Nieuw Systeem +- 1300 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou zowiezo voor een ssd kiezen maar u moet zelf weten.

Groetjes,

Meer40

Kijk eens naar die review die ik net postte, daar zie je dat een HD 5850 in CrossFireX best aantrekkelijk is.

Oh zeker de prestaties gaan er op vooruit, dat ontken ik ook niet. Maar tenzij je 240 euro bij wilt betalen zul je moeten bezuinigen op de processor, waardoor je niet het volledige profijt uit je Crossfire opstelling haalt en je dus niet de resultaten gaat bereiken die je mag verwachten van deze 2 kaarten.

En daarnaast is het ook gewoon niet nodig.. Welke spellen zijn er nou die niet genoeg hebben aan 1 5850?

Hoezo doe je er een extra harde schijf in? 1 TB is meer dan genoeg lijkt me zo.

Extra opslag ;) Had er net 2 van 1 TB.
Dit is een multimedia pc, en wat staat er nou vooral op zo'n pc? ;) Films, muziek, programma's, games, de hele rotzooi.

Oh zeker de prestaties gaan er op vooruit, dat ontken ik ook niet. Maar tenzij je 240 euro bij wilt betalen zul je moeten bezuinigen op de processor, waardoor je niet het volledige profijt uit je Crossfire opstelling haalt en je dus niet de resultaten gaat bereiken die je mag verwachten van deze 2 kaarten.

En daarnaast is het ook gewoon niet nodig.. Welke spellen zijn er nou die niet genoeg hebben aan 1 5850?
Nog niet nee, maar ehm... Hij heeft een budget van 1500, we zitten nu op 1370. Het verschil tussen een HD5870 en twee HD5850 is 50 tot 100 euro he.

Edit: Volgens mij is dit een game PC, waar ook muziek op gaat worden afgespeeld? :p

Zitten we op 1500 ?? :o
Ik zie in de topic titel staan 1300, en Manon zegt op pagina 2 "Stel dat ik 1500 euro zou hebben".

Zitten we op 1500 ?? :o
Ik zie in de topic titel staan 1300, en Manon zegt op pagina 2 "Stel dat ik 1500 euro zou hebben".
Ik kreeg de indruk dat hij best wel naar 1500 wilde gaan, maar je hebt gelijk, dat heeft hij nog niet duidelijk gezegd. Csi Nom, wil je het budget op 1300 houden of ga je toch naar 1500?

Volgens mij is het een zij :p
Toch?

Ik ken persoonlijk geen mannen die Manon heten :P

Oeps, mijn fout. :p Ik zit ook echt veel te veel dingen tegelijk te doen, haha.

Ik ken het.. Helpmij, msn, muziek (nu even green day - viva la gloria (little girl) ), Murphy's irish red (:love:), sms'en..

Zeg eh Manon, we raken verveeld hier :p We beginnen nu al over onze dagelijkse bezigheden te praten joh! :D

Even serieus en on-topic, Tythor Zeth en ik zullen even stil zijn en dan horen we graag voor welke opstelling je nu zou gaan en welke vragen nog onbeantwoord zijn! :cool:

Ja ik ga iig voor het aanbevolen systeem van ronald. Over de graphic kaart denk ik nog even een nachtje na. Even alles op een rijtje zetten. Ik ben inderdaad een vrouw ;) hahahaha (sommige vrouwen gamen ook graag he) en inderdaad ik bedoelde dat ik het budget best op wilde hogen naar 1500 euro ;) en van mij mogen jullie een eind weg kletsen. Vind ik niet erg.

Bedankt iedereen! :love:

Laatst bewerkt:
hey, ronald: ook nog een goede muzieksmaak :thumb:

Ik zou trouwens niet voor een HD5870 kiezen: veel te duur tov de HD5850.
2x een HD5850 kan, maar is wel prijzig.

Is 8 gig geheugen wel handig? Hoeft nog niet echt vind ik.
Onderbouwing:
http://www.tomshardware.com/reviews/memory-module-upgrade,2264-3.html

Verder is de T6200 speakerset een betere keuze. Deze heeft een bedrade bediening waar je een koptelefoon op aan kan sluiten. Dus precies wat wordt gezocht

2e harde schijf gooi ik er voorlopig uit.

2 (andere) dvd branders. Waarom een speler kiezen als een brander 4-5 euro duurder is?

Verder kies ik nu een belachelijk zware voeding, maar meer omdat deze zoveel beter is, voor zo weinig euro's meer. Je kan ook een voeding voor 70 euro nemen. Alleen denk ik een beetje aan een 2e hd5850.... Nu of over een tijdje...

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...[235982]=1&product[230034]=1&product[97217]=1

Das dus maar 1174 euro.

extra opties:
- Nog ruimte voor een SSD - voordeel is snel opstarten en opslaan van gegevens
- Een 2e harde schijf - voordeel: meer ruimte
- Een 2e HD5850 - voordeel: nog sneller in gamen (wel minimaal eenb 24 inch monitor nodig om er echt gebruik van te kunnen maken...)

Andere dingen zie ik even niet... (het is al laat)

Je maakt weer eens gehakt van de rest. Opzich kan de kaartlezer er uit. Je kan gewoon alles via USB doen...

@Mars, ook bedankt voor jouw input. Ik ga er morgen eens op mijn gemakje naar kijken, moet morgen vroeg weer op. Op het eerste oog ziet het er goed uit. Een 2e kaart kan idd altijd nog. Eerst maar eens beginnen met 1. 2e harde schijf kan ik er wel inzitten alvast, is altijd fijn en jij hebt nu 1174 (netjes) dus dat past er nog bij.

Over de SSD was ronald niet zo te spreken. Omdat het niet goed bij het systeem past en niet veel voordelen heeft maar wel veel duurder was?

@zeth. Nee een kaartlezer vind ik makkelijk. Dan pak ik mijn camera en hoef ik niets aan te sluiten alleen het kaartje in mijn comp te doen.

@Mars, ook bedankt voor jouw input. Ik ga er morgen eens op mijn gemakje naar kijken, moet morgen vroeg weer op. Op het eerste oog ziet het er goed uit. Een 2e kaart kan idd altijd nog. Eerst maar eens beginnen met 1. 2e harde schijf kan ik er wel inzitten alvast, is altijd fijn en jij hebt nu 1174 (netjes) dus dat past er nog bij.

Over de SSD was ronald niet zo te spreken. Omdat het niet goed bij het systeem past en niet veel voordelen heeft maar wel veel duurder was?

@zeth. Nee een kaartlezer vind ik makkelijk. Dan pak ik mijn camera en hoef ik niets aan te sluiten alleen het kaartje in mijn comp te doen.
Oke ;)
Naja aangezien je met de huidige kosten een Intel X25-M van 80GB (€190~) kan aanschaffen, is het weer een ander verhaal. Die is erg snel. Die gast die op het begin een SSD aanraadde, wilde er nog even krap een SSD van 110 euro in gooien. Dat is niet zo'n goed idee.

Ik wil zelf op een gegeven moment eigenlijk wel een SSD. Alleen het zal je gameplezier niet echt doen toenemen. Het is alleen meer dat je systeem sneller opstart.

http://www.youtube.com/watch?v=Dt6VbOY3xE0

of iets langer:
http://www.youtube.com/watch?v=pJMGAdpCLVg

Oke ;)
Naja aangezien je met de huidige kosten een Intel X25-M van 80GB (€190~) kan aanschaffen, is het weer een ander verhaal. Die is erg snel. Die gast die op het begin een SSD aanraadde, wilde er nog even krap een SSD van 110 euro in gooien. Dat is niet zo'n goed idee.
Eens. Of een goede, of gewoon niet doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan