Nero en VCD/SVCD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door tazman
klopt wel mpeg 4 wordt wel gebruikt maar tijdens omzetten van avi naar vcd of svcd is eigenlijk alleen mpeg1 of 2 intressant.

Het omzetten met nero gaat wel maar is er primair niet voor bedoeld je loopt tegen een aantal beperkingen aan.
Zoals de grote van het bestand , en dat bestand niet kunnen splitsen over meerdere cd's enz.
Tmpgencoder is speciaal gemaakt om met dit soort files om te gaan en heeft dus ook veel meer mogenlijkheden.
In combinatie met Virtualdub is het zelfs mogenlijk om bv nederlandse subt onder je avi te zetten ;) als die er niet bij zouden zijn.

Ik neem je adviezen graag over. Ik heb beide progjes op mijn PC staan (Tmpg en Virtual Dub), maar ben er eigenlijk vanaf gestapt toen ik de nieuwere versie van Nero had. Ik ga me nog even lekker in je pagina verdiepen..;)
 
Geplaatst door gompie1304


Ik neem je adviezen graag over. Ik heb beide progjes op mijn PC staan (Tmpg en Virtual Dub), maar ben er eigenlijk vanaf gestapt toen ik de nieuwere versie van Nero had. Ik ga me nog even lekker in je pagina verdiepen..;)

Tazman, nu heb ik een file van 800MB dat al een mpeg file is. Zo heb ik het tenminste van internet geplukt. Het lijkt me dan dus niet meer nodig om die nog om te zetten, het is immers geen avi.
Als ik deze file wil branden kan ik kiezen tussen VCD of SVCD, maar hoe weet ik nu welke het is? Of moet ik er gezien de grootte, gewoon vanuitgaan dat het een VCD is? Het is een complete film.
 
gezien de grote zou je zeggen een vcd ja MAAR er bestaat ook nog zoiets als een Ksvcd een zogenaamde kleine svcd.
dit is een film in svcd kwaliteit die op 1 cd past niet iedere dvd speler leest die Ksvcd.
het beste kun je even het mpeg file met media player bekijken en dan zien of je de eerder genoemde blokjes inbeeld hebt.
is dit zo dan is de kans groot dat het ee heet Ksvcd is.
om deze te branden met nero kies je svcd maar haal je het vinkje bij "standaard cd maken"weg verder brand je hem gewoon als svcd.
 
Geplaatst door tazman
gezien de grote zou je zeggen een vcd ja MAAR er bestaat ook nog zoiets als een Ksvcd een zogenaamde kleine svcd.
dit is een film in svcd kwaliteit die op 1 cd past niet iedere dvd speler leest die Ksvcd.
het beste kun je even het mpeg file met media player bekijken en dan zien of je de eerder genoemde blokjes inbeeld hebt.
is dit zo dan is de kans groot dat het ee heet Ksvcd is.
om deze te branden met nero kies je svcd maar haal je het vinkje bij "standaard cd maken"weg verder brand je hem gewoon als svcd.

Hallo Tazman, daar ben ik weer . Lekker aan het stoeien geweest met TMPG.
Het valt me op dat SVCD wel erg veel ruimte in beslag neemt. Voor 1 film heb ik 3 CD's nodig, dat gaat aardig aantikken.
Daarom kom ik nog even terug op je vorige bericht mbt. KSVCD. Wat is jouw opinie daarover? Ik heb een film inmiddels naar dit formaat omgezet (duurde erg lang, langer dan SVCD). Ik moet hem nog branden, hoewel hij na het omzetten een onherkenbaar icoontje heeft meegekregen. Als mijn DVDspeler dit formaat herkent, kan ik dan niet beter overstappen op KSVCD?
 
Ksvcd heeft de zelfde kwaliteit als svcd het grote voordeel mat ksvcd is dat het meestal wel op 1 cd past.
let er wel op dat als je met nero gaat branden in svcd modus je even het vinkje weghaald bij "standaard cd aanmaken" anders krijg je foutmeldingen.

ik snap alleen het onherkenbare icoontje niet ??
normaal zou een ksvcd voor een pc gewoon mpeg moeten zijn.
Heb je wel een goeie Ksvcd template gebruikt in tmpgencoder.?
 
Ben jij wel eens niet online? Fijn hoor die snelle hulp.
Ik heb de volgende template gebruikt:

KSVCD-352x576-_PAL_

Ik krijg idd geen mpeg icoon...
 
Geplaatst door gompie1304
Ben jij wel eens niet online? Fijn hoor die snelle hulp.
Ik heb de volgende template gebruikt:

KSVCD-352x576-_PAL_

Ik krijg idd geen mpeg icoon...

Uh ja ik slaap ook nog wel eens en werken enz :D

je hebt gewoon steeds mazzel dat als je een antwoord geeft ik online ben.

Het zou de goei template moeten zijn ja maar als ik een avi of mpeg omzet naar Ksvcd dan blijf ik gewoon een mpeg icoon zien hier ik snap dan ook niet waarom je die niet ziet ?
Stond er wel gewoon filmnaam.mpeg toen je in tmpgencoder voor opslaan koos ?
En heb je tijdens omzetten naar ksvcd wel onder stream typ een vinkje gezet bij system (video+audio) standaard gaat ie terug naar ES ( video only ) als je de ksvcd template laad je moet na het laden van de template nog even een vinkje zetten bij system.
Anders zul je waarschijnlijk wel een raar icoon krijgen ja hij slaat het dan op als een m2v file.
 
Nee en ja:
Nee, er stond filmnaam.avi toen ik omzette naar KSVCD. Zou het daaraan kunnen liggen? Dat het een avi is?
En ja, ik heb hem zelfs nog onderbroken en gedelete toen ik zag dat ik dat vergeten was en heb hem opnieuw gestart met system standard video + audio.
 
Geplaatst door gompie1304
Nee en ja:
Nee, er stond filmnaam.avi toen ik omzette naar KSVCD. Zou het daaraan kunnen liggen? Dat het een avi is?
En ja, ik heb hem zelfs nog onderbroken en gedelete toen ik zag dat ik dat vergeten was en heb hem opnieuw gestart met system standard video + audio.

Ik zak wel liegen hierboven. Ik heb de zaak maar weggehaald en het opnieuw gedaan. Ik zag bij een van mijn handelingen het puntje ineens verspringen (terug naar ES. Dat is het vast geweest want ik zie aan de opbouw van het bestand het juiste icoon. Bedankt weer.
Als ie te groot is, kan ik hem dan ook gewoon knippen met TMPG? En/of kan ik overburn gebruiken met een 800 MB schijf?
 
afhankelijk hoe groot het avi file is maar normaal comprimeer ik een avi van ± 700 mb naar een Ksvcd van ook rond de 700 en dat past makkelijk op een cd van 700 mb / 80 min.
Bij film moet je niet zo zeer naar de grote van het file kijken normale vcd files van 800 mb gaan ook op een 80 min cd.
Het gaat net als met audio cd's meer om het aantal minuten film.
 
Geplaatst door tazman
let er wel op dat als je met nero gaat branden in svcd modus je even het vinkje weghaald bij "standaard cd aanmaken" anders krijg je foutmeldingen.

Waar staat dat precies? Ik kan alleen een vinkje voor de optie menukeuze vinden.
 
zie screenshot.

attachment.php
 

Bijlagen

  • nero.jpg
    nero.jpg
    92,8 KB · Weergaven: 47
Geplaatst door tazman
zie screenshot.
Aha, interessant. Ik heb tot nu toe met de Nero express gewerkt. Ik zie dat via deze weg meer opties toegankelijk zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik gebruik inderdaad nero express of de wizzard mode niet omdat die weinig keuze vrijheid laten.
 
Hallo Tazman,
Daar ben ik weer. Ik heb gisteren en vandaag geprobeerd avi's om te zetten naar SVCD. Ineens krijg ik bij elke film, als ik hem wil branden, de melding (zie bijlage). Hoe kan dat ineens? Ik zet de avi eerst om met TMPG volgens de instructies. Toch herkent Nero hem niet als zodanig en wil de film wederom omzetten tot SVCD, terwijl ie dat al is...
 
ik snap daar echt geen ene ***** van als je in tmpgencoder de juiste Svcd templete genomen hebt zou nero hem gewoon als svcd moeten branden.
dat doe ik al dik 2 jaar zo.

Je hebt het toch niet over een Ksvcd en vergeten dat vinkje weg te halen he ??
want als je het vinkje niet weghaald krijg je ook die melding als je een Ksvcd wilt branden.
 
Geplaatst door tazman

Je hebt het toch niet over een Ksvcd en vergeten dat vinkje weg te halen he ??
want als je het vinkje niet weghaald krijg je ook die melding als je een Ksvcd wilt branden.

Nee, abosoluut niet. Ik ben alles heel zorgvuldig nagelopen:confused:
Toch heb ik eergister en daarvoor prima kunnen converteren en branden op SVCD. Ik snap er dus ook geen bal van...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan