Nieuw game PC budget: 500-600 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
CoD gebruikt een engine die 5 jaar oud is een standaard huis tuin en keuken pc kan dat spel al aan op high
en ik weet eerlijk gezecht niet welk spel CA is...

FSX is vooral voor de CPU zwaar in dit geval heb je een redenlijk sterke cpu
ik zie nu dat ram ook een deel mee speelt in FSX de meeste mensen hebben hiervoor 6 tot 8 GB werkgeheugen
als je dan tog 8GB werkgeheugen wilt hebben dan kost dat 20 euro extra dit kan van het moederbord worden afgehaalt

klikerdeklik
kost ongeveer evenveel

Laatst bewerkt:
CA = ook een fps (online)
maar cod mw2/3 black ops? dat zijn toch hoge spellen?

P.S die moederbord is een dikke faal....
ik ben bijna jarig, nog 4 dagen dus mischien kan ik mijn budget verhogen voor de moederbord :D

nee alle CoD games gebruiken een Engine die 5 jaar oud is, een standaard huis tuin en keuken pc kan die games met gemak spelen (ook een reden waarom die games zo goed verkopen)

en wat is er zo faal aan dit moederbord mag ik vragen?
Asus is een goed merk
het mag dan wel een H61 chipset moederbord zijn dat betekent alleen dat hij geen extra features heeft die jij tog niet kan/gaat gebruiken
zoals een SSD in cache (wat btw super veel geld kost)
of SLI / Crossfire (daar voor heb je een sterkere voeding nodig en dat past niet in je budget)
of overklocken (lijkt me niet verstandig met je kennis van computers op het moment plus dat je nog eens extra geld mag gaan uitgeven aan koeling)
of de Onboard GPU (die gebruik je tog niet omdat je een dedicated videokaart hebt die veel sterker is)

features die een duurder moederbord aanbieden heb je niet altijd nodig....

Laatst bewerkt:
Ik heb ook even een samenstelling voor je gemaakt:
In het kort:
- 8GB RAM
- 2Tb HDD (500GB is 25 euro minder)
- AMD Black Edition (phenom II x4)
- 600W Voeding
- Mooie kast met raam
- WIFI
- Asus MoBo
- Sony Driver
- sterke GraKa: HIS Radeon HD 6870

Misschien vindt je het wat...

Laatst bewerkt:
ziet er weer goed uit, alleen is die black edition wel goed voor gamen? (i dunno :D)
ik weet het toch niet zeker over die moederbord, ik kan beter toch 50 euries meer uitgeven voor een betere moederbord.
EEEENNNN!!! (ik blijf doorgaan :D) die videokaart, volgensmij is die vorige samenstelling DIE videokaart toch beter.....

EDIT: ik heb eventjes bij de reacties gekeken van de bijgeleverde CPU fan, en het blijkt dat dat ding als een jekko herrie maakt, kan ik daarvoor een andere nemen? mensen reageren dat het moeilijk is om zo'n formaat fan te vervangen

Laatst bewerkt:
6870 is beter dan 6850, lijkt me logisch.... (als ik je tenminste goed heb begrepen?)
en ja tijdje geleden was die processor DE processor die iedereen aanbeveelde en was het van ''amd is goedkoper dan intel''
ik weet niet wat voor moederbord je wilt maar zoals firest0rm al zei heb je genoeg aan deze moederborden...

edit: reactie op je edit :D
als je niet overclockt zul je geen problemen hebben met de standaard cooler

Laatst bewerkt:
nee dat is het niet, die koeler maakt als een gek herrie zonder overklokken....

nee dat is het niet, die koeler maakt als een gek herrie zonder overklokken....

ten eerste weet je niet wat die mensen ermee hebben gedaan,
ten tweede staat er dat dat gebeurt bij 100% processor gebruik,
ten derde schrijven ze er ook bij dat overklokken makkelijk is bij die
processor dus dat zullen ze dan ook vast gedaan hebben...

maar als je graag stilte wilt kun je hem inderdaad gewoon vervangen hoor :d

simpel antwoord :D ja oke dan is het wel een goeie keuze denk ik, alleen ik blijf piekeren over die moederbord... heb je mischien een andere suggestie? (voor de moederbord)

meer opties, zoals warmte meters ofzo. of ja gewoon programma's die helpen om het goed onder controle te houden :D

warmte meter? fan controller kun je gewoon appart bijdoen zoals 1, 2, 3 , 4, 5 of 6 als je dat wilt,
maar volgen mij hoort overal zoiezo een warmte-sensor in te zitten die je bv met ''speedfan'' kan bekijken...

er zitten standaard al warmte meters op een moederbord....
ook zitten er standaard fan controls op moederborden waarvan je de snelheid kan aan passen
tenzij je OEM hardware hebt.... maar in dit geval ga je helemaal nietvoor OEM en heb je die dingen er standaard al bij zitten
ook al is het moederbord goedkoop...

Laatst bewerkt:
vraagie:
wat is een betere samenstelling? die van dennis of die van jullie?
want mischien ga ik hem al bestellen ofso?

voor het spelen van games is de intel core i5 sandy bridge de beste keuzen
er zijn genoeg benchmarks op het internet die dit aangeven
hier klikerdeklik en hier klikerdeklik

even goed zoeken en dan zul je het vanzelf zien de i5 2300 behoort tot de betere en de phenom x 6 / x4 zit bij de middenmote

Laatst bewerkt:
alleen in de toekomst kan het wel zijn dat games gebruik maken van 6 core cpu´s en dan is de pc die ik heb samengesteld in het voordeel
en mischien wil je ook wel photoshop of videobewerking op je pc en dan kun je ook beter een phenom x6 hebben als de core i5
en voor veel multitasking kun je ook beter 6 als 4 core hebben
en de pc die ik heb samengesteld heeft de kast die je mooier vindt en een grotere harde schijf (1000gb vs 500gb) en de harde schijf heeft meer buffer 32 vs 16mb

Laatst bewerkt:
welke toekomst?
er zijn vrijweinig games die uberhaupt 4 cores gebruiken....
ook toekomst gericht is de i5 nogsteeds de beste keuzen

:P welke toekomst xD
Maar ff serieus worden :P, dus jullie raden de intel core i5 aan?
En ja mischien is het toch handiger om naar de toekomst te kijken xD want deze computer moet wel 3-4 jaar meegaan. (hoop ik)

Laatst bewerkt:
de meeste computers gaan ruim 3 jaar mee voordat je een upgrade hoeft toe te passen en deze zal dat ook doen
en zeker met de consoles van nu imho zolang ps3 en xbox360 de grafische kwaliteit van een game op een laag pitje houd hoef jij je nergens zorgen om te maken
en de kans is redenlijk groot dat de consoles als lead platform voor de meeste games blijven

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan