Nero: station ondersteunt geen audio extraction

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Berichten
1.214
Deze melding krijg ik als ik van schijf op schijf wil kopieren in Nero Express.

Wat zou hier aan de hand zijn?

Zou een herinstallatie van Nero de oplossing zijn?

Het is een 6.0 versie!
 
Eerst audio of data op de hardeschijf zetten en dan weer kopieren dat doet ie dus wel
 
When I try and copy a Audio CD it comes up with 'This drive does not support Audio Extraction'
Digital audio extraction is the rate of the information being extracted from the CD. This error means that the CD-ROM is not fast enough to extract the data for the CD-writer. Some DVD's dont support this either. You would usually see this error when the customer is recording from CD-CD. The work around would be to record directly from the harddrive or record using the CD-Writer as the source and destination.
Not many CD-Roms are compatible with digital audio extraction.

Here is what Adaptec say:
You can record directly from CD-ROM drives that support digital audio extraction? meaning that they can read audio tracks digitally. CD-ROM drives that support digital audio extraction appear as Digital CD-ROMs in the Music Source dialog box; those that do not, appear as Analog CD-ROMs. To record from the latter, you will need a sound card and an audio cable to capture the songs for recording. See Selecting the Music Source You Want to Record.
For some high-speed CD-ROM drives that do support digital audio extraction, you may need to slow down the read speed of the drive to get a clean audio extraction.

Kan je even zeggen wat de brander en lezer voor type zijn ?

Succes :thumb:
 
Ik ga het even opzoeken, het is namelijk de computer van mijn broer...het gekke is dat ie het voorheen wel heeft gedaan.

Ik ga in ieder geval Nero 6 er even afhalen, zet een oude 5,5 erop en zie wat er dan gebeurd.

Dan zet ik eventueel een andere 6.3 erop....

Alvast bedankt voor je reactie(s)
 
Niks van dit alles helpt dus, het probleem blijt!

De volgende apparaten zitten erin:

Compaq DVD rom SD-612B
Plextor CD-R PX-W2410A

Kun jij er verder wat mee?
 
Het is geen probleem, Nero meld alleen dat het digitaal overzetten van audiobestanden niet mogelijk is en dat het via de geluidskaart zal gaan lopen, heeft eigenlijk geen enkel bezwaar.
 
Hoe bedoel je? Als het geen probleem is, waarom gaat ie dan niet kopieren?

Ik heb ondertussen begrepen dat er nieuwe firmware zou moeten worden geplaatst voor de Plextor brander, die heb ik gevonden..
 
Zit er wel een audiokabel aan de speler???
Heb hier ook een al wat oudere pc staan en die kopieert prima zonder digitale audio extractie. (en tot voor niet al te lang geleden deden alle cd spelers het zo)
 
Kijk eens wat de DAE met de cd-lezer is:

Stop de audio-cd in de lezer -> Start "C:\Program Files\Ahead\Nero Toolkit\CDSpeed.exe" -> Klik de cd-lezer aan -> kijk even wat de DAE snelheid is

Ik zoek nog even verder :p
 
Geplaatst door maestro12
Zit er wel een audiokabel aan de speler???
Heb hier ook een al wat oudere pc staan en die kopieert prima zonder digitale audio extractie. (en tot voor niet al te lang geleden deden alle cd spelers het zo)

Inderdaad, als Digitale AE het niet doet, waarom dan niet gewoon analoog.

Hoop dat er iets werkt :D
 
Ik begrijp niet wat je bedoeld....wat voor een audiokabel? je bedoeld dat er speakers aangesloten moeten worden?

Neen, dat is dus niet zo.....maar ik snap het niet, kwartje valt even niet namelijk
 
Er zitten op dat oude ding 3 aansluitingen voor geluid....waar moet ikiets in stoppen?
 
Het moet een dun kabeltje zijn met 3 (soms 4) aansluitingen, die loopt van je speler naar je geluidskaart.

Hier een voorbeeld van een audiokabeltje

cdaudio.jpg
 
Aha, nu vat ik em! Dus das een kabeltje wat in de computer moet worden aangesloten en niet erbuiten.....

Kan ik zo een kabeltje in de betere computershop krijgen?

Maar wat denk je, op driverguide.com heb ik een firmware upgrade gedownload voor die plextor, kan het kwaad die er ook op te zetten?

He, thanks,

groeten!:thumb:
 
Als het de originele firmware is kan het niet zo snel kwaad.
Als iemand er zelf aan is gaan knutselen moet je wel een beetje voorzichtig zijn. :confused:

Ik had trouwens gister een heel stukje geschreven maar dat is nu ineens weg :eek:

IIg, dat kabeltje is analoog en gaat naar de geluidskaart.
Digital Audio Extraction gaat gewoon via de datakabel, (IDE) daar hoef je dus je kast niet voor open te halen.

Als je dit doet:


Stop de audio-cd in de lezer ->
Start "C:\Program Files\Ahead\Nero Toolkit\CDSpeed.exe" ->
Klik de cd-lezer aan -> kijk wat de DAE snelheid is


,eerst zonder en dan met de nieuwe firmware.

Anders moet je maestro12 z'n oplossing maar doen...

Succes :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Ok, dank je wel, dat met die CD speed ga ik zo eerst doen...

Maar die andere oplossing wil ik niet vatten, ik bedoel, ik kan me gewoon geen voorstelling maken waar ik dat kabeltje moet plaatsen....is dat nou in de kast of buiten de kast om?
 
Ik heb eea gedaan met die CD speed, de DAE voor de DVD speler is 10 en voor de CD-R writer is 9...

Ik heb ook de firmware gedownload en geinstalleerd maar alles blijft zoals het is. Direct kopieren kan nog steeds niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan