtwoord moest invoeren. Werkt niet (en het ww is toch écht goed, ook bij KPN log ik er mee in). Ook de verbindingsbeveiliging instellen op: ssl/tls (was eerst starttls) haalt niets uit.
Blijft raar dat het mail verzenden spontaan vastgelopen is zonder dat ik zelf iets aan de instellingen had veranderd.
Bericht automatisch samengevoegd:

heb ook kpn, maar ik weet niet helemaal of je nu nog met smtp.kpnmail.nl kan verzenden met een hetnet adres.
Weliicht ligt het toch daaraan,

Ik heb als instelling bij authentificatiemethode: normaal wachtwoord
verbindingsbeveiliging: ssl/tls
Ik denk dat ik dan toch bij de klantenservice van KPN terecht ga komen ;) Waarmee zou ik dán moeten verzenden als het niet met de smtp.kpnmail.nl is? Het is de enige server in de lijst. (een al 5 jaar niet meer bestaand emailadres in de uitgaande serverlijst heb ik nu toch maar even verwijderd)

Laatst bewerkt:
Als je er hiermee niet uitkomt is de klantenservice aan de beurt:

Terug
Bovenaan Onderaan