Nieuw computer kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Overclocken is het opvoeren van de snelheid van je processor. Van een 3000 MHz dus bijvoorbeeld een 3200 MHz processor maken, maar als je hier geen verstand van hebt moet je er absoluut niet aan beginnen.

Natuurlijk, iedereen heeft het ooit voor het eerst gedaan, maar als je slim bent doe je het op een oude pc die je toch niet meer nodig hebt. Niet met je nieuwe processor gaan proberen dus.

De phenom 2 940 is een black edition. Dit houdt in dat hij makkelijker over te clocken hoort te zijn. De 920 draait uit me hoofd gezegt op 2.8. Ook een prima processor. Je moet maar even orienteren wat het prijs/prestatie verschil is en of je bereid bent wat meer te betalen. Overclocken kun je een keer proberen als je je er in verdiept hebt. Ik heb zelf de 940 black edition maar ga er zelf nog niet aan beginnen omdat hij nu nog goed draait en het niet nodig is.

Yoeri

Ja aan overclocken ga ik niet beginnen daar heb ik te weinig verstand van. En gezien me budget kan ik misschien beter de 920 nemen, maar wat kan ik dan beter nemen de 920 of de E8500?

Als je veel gaat gamen is de E8500/E8400 interessanter omdat veel games maar gebruik kunnen maken van hoogstens 2 processorkernen. Hoe sneller die kern(en) dan is (zijn), hoe beter. Als je veel programma's tegelijk draait of video's gaat bewerken/monteren (en dus maar af en toe een spel speelt) is een quadcore als de 920/940 interessanter. Zeker gezien het feit dat de kernen van dualcores nog altijd beter zijn dan de kernen van een quadcore, tenzij je de nieuwe intel i7 serie neemt maar die zijn dan ook erg prijzig.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook even een systeem samengesteld voor je (bij Alternate), totaal komt dit neer op € 783,- inclusief Vista Home Premium 32 bits.
Heb geen randapparatuur opgenomen. Zie bijlage voor de specs :D

Bijlagen

• PC Helpmij.jpeg
    PC Helpmij.jpeg
    84,1 KB · Weergaven: 27
ziet er goed uit maar je moet toch een 64 bits windows hebben om tot 4GB geheugen te ondersteunen. Nu ondersteund hij maar tot 3.2 geheugen.

En gaan games in de toekomst niet gebruik maken van 4 processoren? Want dan kan je miss toch beter voor de quad gaan of niet?

En met 64bit loop je tegen het probleem aan dat nog niet alles werkt zoals het zou moeten werken, ook al komt dat niet zo vaak meer voor. Maar je kunt ook voor de 64 bits gaan, die is net zo duur.

Zoals wat voor dingen?... wat voor dingen doet hij dan niet zoals het zou moeten? En gaan spellen in de toekomst niet om 4 procesoren vragen, waardoor een quad core toekomst gericht beter zou zijn?

Bij een 64-bits besturingsysteem zijn vaak drivers een probleem. Zo had ik bijvoorbeeld dat ik een andere netwerkdriver moest hebben, maar hoe haal ik die binnen zonder internet. Probeer gewoon alvast dat soort drivers te downloaden en dan gaat het gewoon goed. Als je gewoon oplet dat je bij het downloaden kijkt of er een 64 bit versie is. Zoniet, kun je hem gewoon downloaden, zowel dan download je gewoon de 64bit versie. Zijn vaak gewoon precies hetzelfde alleen wat anders in elkaar gezet denk ik.
Over het dual core quad core verhaal.
In de toekomst zullen waarschijnlijk quad core's ondersteunt worden. Maar ik denk dat een e8400 of hoger het in de toekomst nog wel wat beter zal doen dan een q6600. Dus ik denk dat je dan zult moeten kiezen tussen een e8400 en hoger of iets uit de phenom II serie. Dat zijn de wat snellere quadcores, je kunt natuurlijk ook een cpu uit de 9*** serie van intel pakken, dat zijn ook mooie jongens.

Ik heb ook even een systeem samengesteld voor je (bij Alternate), totaal komt dit neer op € 783,- inclusief Vista Home Premium 32 bits.
Heb geen randapparatuur opgenomen. Zie bijlage voor de specs :D

Is het niet slimmer om voor een samsung f1 te gaan? Hoor vaak dat die wat sneller zijn. Heb er zelf verder geen ervaring mee dus als het niet zo is, tell me!

als je een nieuwe pc koopt hoef je niet bang te zijn voor driver problemen van 64bit edities.. die zijn altijd wel beschikbaar.. Het heeft geen zin om 4GB intern geheugen te hebben en een een 32bit besturingssysteem te draaien. :thumb:

Okee, ik ben nu op het volgende gekomen: iets boven me budget maar volgens mij een prima computer

€821,-

EVGA GF9800GT
1 x à € 129,-

Microsoft Windows Vista Home Premium 64 bit
1 x à € 109,-

Intel® Core™ 2 Duo E8500
1 x à € 189,-

OCZ StealthXStream
1 x à € 69,-

Cooler Master CM 690
1 x à € 69,-

Sony NEC Optiarc AD-7200S
1 x à € 19,-

MSI P45 Neo3-FR
1 x à € 99,-

Samsung HD103UJ
1 x à € 89,-

GeiL 4 GB DDR2-800 Kit
1 x à € 49,-

Alleen nog wat vraagjes met het in elkaar zetten:

-Waar moet ik beginnen, en wat volgd?
-Kan ik me moederbord er gewoon opschroeven of moet ik gaatjes in de kast boren? Geld dit eventueel ook voor andere onderdelen?
-Moet ik mijn videokaart niet installeren, zowel hoe doe ik dat zonder beeld, want ik heb geen onboard videokaart op mijn moederbord.
-Hoe installeer ik mijn besturingssysteem, 1. de cd er alvast in stoppen en dan aanzetten of 2. gewoon opstarten en dan de cd erin doen?
-Zijn mijn snoeren wel lang genoeg omdat mijn voeding helemaal onderin ligt?
-Moet ik mijn procesor nog op mijn koelingsblok monteren, zoja is dit moeilijk?
-Word, mijn intern geheugen en mijn harde schijf automatisch gevonden als je ze goed aansluit, of moet dit ook geïnstaleerd worden?

Hallo,
ziet er goed uit, alleenz ou ik 2 dingen veranderen. De 9800 zou ik toch wel veranderen in een 4850 dit zul je merken. Om dit te compenseren zou ik de 8500 veranderen in de 8400. Ik denk dat je dan betere prestaties zult hebben.
over je andere vragen
Alleen nog wat vraagjes met het in elkaar zetten:

-Waar moet ik beginnen, en wat volgd?
je kunt beginnen met of het moederbord of de voeding. Dat maakt niet zoveel uit. als je met het moederbord begint, doe eerst de cpu er op. Let op dat je het pinnetje bij de voet omhoog doet. Koeler er in een keer goed op zetten i.v.m. de koelpasta. koeler vastklikken en het moet lukken.

-Kan ik me moederbord er gewoon opschroeven of moet ik gaatjes in de kast boren? Geld dit eventueel ook voor andere onderdelen?
Nee je hoeft geen gaten te boren. wel moet je afstandbusjes plaatjes. Dit zijn vaak goudkleurige buisjes die je in de gaatjes in je kast doet waar je moederbord op rust. Even kijken waar de schroefgaatjes in je moederbord zitten en in de overeenkomende gaatjes in je kast doe je de afstandbusjes.

-Moet ik mijn videokaart niet installeren, zowel hoe doe ik dat zonder beeld, want ik heb geen onboard videokaart op mijn moederbord.
De videokaart kun je gewoon in de pc doen, dit zal gelijk werken.

-Hoe installeer ik mijn besturingssysteem, 1. de cd er alvast in stoppen en dan aanzetten of 2. gewoon opstarten en dan de cd erin doen?
Pc aan cd erin en dan zal hij zeggen opstarten vanaf de cd, anders even opnieuw opstarten

-Zijn mijn snoeren wel lang genoeg omdat mijn voeding helemaal onderin ligt?
Ja waarschijnlijk zijn ze allemaal wel lang genoeg, anders moet je even wat verlengkabeltjes halen bij de plaatselijke pc-boer

-Moet ik mijn procesor nog op mijn koelingsblok monteren, zoja is dit moeilijk?
nee dit hoeft niet, gewoon doen zoals beschreven in het stuk hierboven.

-Word, mijn intern geheugen en mijn harde schijf automatisch gevonden als je ze goed aansluit, of moet dit ook geïnstaleerd worden?
Ja als je ze correct aansluit, moeten ze het gelijk doen. Geheugen allebij in hetzelfde kleur slot, dit doe je door pootjes naar buiten, geheugen op goede manier erboven en erin klikken. niet op de pootjes duwen. Hardeschijf moet je erin schroefen en 2 kabels aansluiten. 1 rode sata kabel naar het moederbord en 1 kabel voor de stroom.\

Ik zou als ik jou was, dit nog even bekijken en eventueel andere filmpjes, zijn wat duidelijker dan tekst

http://www.youtube.com/watch?v=0blsxGtPg1E

Bedankt, ik denk dat het zo wel moet lukken,

maar ik heb nog 1 vraag waarom is de E8400 beter dan de E8500, of waarom kan ik die beter gebruiken?

En waarom is die 8450 beter?.... als ik effe kijk is die 9800GT 2x zo groot?.. Hoe kan de 4850 dan toch beter zijn?

De e8400 is niet beter, maar de meerprijs tegenover de prestaties is het niet waard, dat kun je beter uitgeven aan een videokaart. De 4850 is een snellere kaart. Hoe het verder zit weet ik ook niet maar ik dacht dat hij iets sneler was. Hij zal niet heel veel sneller zijn ze zullen bijna gelijk zijn.

Yoeri

Maar voor 10 euro meer heb je dan toch een betere processor, en als die videokaart toch nauwelijks beter is waarom zou ik daar dan meer geld voor gaan betalen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan