Nieuw computer kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicksanten

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2009
Beste allemaal,

Na een paar jaar met zo'n oude computer te hebben gewerkt wil ik graag een nieuwe kopen.
Ik weet wel het één en ander van computers, maar zou graag wat hulp willen bij het kopen van een nieuwe computer.

Wat ik graag van mijn computer verlang is het volgende:
-Je moet er goed op kunnen gamen. Ik ben geen actieve gamer maar af en toe is een leuk spelletje spelen moet wel kunnen. En dan wel graag de nieuwste spelletjes.
-Hij moet ongeveer 5 jaar meegaan.
-Hij moet erg snel zijn.
-Veel geheugen ik zat te denken aan 750/1000 GB Harddisk.

Ik heb zelf op wat sites zitten kijken. En ben op de volgende computer(s) gekomen:

Paradigit Performer P540 (€733,96) http://www.paradigit.nl/configurator.php?system=2287

-AMD Phenom™ X4 9600
-2 x 2048 MB DDR2/800 Dimm Bulk
-1 TB Samsung SATAII 32MB 7200rpm
-NVIDIA Graphics Plus GeForce® 9600GT 512 MB
-MSI K9A2GM-F V3 AM2+ AMD 740V DDR2 VGA
-SONY AD5200A DVD±RW Dual Layer OEM zwart
-CoolerMaster CM690 Big Tower Kast Zwart
-Forton Source 400W Voeding ATX 2.0

Voor de rest heb ik nog gekeken naar alternate.nl/azerty.nl

Maar daar kom ik toch steeds op een foutmelding uit.

Verder is mijn budget rond de €750,-

Mijn vraag is als volgt:

1. Zit ik op de goede weg?
2. Wat raden jullie me aan?
3. Suggesties zijn welkom. (graag vermelden waarom dat beter is)

Ik hoop dat ik jullie genoeg informatie heb gegeven en dat jullie mij een beetje kunnen helpen met deze beslissing.

PS: ik ben hier voor het eerst dus sorry als ik het onder het verkeerde topic heb geplaatst.

voeding is wel erg krap,
ik zou niet voor een amd quadcore gaan maar voor een intel, ze zijn het prijsverschil waard.
een 9600gt, zou ik een 9800gtx nemen. al wil je games van over een paar jaar ook nog spelen.

een 9600gt heeft bijna gelijke prestaties als een oude 8800GT, en die is al weer een paar jaar oud.

voeding is wel erg krap,
ik zou niet voor een amd quadcore gaan maar voor een intel, ze zijn het prijsverschil waard.
een 9600gt, zou ik een 9800gtx nemen. al wil je games van over een paar jaar ook nog spelen.

een 9600gt heeft bijna gelijke prestaties als een oude 8800GT, en die is al weer een paar jaar oud.
Hoezo geen amd? hij moet dan wel de phenom II halen voor stocket am2+
Maar dan moet hij hem door de winkel in elkaar laten zetten voor de bios update wat daarvoor nodig is.
8800GT is volgens mij van 2007 laatste kwartaal, en presenteert nog steeds goed, dus waarom de 9600gt vervangen? en voor de allernieuwste spelletjes zit je toch zeker bij de hd4870 of beter.

Eerst wil ik jullie bedanken voor je snelle hulp,

Alleen kan ik de prosecor bij deze computer niet veranderen. Dus dan moet ik naar een andere computer overgaan.

Alternate.nl is daarbij misschien wel handig. Alleen heb ik bij sommige dingen niet genoeg verstand om hem in elkaar te zetten.

En ik heb nog 2 vragen:

-Is windows Vista goed, ik heb namelijk gehoord dan XP nog steeds veel handiger is.
-Is partitie indeling handig. En wat voor partitie indeling moet ik dan kiezen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Je had deze vraag op Marktplaats gezet en daar hoort hij niet dus heb ik hem in de sectie gezet waar hij wel hoort. Snappie?

Okee,

Hartstikke bedankt.

En sorry hiervoor, maar ik ben hier nieuw, vandaar.

maar nu zou ik wel graag weer verder gaan met mijn vraag.

Mensen die mij kunnen helpen, graag!

Je zou samen met de mensen hier op het forum een pc samen kunnen stellen en dit kunnen laten bouwen door bijvoorbeeld Alternate. Andere optie is een computerwinkel binnenlopen en daar je vraag voorleggen. Vaak ben je dan wel wat duurder uit.
Mocht je een systeem willen samenstellen laat het horen, ik wil je best wel helpen!

Yoeri

Okee,

Nou youri als jij mij wil helpen, graag.

Ik denk dat alternate namelijk ook de beste optie is.

Ik hoor graag van je.

Oke, dan gaan we even wat samenstellen. Allereerst een paar vragen:
Moet er een besturingsysteem bij en zoja welke?
Zijn er nog bepaalde voorkeuren die je hebt qua merken?
Heb je buiten een pc nog wat nodig, denk aan beeldscherm toetsenbord en dergelijke.

Yoeri

Nou ik heb me laten vertellen dat vista eigenlijk niet zo goed is en dingen doet die je eigenlijk niet wilt. Dus in dat opzicht heb ik liever XP maar ik weet niet hoe jij daar tegen aan kijkt.

Maar wat als je geen besturingssysteem neemt?

Kwa merk, denk ik dat je bedoelt de processor enz. want we gaan er 1 samenstellen en geen kant en klare.

Ik dacht gewoon aan intel, nvidida, en de rest maakt me niet zoveel uit. Maar als AMD of ATI beter voor mij is is dat ook prima.

Verder hoef ik alleen een computer, beeldscherm heb ik al en de rest koop ik wel in de winkel.

Als je nog meer wilt weten hoor ik het graag.

alvast bedankt

Vista had in het begin inderdaad problemen maar dat is allang voorbij. Kan je rustig nemen !
Het enige irritante is UAC maar dat schakel je gewoon uit en dan heb je er geen last meer van.
Hou er rekening mee dat er voor steeds meer nieuwe hardware geen XP drivers zijn.Vooral bij printers zie je dat bijvoorbeeld vaak.

Okee, nou doe dan maar vista youri, als jij er ook zo over denkt tenminste.

En als het me niet bevalt kan ik altijd nog terug naar XP. En dan in 2010 over naar de nieuwe windows.

Wat Raymond zegt klopt, ik draai nu zelf sinds 2 weken ook vista en ik vind het wel goed. Alleen er op letten dat je programma''s als administrator uitvoert want anders doen sommige het niet. Ik ga even voor je aan de slag en zal zo even wat posten en dan kun je zeggen wat je ervan vind.

Okee, ja administrator zegt me niks.

Ik ben benieuwd met wat je komt, ik hoor het zo wel.

Alvast bedankt

Ik heb hier even een samenstelling gemaakt, iets over je budget maar wel gewoon een lekker rap systeem. Sommige producten heb ik gekozen omdat ik er zelf een goede ervaring mee heb. Mocht er iemand vragen of opmerkingen hebben vertel het want ik leer graag!

Yoeri

Bijlagen

• samenstelling helpmij.nl.jpg
    samenstelling helpmij.nl.jpg
    77,5 KB · Weergaven: 54
Ziet er goed, uit. Bedankt.

Maar waarom kies je voor AMD en ATI, niet dat ik er wat tegen heb maar gewoon interesse.

En hier zit volgens mij nog geen besturingssysteem bij?

En als ik een andere kast wil, namelijk de cm centrion 5. kan dat ook?

En is partitie indeling een handige keus, zoja wat voor parititieindeling moet ik kiezen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan