Nieuw gebouwde pc start niet op (denk een cpu probleem)

Status
Niet open voor verdere reacties.

brokenbottle

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2014
Hallo Allemaal,

Ik heb 'redelijk' wat verstand van computers dus was het tijd om mijn eigen pc te bouwen.
Ik zal jullie eerst vertellen wat ik gekocht heb:

Moederbord:
Asus p7h55-m-pro (socket 1156)
Voeding:
power? LC600H-12 (600 watt)
Processor:
intel i5 650 (3,20ghz)
Videokaart:
Sapphire RADEON HD 6450
CPU koeler:
Gelid Solutions Siberian
Kast:
Cooler Master Elite 310 - Midtowermodel
Ram:
4Gb ram
Hardeschijf:
(gewone sata 500gb lag nog in huis)

Nu het probleem:

Voor zover ik weet heb ik alles goed aangesloten. Wanneer de pc wordt opgestart begint alles te draaien en dit blijft ook draaien.
Toch start hij niet op geen beeld geen geluidjes helemaal niks verder. Om er achter te komen wat het probleem is heb ik hem uit de kast gehaald een andere voeding getest 1 ram stick erin gedaan maar dit alles zonder resultaat. Ik begin zelf te denken dat misschien de cpu defect is.
Ook als ik het stroom van de cpu eraf haal blijft alles draaien. Maar als ik ipv de 4 pins stekker de 8 pins erin doe valt hij uit.
Owja zoals op de foto's te zien momenteel is de videokaart eruit en zit er een andere voeding op dit ivm alles uit sluiten.

Iemand die mij kan helpen? Meer informatie nodig zeg het maar!

Nog even foto's over hoe het nu aangesloten zit:
20150827_100659.jpg

20150827_100703.jpg

20150827_100706.jpg

Bedankt voor de snelle reactie,
De speaker is aangesloten en als ik het ram geheugen eruit haal geeft hij wel de piepjes die hij zou moeten geven.
Maar verder geeft hij geen piepjes oid.

Hoi,

Dan is alles toch goed:P ik verdenk eerder dat het moederbord niet oke is processor kan maar moederbord komt volgens mij vaker voor, en legt volgens mij meer voor de hand. Maar heb je gekeken of geheugen door moederbord wordt ondersteund en moeilijk te zien maar de bios goed voor gebruikte processor maar dit even voor de zekerheid ik verdenk echt moederbord.

En nieuwe voeding al eens buiten aangesloten met de 8 polige stekker?

Laatst bewerkt:
Hallo,
Ik zal het bedrijf waar ik het moederbord gekocht heb in ieder geval een mailtje sturen.
Zover ik weet is het moederbord wat ik heb optimaal voor de processor die ik erbij heb.
Hij ondersteund maximaal 16gb ram ddr3 ik heb er nu 4gb ddr3 ram in. Dus dit zou verder moeten kloppen toch?

Hoi,

Ja qua gb wel maar Asus is soms kritisch qua merk en/of type maar dan zou de 8 polige stekker geen probleem mogen wezen nee ik zou de winkel even informeren/melden wat er aan de hand is.

En wil niet rot doen maar de nieuwe voeding is niet 1 van een A-merk klasse ik zo kijken of je deze nog kan ruilen naar bv een be-guiet, coolermaster zijn wel een stukje beter hoor.

Laatst bewerkt:
Ik heb de desbetreffende winkel eventjes een e-mail gestuurd. Afwachten dus.
Het geheugen is van Kingston waarbij ik vaak denk: Altijd goed toch!
Weet je misschien waar ik dat zou kunnen vinden als die zou moeten werken op mijn mobo?

In ieder geval bedankt voor je hulp!

Hoi,

Ja hoor zie hier en lees mijn vorig bericht nog even .En geen dank graag gedaan hoop dat alle een beetje goed wordt verholpen.
Vraagje ben benieuwd welke winkel ?

De voeding zou ik eventueel vast nog kunnen ruilen.
Alleen ik heb nu een 600 watt voeding voor een 'leuke' prijs.
Ik denk alleen dat 600 watt een beetje overbodig is en dat ik dus beter een 450 watt kan nemen van een beter merk.

De winkel was dealstunter.nl (Die was alleen van het moederbord en de voeding)

Volgens de manual zou 1 dimm in elk slot moeten werken.
Echter gaat mijn voorkeur dan uit van slot a1 en daar zit deze nu niet in. Is te proberen.
Die 4/8 pins aansluiting hoeft niet het probleem te zijn. Ook mijn mobo doet het alleen met de 4 pins en niet met de 8.
Werkt dit allemaal niet ga ik mee met mijn collega hierboven dat de mobo waarschijnlijk niet jofel is.

Hoi,

Zou dat zeker overwegen dat van die voeding misschien is dit nog een goede tip winkel is mij onbekend maar ligt zeker bij je in de buurt.

Maar Jackall hij zou er toch niet op uit moeten gaan lijkt mij

Laatst bewerkt:
Ik denk inderdaad zelf ook sterk aan het moederbord.
Want ookal zou de voeding niet een a merk zijn als hij uit de fabriek komt zou je zeggen dat hij moet werken en dat doet hij ook(tenminste zo lijkt het)
Over de processor twijfel ik ook nog wel een beetje. Maar zou niet weten hoe ik die zou kunnen testen/dat probleem uitsluiten. Inmiddels heeft de winkel terug gemaild en zijn we samen opzoek naar een oplossing even afwachten dus!

Hoi,

Ik zou kijken of je moederbord en processor die kant op kan krijgen en hun de processor op het eventuele nieuwe moederbord laten testen lijkt mij op het ogenblik het slimste

Dat ben ik met je eens.. Lastig zulke dingen en nog een aardig eindje rijden.. Tja ik zou jullie in ieder geval op de hoogte houden wat het probleem is en als het opgelost is.
Ik ga even kijken als ik de winkel zover kan krijgen dat ik ermee langs kom. Bedankt voor zo ver!

Ik kreeg zojuist van de postbode mijn aanvullende geheugen. Deze heb ik erin gedaan en hij start op!
Blijkbaar was het ddr geheugen toch kapot zonder dat deze storing aangaf. Allemaal bedankt maar dit is voor eerst weer opgelost

Dan denk je fijn! Ik kan eindelijk verder.
Na dat ik de pc weer helemaal in elkaar geschroefd had en op zijn plek gezet doe ik hem nogmaals aan.
oh oooo...nu geeft hij 1 korte piep en valt hij uit. Hij is zeg maar 5 seconden aan zie net het opstart scherm en dan valt hij weer uit.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Had op internet gelezen dat het er mee te maken kan hebben dat de koelpasta niet goed zit of de cpu koeler?

Het lag aan de nieuwe voeding.. een beetje gek met die start hij niet op en met een oude wel..
Zal maar weer even mailen haha

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan