MSNgaming

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ga naar veilige modus, uitgevoerd dan naar software, MSNgamingzone komt er niet in voor, dus er valt niets te verwijderen. Via processen zie ik winlogon (zie bijlage008) maar is niet af te sluiten (zie zelfde bijlage008).Nog even dit: WinLogon is iets heel anders. Het verbaasd me niet dat je die niet uitkreeg :D

Laatst bewerkt:
BANDIT123 zei:
Niet beter dit doen

Ga naar Start>Uitvoeren, typ in het venster:
sfc /scannow (sfc spatie /scannow)
Je hebt wel de installatie cd-rom van Windows XP
erbij nodig, want er wordt naar gevraagd.

Bedankt Bandit voor jouw reaktie!
Uitgevoerd, helaas weer zonder sukses.!
Groet,
ko

Alle zeer geachte helpers,

Helaas, hebben al jullie inspanningen d.m.v. reakties tot nu toe geen resultaat gehad.
Ik heb vanavond de stoute schoenen aangetrokken en een heel verre kennis met computer know how, gevraagd om naar mij te komen en mijn probleem eens te bekijken.
Hij heeft het geaccepteerd en is een kleine 2 uur bezig geweest o.a. met het lezen van jullie berichten enz. eerlijk gezegd ik heb het niet kunnen volgen wat hij allemaal geprobeerd heeft.
Resultaat; MSN gaming zone is niet zo maar te verwijderen.
Verschillende clean programma's etc. toegepast en nog veel meer, alle zonder resultaat.
Hij adviseerde mij met Microsoft/help contact op te nemen, misschien dat die een programma hebben waarmede gaming zone wel verwijderd kan worden.

Hij maakte mij er op attent en ik geloof niet dat ik dat jullie heb laten zien in de verschillende screenshots, dat het allemaal .......dll bestanden zijn.
ZIE BIJLAGE

Hebben jullie daar toch ervaring mee, dan graag advies "hoe".
Zo niet, hebben jullie ervaring met hulp van microsoft? Bij wie zou ik mij moeten aanmelden bijvoorbeeld. Ik moet dat gaan zoeken.

Vele uren ben ik er nu zelf mee bezig geweest, maar het heeft ook veel tijd van jullie gevraagd, waarvoor nogmaals hartelijk dank.

Ik wacht af op een of meerdere reakties van jullie, voordat ik naar hulp van microsoft ga zoeken.

B.v.d. en m.v.g.
Ko

Laatst bewerkt:
Leg de CD van XP in de CD-rom.
Ga naar Start -> Uitvoeren.
Type nu sfc /scannow en klik Ok.
Windows zal nu beschadigde of vermiste systeembestanden repareren.

Lukt het bovenstaande niet dan is er een optie op de cd van Windows om je systeembestanden te scannen.Kijk of je het kunt vinden.

Ook zou je Windows kunnen herstellen. Dan gaat er een nieuwe Windows over de oude heen. Je behoudt dan wel je eigen documenten e.d. Volgens mij moet je wel alle programma's opnieuw installeren. Dan zou je er ook zijn. Is een half uurtje werk.

Wat ik alleen niet begrijp......dat het dll bestanden zijn begrijp ik maar ze staan in de map van MSN gaming zone.
Met een nieuwe install van MSN gaming zone zouden deze bestanden toch weer op je pc komen?

Heb je al eens gekeken trouwens of je onder document and settings/gebruikersnaam/aplication data gekeken of daar ook MSN gaming zone staat? En ook onder Common files in de programmamap? Met Norton lukt het n.l. ook niet om een nieuwe versie te installeren als in die mappen nog bestanden van Norton zitten. Het is te proberen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Elisa zei:
Leg de CD van XP in de CD-rom.
Ga naar Start -> Uitvoeren.
Type nu sfc /scannow en klik Ok.
Windows zal nu beschadigde of vermiste systeembestanden repareren.

Babdit had dat al geschreven, uitgevoerd heb ik hem geschreven maar het probleem werd er niet door opgelost.
Morgen ga ik jouw bericht verder bestuderen en kijken of ik het kan uitvoeren.
Je ziet wel van mij wat ik bereikt heb tzt.
Met dank en welterusten,
Ko

Lukt het bovenstaande niet dan is er een optie op de cd van Windows om je systeembestanden te scannen.Kijk of je het kunt vinden.

Ook zou je Windows kunnen herstellen. Dan gaat er een nieuwe Windows over de oude heen. Je behoudt dan wel je eigen documenten e.d. Volgens mij moet je wel alle programma's opnieuw installeren. Dan zou je er ook zijn. Is een half uurtje werk.

Wat ik alleen niet begrijp......dat het dll bestanden zijn begrijp ik maar ze staan in de map van MSN gaming zone.
Met een nieuwe install van MSN gaming zone zouden deze bestanden toch weer op je pc komen?

Heb je al eens gekeken trouwens of je onder document and settings/gebruikersnaam/aplication data gekeken of daar ook MSN gaming zone staat? En ook onder Common files in de programmamap? Met Norton lukt het n.l. ook niet om een nieuwe versie te installeren als in die mappen nog bestanden van Norton zitten. Het is te proberen.

Doe wel heel precies wat er vermeld wordt in die omschrijving om Windows te herstellen anders kun je wel je gegevens kwijtraken.

Welterusten, hopelijk slaap je na zo'n inspannende avond :)

Elisa zei:
Doe wel heel precies wat er vermeld wordt in die omschrijving om Windows te herstellen anders kun je wel je gegevens kwijtraken.

Welterusten, hopelijk slaap je na zo'n inspannende avond :)

Hallo Elisa,

Ik ga eerst jouw laatste email verder beantwoorden, voor de tweede keer , mail ging weer niet weg en hij was redelijk lang, had er weer de pest in. Nu eerst op wordpad dan kopieren, dan kan ik het eenvoudig herhalen. Ik had op verzenden geklikt, dan kwam er een bericht contact opnemen met de master en weg was mijn verhaal, misschien bericht te lang, kan dat?

Antwoorden:

01 Windows herstellen heeft niets gebracht.
Waar MSNgaming zone\windows nu staat is het geen systeemonderdeel.
eenvoudig een bestand met mappen etc. dus, denk ik, windows systeemherstel heeft daardoor niets opgeleverd.

02 MSN gaming zone opnieuw installeren gaat niet, zie voorgaande correspondentie en bijlagen.
Er komen altijd de vensters met de teksten: Windows kan niet worden verwijderd.
Ingebruik """in use"""door iemand anders of door een programma.

Failure by removing of the file of map. Entrance is rejected. Check of the disc is full or against writing is protected or that the file at this moment is """in use""".
( Ik ga direct na opstarten naar IE dan naar gaming zone en krijg het bericht ""in use"""!!!, gebeurd er iets bij het opstarten?
Ik weet het niet. Via msconfig naar starten, maar daarin staat niets aangevinkt. Ik zie het tenminste niet, dat er items instaan die iets met MSN of gaming te doen hebben. Het zijn maar een paar items die daar aangevinkt zijn.)

03 in aplication data komt MNS gaming zone niet voor,
in common files ook niet.

Ik heb afgelopen Donderdag, Microsoft/help aangeschreven,
kreeg het standaard antwoord: binnen 2 dagen krijgt U antwoord.
Ik laat het jullie weten als er wat te melden valt.

Ik maak het bericht nu maar korter,
Bedankt voor jou en jullie inspanningen,
Gegroet,
Ko

Heb je Windows herstel dan gedaan? Van die bijlage?
Dan staat die MSN Gaming er als een loze map.
Je krijgt met Windows herstellen via de installatie n.l. een nieuwe Windows en register.
Het voordeel dat je van die manier hebt is wel dat je niet je documenten, foto's en muziek hoeft te gaan branden.
Ik begrijp dus niet waarom het nu niet gelukt is.

Ik vraag me af of je wel de goede download hebt.
Dat Windows niet kan worden verwijderd is maar goed ook :D
Welke actie daaraan vooraf ging weet ik niet.

Als iets in gebruik is dan betekent het dat er een programma aan staat dat hetzelfde file gebruikt. Omdat je iets van MSN wilt installeren vraag ik me af of MSN zelf wel uitstaat op dat moment. Anders kun je het wel vergeten. Het punt is dat je nalaat om de exacte foutmelding op te geven.

Je hebt dus alles opgevolgd wat Microsoft hier schrijft?

De activeX verwijdert zoals Microsoft voorschrijft?

En hier
heb je de nieuwe MSN gaming weer gedownload?

Kijk ook eens in taakbeheer (rechtsklik taakbalk/taakbeheer/processen of je zClient.exe ziet staan:
Process File: zClientm.exe
Process Name: Microsoft Zone Client Software
Description: zClient.exe is a process belonging to the Microsoft Gaming Zone which allows you to play games on the Internet one Zone.com's website. This is a non-essential process. Disabling or enabling this is down to user preference

Laatst bewerkt:
Elisa zei:
Heb je Windows herstel dan gedaan? Van die bijlage?
Dan staat die MSN Gaming er als een loze map.
Je krijgt met Windows herstellen via de installatie n.l. een nieuwe Windows en register.
Het voordeel dat je van die manier hebt is wel dat je niet je documenten, foto's en muziek hoeft te gaan branden.
Ik begrijp dus niet waarom het nu niet gelukt is.

Ik vraag me af of je wel de goede download hebt.
Dat Windows niet kan worden verwijderd is maar goed ook :D
Welke actie daaraan vooraf ging weet ik niet.

Als iets in gebruik is dan betekent het dat er een programma aan staat dat hetzelfde file gebruikt. Omdat je iets van MSN wilt installeren vraag ik me af of MSN zelf wel uitstaat op dat moment. Anders kun je het wel vergeten. Het punt is dat je nalaat om de exacte foutmelding op te geven.

Je hebt dus alles opgevolgd wat Microsoft hier schrijft?

De activeX verwijdert zoals Microsoft voorschrijft?

En hier
heb je de nieuwe MSN gaming weer gedownload?

Kijk ook eens in taakbeheer (rechtsklik taakbalk/taakbeheer/processen of je zClient.exe ziet staan:
Process File: zClientm.exe
Process Name: Microsoft Zone Client Software
Description: zClient.exe is a process belonging to the Microsoft Gaming Zone which allows you to play games on the Internet one Zone.com's website. This is a non-essential process. Disabling or enabling this is down to user preference

Hallo Elisa,

Ik heb geprobeerd in de volgorde van jouw vragen deze te beantwoorden:

01 Ja, MSN gaming zone staat er als een loze map, dat denk ik ook, heb dat in vorig antwoord proberen te zeggen.

Later toegevoegd:
VOLGENDE VOOR ALLE HELPERS:

Zou misschien mijn volgende handeling een gedeeltelijke oorzaak kunnen zijn?
Omdat ik er niet in slaagde om MSNgaming goed in werking te krijgen, heb ik wat gefrustreed als ik toen was, MSN gaming zone van mijn laptop (dat daar goed funktioneerd) op 3 disketten gedownload. Vervolgens deze op mijn PC gedownload. Ik denk nu dat dat de oorzaak is van die loze map WINDOWS, maar waarom die nu windows moet heten?? De inhoud van die loze map is inmiddels verwijderd, zie onderstaand.

02 Deze windows map (bevat 20tal spelbestanden) heeft helemaal niet de inhoud van
c:\windows map, deze bevat vele allerlei mappen en bestanden.

03 De exacte foutmelding staat op de verschillende reeds voorheen gestuurde screenshots.
Ik herhaal ze, zie bijlagen

04 Remove and reinstall,
deze kan helemaal niet uitgevoerd worden, zone.com komt helemaal niet voor in
mijn PC.
HearbeatCtl class, idem

05 zClient.exe komt ook niet voor in mijn PC via jouw advies maar ook "zoeken" vind niets ook niets wat er op lijkt.

Wat ik intussen beleefd heb, denk ik, dat is dat ik via veilige modus, de inhoud van de windows map ( dus die 20tal bestanden), heb kunnen verwijderen,
MSN gaming zone\windows niet.
Ook daarna kom ik wel op MSN games, zoals altijd maar niet bijv. aan een bridge tafel.
Whoopsie is er nog steeds, lief maar niet leuk!

Vandaag verwacht ik bericht van microsoft/help, zoals ik al schreef, ben benieuwd, laat jullie het antwoord weten.

Laatst bewerkt:
Ik hoop dat je antwoord krijgt. Een echt goed beeld krijg ik niet van hetgeen zich bij jou afspeelt.

Elisa zei:
Ik hoop dat je antwoord krijgt. Een echt goed beeld krijg ik niet van hetgeen zich bij jou afspeelt.

Elisa,
Ja, ook mensen uit mijn omgeving met wat computer knowhow, weten het niet!
We wachten af wat microsoft doet.
Bedankt en gegroet,
Ko

Als ik het goed begrijp werken andere spellen nu wel, maar dat bridge tafel wil niet.

Vertel is wat je allemaal aan beveiliging hebt op de computer (antivirus, antispyware, firewall).

Elisa zei:

HalloElisa,
Onderstaand is een antwoord van Microsoft waar ik niets aan heb.
Het is geen MSN programma probleem. Het is een probleem in mijn computer.
De titel WINDOWS is daar het probleem, denk ik.
Ik heb ze weer een geschiedenis van het probleem toegestuurd.
Gegroet,
Ko

Wij bedanken u voor uw feedback aan Microsoft.

Graag willen wij u verzoeken voor de beantwoording van uw vraag aangaande MSN / Hotmail contact op te nemen met de MSN helpdesk, via de volgende website: http://www.msn.nl/help

Met vriendelijke groet,

Microsoft Contact Center

Tijdens het werken met het register kwam ik toevalig die MSN gaming tegen. Je kunt wel mappen verwijderen maar het echte probleem zit in je register.

Doe het volgende.
Maak een systeemherstel punt. Vergeet dit niet te doen!
Vervolgens klik je op start/uitvoeren/typ regedit
Je zit nu in het register.
Klik linksboven op bestand en kies voor exporteren register. Ook niet vergeten!!
Markeer met de muis 'Deze Computer'' en klik 1 keer
Nu klik je bewerken/zoeken en je typt de naam MSN gaming.
Het register gaat nu zoeken.
Zodra het zoeken ophoudt kun je de gemarkeerde regel met rechtsklik/verwijderen weghalen.
Herhaal dit tot het register zegt dat het klaar is.

Ga nu weer bovenin op deze computer staan en herhaal het voor de zekerheid nog een keer voor msn gaming zone.

Doe rustig aan in het register en verwijder alleen wat gevonden wordt. Meer niet.

Elisa zei:
Tijdens het werken met het register kwam ik toevalig die MSN gaming tegen. Je kunt wel mappen verwijderen maar het echte probleem zit in je register.

Doe het volgende.
Maak een systeemherstel punt. Vergeet dit niet te doen!
Vervolgens klik je op start/uitvoeren/typ regedit
Je zit nu in het register.
Klik linksboven op bestand en kies voor exporteren register. Ook niet vergeten!!
Markeer met de muis 'Deze Computer'' en klik 1 keer
Nu klik je bewerken/zoeken en je typt de naam MSN gaming.
Het register gaat nu zoeken.
Zodra het zoeken ophoudt kun je de gemarkeerde regel met rechtsklik/verwijderen weghalen.
Herhaal dit tot het register zegt dat het klaar is.

Ga nu weer bovenin op deze computer staan en herhaal het voor de zekerheid nog een keer voor msn gaming zone.

Doe rustig aan in het register en verwijder alleen wat gevonden wordt. Meer niet.

Elisa, weer bedankt voor de snelle reactie!
Ik heb een afdruk gemaakt van jouw antwoord en probeer dit te volgen,
helaas kom ik ....bewerken/zoeken... niet tegen. Zie bijlage
Het is niet, exportbereik subsleutel, dat is alleen maar opslaan, denk ik.
waar vind ik bewerken en zoeken?
B.v.d. & m.v.g.
Ko

Laatst bewerkt:
Eerst moet je dat register exporteren.
Je slaat dat register (kopie) b.v. op in je documenten. Het is maar dat je, in geval van nood, het register terug kunt zetten.
Geef het een naam als: register 13 maart voor wissen MSN games
Als je dat gedaan hebt markeer je 'deze computer' zodat deze blauw wordt en kies je in datzelfde register voor bewerken/zoeken en typ je in.
(als je goed kijkt op je printscreen dan zie je bewerken al staan) :)
Wil je a.u.b. niets doen als het niet duidelijk is? Vraag liever een keer extra.

attachment.php

Het register heeft iets gevonden:
attachment.php

Rechtsklik op die regel en kies voor verwijderen.

Alleen de gemarkeerde regel verwijderen!

Bijlagen

• msn.jpg
    msn.jpg
    24,5 KB · Weergaven: 54
  • msn 2.jpg
    msn 2.jpg
    20,1 KB · Weergaven: 48
Laatst bewerkt:
Wat ik nog vergeten ben:
Als het register zoekt, wat vindt en jij hebt gedeleted dan moet je
daarna op de F3 knop drukken.
Gaat het sneller.

Elisa zei:
Wat ik nog vergeten ben:
Als het register zoekt, wat vindt en jij hebt gedeleted dan moet je
daarna op de F3 knop drukken.
Gaat het sneller.

Hallo Elisa,

Heb een hoop MSNgaming en gaming zone bestanden kunnen verwijderen.
Verzamel nu de hoop dat het nu lukken gaat.

Tot direct

Pffffffffffffffffffffffffff
Whoopsie was er weer en MSN gaming zone staat nog in de map program files.

Dit was mijn eerste poging, wilde wat screenshots mee sturen, maar dat heeft voorlopig nog geen zin. Iets viel mij wel op, bijvoorbeeld als ik c:\program files\MSN gaming zone\windows deleted had kwam daar de tekst te staan: geen waarde ingesteld.
Had het niet helemaal blanco moeten zijn? Het lijkt nu op iets waarvan alleen geen waarde is ingesteld !
Ik ga het morgen na wat afgekoeld te zijn van de tegenvaller alles nog een luchtjes overdoen.
Ik meld direct na afloop daarvan het resultaat!
Weer hardstikke bedankt voor jouw inspanningen en adviezen,
Prettige avond,
Gegroet,
Ko

c:\program files\MSN gaming zone\windows deleted had kwam daar de tekst te staan: geen waarde ingesteld.
Had het niet helemaal blanco moeten zijn?

Nee, dat hoort zo.

Ik denk toch dat die hardnekkigheid alleen maar voort komt uit het feit dat het iets van MSN is. Als je MSN totaal verwijderd zal dit ook mee gaan. Waarom zou ik anders MSN gaming op mijn pc hebben terwijl ik het nooit heb gedownload.

Overigens, als je alle registeringangen hebt verwijderd die verwijzen naar de map dan zou het anders normaal verwijderd moeten kunnen worden. Dat dit niet lukt wijst volgens mij nog meer naar MSN die zijn service heeft lopen.

Mocht je MSN toch weer op je pc hebben ga dan naar de instellingen van de messenger/extra/opties/algemeen
Haal het vinkje weg bij Messenger automatisch uitvoeren enz.
Ook het vinkje bij 'automatisch aanmelden toestaan' weghalen.
Sluit je pc af.
Start opnieuw op.
Kijk of je die map nu weg kunt halen.

Als dit niet lukt kun je beter die website laten zien waar je tips kreeg om toch aan tafel te komen.
Ik heb n.l. sterk de indruk dat je MSN Gaming Zone de schuld geeft terwijl het misschien wel in een activeX control of zoiets zit. :D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan