Nero en VCD/SVCD

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik gebruik deze template voor SVCD:

zie nu echt bijlage
 

Bijlagen

  • doc2.doc
    37,5 KB · Weergaven: 10
Ja dat zou toch echte de goeie template moeten zijn ?? heel erg vaag hier snap ik dus echt niets van.
wat ik al eerder zei ik doe het al een dikke 2 jaar avi omzetten naar svcd en altijd met de zelfde template en nero heeft nog nooit problemen gegeven.
 
Geplaatst door tazman
Ja dat zou toch echte de goeie template moeten zijn ?? heel erg vaag hier snap ik dus echt niets van.
wat ik al eerder zei ik doe het al een dikke 2 jaar avi omzetten naar svcd en altijd met de zelfde template en nero heeft nog nooit problemen gegeven.

Ik zal de zaak nog eens goed nalopen. Meestal gaat het toch om een menselijke fout bij dit soort dingen. Misschien zie ik iets over het hoofd. Het is ook zo vreemd dat dat ineens bij elke film gebeurt, sinds gister. Overigens had ik er ook 1 bij die tijdens het converteren ineens zwart werd (het filmvenster)...
Je hoort nog als ik iets mocht vinden.
 
Geplaatst door tazman
Ben er wel heel benieuwd naar dan ja.

Ik ben nog niet helemaal zeker, maar volgens mij ligt het aan het volgende. Zodra ik een avi heb omgezet naar SVCD, moet ik gaan knippen. In TMPG moet ik dan ook in het merge/cut scherm kiezen voor MPEG2. Volgens mij ben ik dat ineens bij een aantal films vergeten. Maar goed, hij loopt nu en ik laat nog even weten of dit het probleem veroorzaakte....:rolleyes:
 
in dat scherm moet inderdaad staan MPEG2 anders gaat het niet goed komen.
 
Ha Tazman, ik hoop dat je nog even wilt helpen. Veel films kan ik niet omzetten van avi naar (S)VCD. Het begin gaat dan goed, maar dan blijft het beeld in TMPG ineens 'stilstaan'. In avi-formaat draaien ze overigens goed. Is hier iets aan te doen? Elke film (en dat zijn er nogal wat) probeer ik in alle drie de formaten als dit aan de hand is, maar in allen gebeurt hetzelfde....
 
Wat bedoel je met blijft het beeld stilstaan ?? krijg je foutmeldingen oid of loopt het beeld gewoon heel erg traag ?? of staat ie echt stile en doet gewoon niets meer
 
Geplaatst door tazman
Wat bedoel je met blijft het beeld stilstaan ?? krijg je foutmeldingen oid of loopt het beeld gewoon heel erg traag ?? of staat ie echt stile en doet gewoon niets meer

Nee, hij doet echt niets meer. Als ik TMPG door laat lopen rond hij alles wel af, je ziet dus alleen in het scherm het beeld stilstaan. Als ik het afgeronde bestand dan als MPEG open, staat hij halverwege ook stil en is dus onbruikbaar.
 
heel erg vaag nog nooit gehad.

probeer evt eens het file te decompressen dan ga ik wel vanuit dat het file een avi file is.

op http://www.helpmij.nl/leden/tazman vindt je onder handige zaken avi2mpeg daar zit decompress bij.
doe daar het file eens inladen en laad decompressen.
het file wat daaruit komt ga je weer mee aan de slag in tmpg enz.
 
Als ik het zo hoor moet het wel aan mij liggen. Het gebeurt me met ongeveer 30-40% van de films. Als jij dit probleem niet kent, doe ik vast nog iets fout. Ik zal even met je link aan de slag....
 
Ik heb er 1 gedecompressed. De file krijgt de toevoeging pcm en wordt ongeveer 70% groter. Als ik vervolgens met TMPG probeer om te zetten naar (K)(S)VCD krijg ik gelijk een foutmelding....
 
het enige wat ik kan aanraden is probeer eens een andere versie van tmpgencoder ik weet niet welke versie je nu gebruikt ??

ik zou niet weten waar die meldingen vandaan komen.
 
Geplaatst door tazman
het enige wat ik kan aanraden is probeer eens een andere versie van tmpgencoder ik weet niet welke versie je nu gebruikt ??

ik zou niet weten waar die meldingen vandaan komen.

Ik gebruik TMPG plus 2.5, versie 2.59.47.155. Volgens mij heb ik die van jou?
 
Tazman, misschien heb jij, voor je weer met je vrouw met de voeten op tafel naar een goeie film gaat kijken, antwoord op de volgende vraag.
Ik heb een avifilm van 850 MB, die ik wil omzetten naar VCD of SVCD. Als ik voor VCD kies, wordt de duur geschat op ± 12 uur en wordt geschat dat ik daar meer dan 4 gig voor nodig heb. Als ik echter de film eerst in vieren knip met VirtualDub, duurt het omzetten van ieder deel ongeveer een half uur (bijelkaar dus 2 uur) en blijft de totale omvang onder de 1,2 gig. Hier snap ik nix van..... Weet jij hoe dat komt?
 
die schattingen moet je eigenlijk niet te veel van uitgaan probeer eens het geheel om te zetten en kijk hoelang dat gaat duren ;) waarschijnlijk ook korter dan 12 uur met minder ruimte.
 
Geplaatst door tazman
die schattingen moet je eigenlijk niet te veel van uitgaan probeer eens het geheel om te zetten en kijk hoelang dat gaat duren ;) waarschijnlijk ook korter dan 12 uur met minder ruimte.

Nee hoor, dat levert echt nix op. Ik merk wel dat ik de avi in zijn geheel door virtual dub kan draaien (zonder te knippen dus, maar HOME aan het begin en END geheel op het eind), waardoor het proces in TMPG aanzienlijk wordt versneld. Op deze manier lukt het prima.
Het gebeurt me trouwens geregeld dat ik een avi omzet naar MPG (1 of 2) en dat Nero de zaak dan ook nog een keer gaat encoden. Hoe kan dat nou?
Tenslotte had ik vanochtend een mpeg2 van 510MB (50 min. film) die niet op een normaal schijf paste. Weet je toevallig ook hoe dat kan?
 
ik snap hier dus helemaal niets van moet ik zeggen hoor :confused: ik hoor geregeld van mensen dat nero na het omzetten met tmpg nog gaat coderen.
naar mijn idee wordt dan een verkeerde template gebruikt in tmpg.
ik moet zeggen ik doe nu een jaar of 2 films omzetten enz en nog nooit gehad dat nero na het omzetten met tmpg ook nog eens wilde decoderen.

ook een film eerst door Vdub draaien en daarna door tmpg ook nog nooit gedaan.

als ik een film omzet van avi naar vcd / svcd dan haal ik het avi file vaak eerst door decompress en daarna ga ik omzetten met tmpg puur om het geluid wat in de film zit te decompressen naar wav zodat tmpg minder moeite heeft om het geluid te decompressen en evt fout meldingen door foute audiostream te voorkomen.
de gemiddelde tijd om om te zetten van avi ± 700 mb naar mpeg ( vcd/svcd) duurt gemiddeld een uur of 4 ( P4 2,8 Ghz 512 geheugen )
daarna het file in nero laden een vcd als video cd en een svcd als super video cd ( wel een juiste mpeg2 plugin gebruiken voor nero ) en de film is klaar.
 
Geplaatst door tazman
ik snap hier dus helemaal niets van moet ik zeggen hoor :confused: ik hoor geregeld van mensen dat nero na het omzetten met tmpg nog gaat coderen.
naar mijn idee wordt dan een verkeerde template gebruikt in tmpg.
ik moet zeggen ik doe nu een jaar of 2 films omzetten enz en nog nooit gehad dat nero na het omzetten met tmpg ook nog eens wilde decoderen.

ook een film eerst door Vdub draaien en daarna door tmpg ook nog nooit gedaan.

als ik een film omzet van avi naar vcd / svcd dan haal ik het avi file vaak eerst door decompress en daarna ga ik omzetten met tmpg puur om het geluid wat in de film zit te decompressen naar wav zodat tmpg minder moeite heeft om het geluid te decompressen en evt fout meldingen door foute audiostream te voorkomen.
de gemiddelde tijd om om te zetten van avi ± 700 mb naar mpeg ( vcd/svcd) duurt gemiddeld een uur of 4 ( P4 2,8 Ghz 512 geheugen )
daarna het file in nero laden een vcd als video cd en een svcd als super video cd ( wel een juiste mpeg2 plugin gebruiken voor nero ) en de film is klaar.

Nu je zegt dat je dit geluid ook van anderen hoort moet jij haast een detail anders doen dan wij nitwits. Decompressen doe ik niet altijd, want ook dat kost soms weer aanzienlijk ruimte. Alleen als ik merk dat ik geluidsproblemen heb met mpeg doe ik dat.
Verder herinner ik me dat jij de expressfunctie van Nero nooit gebruikt. Doe je soms iets in de instellingen van Nero voor het branden?
Ik blijf het maar vreemd:eek: vinden dat jij geen problemen hebt en anderen wel....
 
ik doe eigenlijk alles zo op de manier die ik in mijn handleidingen beschrijf.

let er bij nero bv op dat als je een film in PAL heb je ook PAL aanvinkt en het zelfde geldt natuurlijk voor NTSC verder moet je er logischerwijs voor zorgen dat als je een film op vcd codeerd je in nero ook kiest voor video cd en als je svcd hebt kiest voor super video cd.

maak je een Ksvcd aan dan moet je het vinkje weghalen bij een standaard cd aanmaken ( zelfde scherm waar pal en ntcs staat )

verder doe ik eigenlijk alles wat andere in de ban doen tijdens omzetten :D gewoon interneten , downloaden , msn enz.

ik kan echt geen reden verzinnen waarom het hier wel goed gaat en bij een aantal andere niet. :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan