Nero en VCD/SVCD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door tazman
ik doe eigenlijk alles zo op de manier die ik in mijn handleidingen beschrijf.

let er bij nero bv op dat als je een film in PAL heb je ook PAL aanvinkt en het zelfde geldt natuurlijk voor NTSC verder moet je er logischerwijs voor zorgen dat als je een film op vcd codeerd je in nero ook kiest voor video cd en als je svcd hebt kiest voor super video cd.

maak je een Ksvcd aan dan moet je het vinkje weghalen bij een standaard cd aanmaken ( zelfde scherm waar pal en ntcs staat )

verder doe ik eigenlijk alles wat andere in de ban doen tijdens omzetten :D gewoon interneten , downloaden , msn enz.

ik kan echt geen reden verzinnen waarom het hier wel goed gaat en bij een aantal andere niet. :confused:

Je bent een bevoorrecht mens......:D
Ik doe alles in PAL, omdat ik niet kan zien of het een PAL of NTSC is.
En Ksvcd, dat heb ik precies zoals jij omschrijft al vaak geprobeerd, maar dat gaat vrijwel altijd mis....
 
Geplaatst door gompie1304

Ik doe alles in PAL, omdat ik niet kan zien of het een PAL of NTSC is.

als je een avi hebt dan kun je met Gspot zien aan de bitrate of het een PAL of NTSC is.

25 frames is PAL
23.... is NTSC
 
Geplaatst door tazman


als je een avi hebt dan kun je met Gspot zien aan de bitrate of het een PAL of NTSC is.

25 frames is PAL
23.... is NTSC

Thanks, gevonden!
 
Ik hoop met mijn reactie toch nog voldoende mensen te bereiken. Misschien dat een nieuwe post meer mensen bereikt, maar eerst maar even zo....

Ik blijf problemen houden met het branden van VCD. Ik weet zeker dat ik het omzetten van avi naar MPEG1 goed doe. Ik gebruik TMPG-ecoder met de goede template: VideoCd (Pal).mcf. Toch krijg ik bij het branden van de fil met Nero de melding (zie bijlage). Er start dan een langdurig encoding proces, terwijl het al een VCD is en erg vaak krijg ik vervolgens ook nog een foutmelding en kan ik dus helemaal niet branden. Wat kan dat nou zijn?
 
Nou, hij pakt m'n .doc bijlage niet, maar dit staat er:

The videi file...... is not a Video CD compliant.
The video will be re-ecoded to a Video CD format before burning
 
Geplaatst door tazman


als je een avi hebt dan kun je met Gspot zien aan de bitrate of het een PAL of NTSC is.

25 frames is PAL
23.... is NTSC


Of zou het hieraan liggen: Ik zie ineens dat bij het aantal frames niet 25 of 23 staat, maar 29,97.
 
kies je in nero wel voor ntsc of pal branden ??

Framerates

PAL 25 fps
NTSC 29.97 fps
NTSC FILM 23.976 fps

29.97 moet je dus wel branden als ntsc.
 
Geplaatst door tazman
kies je in nero wel voor ntsc of pal branden ??

Framerates

PAL 25 fps
NTSC 29.97 fps
NTSC FILM 23.976 fps

29.97 moet je dus wel branden als ntsc.

Kijk, nou komen we een stukkie verder. Ik dacht dat er alleen maar 23 of 25 fps was. Alles anders dan 23 heb ik steeds als Pal gebrand..... Ik ga nog effe kijken of het nu wil.

Kan ik een MPEG1-PAL waarvan ik de avi inmiddels heb weggegooid terwijl het een MPEG1-NTSC had moeten zijn, nu niet meer branden?
 
Geplaatst door gompie1304


Kijk, nou komen we een stukkie verder. Ik dacht dat er alleen maar 23 of 25 fps was. Alles anders dan 23 heb ik steeds als Pal gebrand..... Ik ga nog effe kijken of het nu wil.

Kan ik een MPEG1-PAL waarvan ik de avi inmiddels heb weggegooid terwijl het een MPEG1-NTSC had moeten zijn, nu niet meer branden?

25 fps is PAL al het andere is NTSC dus 23.. had je ook als NTSC moeten branden.

als jij een mpeg1 pal gemaakt hebt kun je er geen ntsc meer van maken dan krijg je zeker schokken in de film.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan