Nieuw Systeem +- 1300 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wow wat zijn jullie weer snel zeg. Bedankt voor de goede voorstellen.

Wat ik mis is nog een geluidskaart 5.1/7.1? Of zie ik die nu over het hoofd?
Verder een vraagje over het besturingssysteem. Ik heb daar nog geen ervaring mee? Windows 7, kan iemand mij daar wat meer info over geven?
Heeft deze videokaart goede prestaties? Welke zouden jullie erin zetten wanneer het iets duurder mag uitvallen (lees max 1500).
Kan ik met dit creative systeem snel wisselen van boxen naar headset, moet nl ook zeer goed gaming geluid hebben, aangezien daar mijn hele spel van afhangt :D
Processor ziet er goed uit. Verder hadden jullie een discussie over die AMD processor, is deze beter/sneller?
Verder heb ik altijd het liefste een goede DVD speler en een DVD/CD brander.

Bedankt tot zover!
Manon

Geluidskaart is niet nodig, dit moederbord heeft een onboard chip die tot 7.1 aankan.
Besturingssysteem is de nieuwe Windows, komt over 4 dagen uit en is in heel veel opzichten beter dan Vista. Ziet er hetzelfde uit, maar een stuk minder veeleisend.

En dit is de nieuwste en beste videokaart van dit moment, zelfs al had je 2500 euro tot je beschikking ging deze er nog in. Alleen dan 2 stuks :p

En hoe bedoel je wisselen? Op de bovenkant van deze kast zit een aansluiting voor een headset, ik heb hem hier zelf ook staan. Welke headset is het en welke aansluiting, 2.5 mm of 3.5 mm?

En die AMD processor komt niet eens in de buurt van deze Intel, niks van aantrekken. Dat was een stukje onduidelijkheid tussen mij en lord nogwattes in verband met zijn link naar een winkelwagentje bij 4launch.

Aparte dvd brander en dvd lezer kan geregeld worden:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...t[12589]=1&product[219782]=1&product[97217]=1

bedankt voor je sneller reactie wederom.

oke prima dan wacht ik op de nieuwe windows, niet veel bugs nog en problemen met programma's?
Mooi van die geluidskaart! ;) Scheelt weer.
Met wisselen bedoel ik het volgende:

Ik heb nu een comp en ik heb hierin een 5.1 geluidskaart gezet, de creative SB Xfi (ik heb hierin het moederbord ASUS P965). Het probleem is nu dat ik mijn speakers en headset (5.1 headset) steeds moet wisselen. Aangezien ik mijn headset in dezelfde ingang moet stoppen dan mijn boxen. Dit probleem wil ik nu niet meer in de nieuwe computer.

Laatst bewerkt:
Dat heeft te maken met de aansluitingen op je moederbord, niet de speakerset. Een geluidskaart is tegenwoordig echt zonde van je geld, het verschil tussen extern en on-board is voor mensen echt niet te horen. Pas bij de productie van muziek en een 7.1 speakerset kan het nodig zijn, maar doorgaans is on-board meer dan voldoende.

Dat zie je trouwens ook terug in de ontwikkeling van geluidskaarten. Een kaart van 30 euro geeft echt geen hoorbaar verschil met on-board geluid.

Maar deze kast heeft voorop een aansluiting voor een 3.5 mm headset zoals de standaard oordopjes van een mp3 speler a la iPod.
Welke heb jij, dan kan ik hier nog rekening mee houden?

En Windows 7 is qua driver support een stuk beter verzorgd, en heel veel dingen zullen ook gewoon werken met Vista drivers, desnoods met de compatibiliteitsmodus op Vista.

Laatst bewerkt:
Nieuwste en snelste videokaart van het moment, ATI Radeon HD5850
Dat is niet waar, dat is het broertje van de snelste videokaart; de ATI Radeon HD5870. :p Voor de rest ziet het systeem er erg goed uit. Ik wilde ook nog zeggen dat die geluidskaart overbodig is, maar ik zie nu dat ronald89 je dat al heeft verteld.

Over Windows 7... Het is al heel lang getest door honderdduizenden gebruikers. Er zullen nog wel wat kleine bugs in zitten, maar zeker niet dat je denkt van "He bah, had ik nou maar Vista". Veel mensen wachten nu met hun computer kopen totdat Windows 7 uitkomt; er zullen genoeg gebruikers zijn die de kleine bugs, die er nog in kunnen zitten, kunnen reporten.

Dat is niet waar, dat is het broertje van de snelste videokaart; de ATI Radeon HD5870. :p

Oh ja die is ook al uit. Nou ja anyway, maar die zou er dus ingaan als je 1500 euro had Manon. Kan nu ook wel, maar dan moeten we domme bezuinigingen gaan maken die alles uit verhouding trekken. Echt merkbaar ga je er ook niet op vooruit als we het verschil tussen de 5870 en 5850 bekijken, zeker als je bijvoorbeeld op je processor zou bezuinigen om de 5870 te nemen.

Ik zag ergens dat je vista gratis met windows update naar windows 7 kan update ???

Groetjes!

Ik zag ergens dat je vista gratis met windows update naar windows 7 kan update ???

Groetjes!
Dat is zo als je een computer koopt bij een bedrijf die dat met Windows geregeld heeft; Dell bijvoorbeeld. Als je dus zelf een computer samenstelt krijg je geen voucher voor Windows 7. Sowieso duurt het nog maar 4 dagen totdat Windows 7 uitkomt, dus dat boeit nu niet meer. :p

Fout.
Je kan Vista kopen waar je een upgrade coupon bij krijgt voor Windows 7. Moet je alsnog 20 euro administratiekosten betalen om naar Windows 7 te upgraden.

Sowieso zinloos om te doen aangezien Windows 7 vanaf 22 oktober aanstaande te koop zal zijn....

Dat is zo als je een computer koopt bij een bedrijf die dat met Windows geregeld heeft; Dell bijvoorbeeld. Als je dus zelf een computer samenstelt krijg je geen voucher voor Windows 7. Sowieso duurt het nog maar 4 dagen totdat Windows 7 uitkomt, dus dat boeit nu niet meer. :p

Je zus wat ben jij snel met typen vandaag man. Ga je voor de hoofdprijs? :p

Edit: hoeft een bedrijf niet persé een deal voor te hebben. Je kan de OEM dvd met upgrade coupon ook kopen bij Azerty enzovoort.

Laatst bewerkt:
Dat is waar:thumb:

offtopic:

Hoezo twee videokaarten eigenlijk er hoeven toch geen twee beeldschermen op of geeft dit nog betere grafics ?

Groetjes!

Laatst bewerkt:
Dat is waar:thumb:

Hoezo twee videokaarten eigenlijk er hoeven toch geen twee beeldschermen op of geeft dit nog betere grafics ?

Groetjes!

Nee dat heet Crossfire bij ATI kaarten en SLI bij nVidia kaarten.
Daarmee laat je 2 kaarten samenwerken.

Sowieso kan 1 goeie ATI kaart al 3 beeldschermen aansturen, maar doorgaans wordt een Crossfire opstelling gebruikt voor betere game prestaties. Maar dan moet je ook een moederbord hebben dat 2 PCIe x16 poorten heeft: de meeste moederborden hebben 1 PCIe poort op x16 en 1 op x8, en Crossfire neemt de snelheid van de langzaamste kaart aan. Wat dus degene in de x8 poort zal zijn.

Maar Crossfire en SLI zijn niet echt boeiend verder.

Dat heeft te maken met de aansluitingen op je moederbord, niet de speakerset. Een geluidskaart is tegenwoordig echt zonde van je geld, het verschil tussen extern en on-board is voor mensen echt niet te horen. Pas bij de productie van muziek en een 7.1 speakerset kan het nodig zijn, maar doorgaans is on-board meer dan voldoende.

Dat zie je trouwens ook terug in de ontwikkeling van geluidskaarten. Een kaart van 30 euro geeft echt geen hoorbaar verschil met on-board geluid.

Maar deze kast heeft voorop een aansluiting voor een 3.5 mm headset zoals de standaard oordopjes van een mp3 speler a la iPod.
Welke heb jij, dan kan ik hier nog rekening mee houden?

Nou ja zat er in die ASUS P965 die ik in de andere computer heb dan ook een onboard geluidskaart die tot 5.1 kan? Want ik merk wel degelijk verschil hoor, nu ik die nieuwe geluidskaart van Creatve SB xfi erin heb zitten, er ging een wereld voor me open lol. Verder heb ik 4 pluggen waarmee ik mijn headset moet aansluiten. Ik heb nl de Speelink Medusa 5.1.

En nee voor mij hoeft niet de nieuwste van het nieuwste graphic card erin, als hij maar zeer goede prestaties heeft en lekker snel is op hoge resoluties.

;)

Laatst bewerkt:
Je zus wat ben jij snel met typen vandaag man. Ga je voor de hoofdprijs? :p
Haha :p

Csi Nom, als je nu een nieuwe computer gaat kopen met een budget van jou dan zou ik ook voor een ATI Radeon HD5850 gaan. Deze heeft DirectX 11, en erg goede prestaties voor zijn prijs. In CrossfireX is het al helemaal baas, maar dan moet je dus besparen op andere onderdelen, en dat heeft zo te zien geen voordeel.

Nou ja zat er in die ASUS P965 die ik in de andere computer heb dan ook een onboard geluidskaart die tot 5.1 kan? Want ik merk wel degelijk verschil hoor, nu ik die nieuwe geluidskaart van Creatve SB xfi erin heb zitten, er ging een wereld voor me open lol. Verder heb ik 4 pluggen waarmee ik mijn headset moet aansluiten. Ik heb nl de Speelink Medusa 5.1.

En nee voor mij hoeft niet de nieuwste van het nieuwste graphic card erin, als hij maar zeer goede prestaties heeft en lekker snel is op hoge resoluties.

;)

De Asus P965 is al wat ouder he ;)

Haha :p

Csi Nom, als je nu een nieuwe computer gaat kopen met een budget van jou dan zou ik ook voor een ATI Radeon HD5850 gaan. Deze heeft DirectX 11, en erg goede prestaties voor zijn prijs. In CrossfireX is het al helemaal baas, maar dan moet je dus besparen op andere onderdelen, en dat heeft zo te zien geen voordeel.

Hoeveel zou ik komen als ik jullie systeem gebruik en dan die graphic card erin zet? Hoeveel scheelt dit?

Welke geeft nu de beste prestaties? Prijs maakt even niet uit.
HD5870, hoger getal dan 5850 he :p
Het verschil in prestaties is ongeveer 15-20%.

HD5850 is erg goed, HD5870 is nog beter, HD5850 CrossFireX (2 dus) is nog weer stap beter, en daarna komt natuurlijk HD5870 in CrossFireX. Misschien moet je even heir een kijkje nemen, dan zie je het verschil in prestaties:
ATI Radeon HD 5850 test + CrossFire

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan