Nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik snap wat je bedoelt Raoul alleen omdat iedereen wat anders zegt, is het voor mij lastig van wat doe ik nou. Ik bedoel van ik snap ook dat jij gelijk hebt alleen is dat het prijsverschil waard voor het prestatieverschil.

@TS
Jammer dat deze twee nieuwe kastjes van Antec er nog niet zijn:
http://tweakers.net/nieuws/59364/antec-brengt-nieuwe-performance-one-behuizingen-uit.html

Die P193 zou wel een mooie zijn voor dit systeempje.
Voor nu zou ik dan een Cooler Master Cosmos S nemen.
Top kast!

Met een onbeperkt budget zou ik toch wel aardig wat neer leggen, sowieso een degelijke basis.

Raptor is een SATA harde schijf die op 10000tpm loopt. Deze haal ik eruit, gewoon voor SSD gaan.
Drie videokaarten schaalt niet zo goed, nauwelijks beter als 4.
4 videokaarten moet je zien als 2x GTX 295, want 4 losse kaarten past niet op een mobo.
Tussen de 920 en 965 zit wel een verschil, dat is vooral de clocksnelheid.
In mijn ogen is de 965 te duur, dus zou ik voor de middenmaat gaan, de 940 dus.
Waterkoeling is zeker handig, maar dit moet je wel zelf aan kunnen leggen, en er ook verstand van hebben, als je dit kan, kan er wel wat moois gemaakt worden @ Highflow.nl.

Beetje uitgeleefd @ Sallandautomatisering.
1zn92mh.png

Geen zin om te onderbouwen, het meeste spreekt toch voor zich.

@Marsmannetje,
Over dat extreme:
Als de mogelijkheid er is moet je zeker een Z5500 pakken, geen G51.
3 monitoren, heeft ie dan niet zo'n triplehead2go nodig.
3x HD4870x2 kan niet he.. 6 GPU's.
Om nog even te gaan prijsschieten op dit systeem:
Dat overdreven dure scherm is meer voor fotobewerkers, welke kleurechtheid nodig hebben. Voor gamen kan je veel beter een goedkoper TN-scherm nemen.

Het nut van boxen van 200 euro zie ik niet. Maar goed: dat ligt ook aan de gebruiker.

Waarom kunnen 2x een GTX295 + 1x een GTS250 wel? (dat zijn toch ook 5 kernen) En 3x een HD4870X2 niet?
Buiten dat: vind je het echt nuttig voor een goede game-pc?

Hoe denk je dat de extreem dure geluidskaart presteert tov van een geluidskaart van zeg maar 100-150 euro? Wat levert het aan extra's op?

Waarom maar 6 gig intern geheugen (als je de rest van het systeem bekijkt...)

Ik snap wat je bedoelt Raoul alleen omdat iedereen wat anders zegt, is het voor mij lastig van wat doe ik nou. Ik bedoel van ik snap ook dat jij gelijk hebt alleen is dat het prijsverschil waard voor het prestatieverschil.
Dit is nu waarom ik zei dat geen budget een slecht idee is.

Dat 1e systeem van mij (misschien nog een beetje aangepast) is gewoon een goed idee. Prijstechnisch kom je dan rond de 2500 euro uit. Dan heb je een supersnel systeem.

Om nog even te gaan prijsschieten op dit systeem:
Dat overdreven dure scherm is meer voor fotobewerkers, welke kleurechtheid nodig hebben. Voor gamen kan je veel beter een goedkoper TN-scherm nemen.

Het nut van boxen van 200 euro zie ik niet. Maar goed: dat ligt ook aan de gebruiker.

Waarom kunnen 2x een GTX295 + 1x een GTS250 wel? (dat zijn toch ook 5 kernen) En 3x een HD4870X2 niet?
Buiten dat: vind je het echt nuttig voor een goede game-pc?

Hoe denk je dat de extreem dure geluidskaart presteert tov van een geluidskaart van zeg maar 100-150 euro? Wat levert het aan extra's op?

Waarom maar 6 gig intern geheugen (als je de rest van het systeem bekijkt...)

Het scherm is inderdaad voor professionele mensen, maar voor gamen werkt ie ook gewoon, natuurlijk kan de TS ook een TN-scherm nemen van 300 euro minder, maar de persoon in kwestie wilt ook gaan beeldbewerken, dan is een niet TN paneel zeker een voordeel.

Het nut van boxen van 200 zie je niet? Je had zelf de G51 gekozen van 130 euro.
Deze zijn dan nog wel wat duurder, maar dit is een hele goede zet, en nogmaals, het geld is er dus waarom niet? Koop gewoon één keer high end randapparatuur waar je lang van kan genieten.

3x HD4870X2 werkt niet omdat 6GPU's niet samenwerkt voor gamen. Maximaal 4.
De GTS 250 is het NVIDIA PhysX kaartje.
En nee ik vind 2x GTX 295 echt wel een beetje overdreven, ik zou eerder 2x HD4890 of 2x GTX285 halen.

De speakerset vereist ook een goede geluidskaart, dit is het beste wat ze hadden bij Salland, dus die zou ik zeker nemen, deze kan namelijk ook gewoon mee naar volgende systemen, ook future-proof.

pfff, wat een onzin dit.

heb in november voor 1150 euro een pc gehaald, compleet met toetsenbord (logitech G15), Scherm (Samsung, 22'').

Werkt perfect, is een quad core 2,5 ghz met een nvidia 9800gt.
Verder nog 500 gb voor windows en 1 tb voor al het andere.

5.1 geluids setje van een paar jaar oud en als muis de razer deathadder.

Dit werkt perfect.

Gr mark

pfff, wat een onzin dit.

heb in november voor 1150 euro een pc gehaald, compleet met toetsenbord (logitech G15), Scherm (Samsung, 22'').

Werkt perfect, is een quad core 2,5 ghz met een nvidia 9800gt.
Verder nog 500 gb voor windows en 1 tb voor al het andere.

5.1 geluids setje van een paar jaar oud en als muis de razer deathadder.

Dit werkt perfect.

Gr mark

Het is maar net wat je nodig hebt. Jouw systeem werkt goed maar ik weet zeker dat als je crysis op 1900*1200 speelt dat jouw pc het niet redt. Daarnaast wil de persoon dat dit systeem de komende 5 jaar draait en dat er nog een beetje op te gamen valt (is volgens mij niet te doen maar dat terzijde (wet van Moore: elke 2 jaar verdubbelt de hoeveelheid ruimte op een hdd voor dezelfde prijs (geld vaak ook voor snelheden processors))). Nog even terug komen op het systeem. 3gb is net te weinig en omdat je een i7 hebt zit er eigenlijk niets tussen (behalve als je dual channel wilt gebruiken ipv triple) dus is 6gb de enige optie.

Het is maar net wat je nodig hebt. Jouw systeem werkt goed maar ik weet zeker dat als je crysis op 1900*1200 speelt dat jouw pc het niet redt. Daarnaast wil de persoon dat dit systeem de komende 5 jaar draait en dat er nog een beetje op te gamen valt (is volgens mij niet te doen maar dat terzijde (wet van Moore: elke 2 jaar verdubbelt de hoeveelheid ruimte op een hdd voor dezelfde prijs (geld vaak ook voor snelheden processors))). Nog even terug komen op het systeem. 3gb is net te weinig en omdat je een i7 hebt zit er eigenlijk niets tussen (behalve als je dual channel wilt gebruiken ipv triple) dus is 6gb de enige optie.

Dan heb je het behoorlijk fout, de nieuwste games redden het makkelijk met de zwaarste grapics op 1680 bij 1050

gr
mark

Ja want ik heb een nog iets beter systeem dan jij en ik red mirrror's edge niet eens op de laagste instellingen:S

Nick, heb het topic even doorgelezen, en zit niet echt vooruitgang in. Ik denk dat het beter is als je gewoon even een budget geeft.

heb je het al overlegt met die vriend/kennis van je? mischien wordt ie wel helemaal gek als je met een bedrag van 2500 euro aan komt.. of ie nou rijk is of niet. Ik denk dat je hem beter een systeem kan aanbieden voor 1250/1500 en hem dan op de hoogte stellen dat ie in de toekomst een nieuwe moet kopen (als ie up to date wilt blijven) voor ongeveer hetzelfde bedrag. wie weet wat voor nieuwe technieken er dan allemaal zijn. En als je dan rekening houdt met de hdd kan die zijn eigen bestanden nog bewaren ook. :thumb:

heb je het al overlegt met die vriend/kennis van je? mischien wordt ie wel helemaal gek als je met een bedrag van 2500 euro aan komt.. of ie nou rijk is of niet. Ik denk dat je hem beter een systeem kan aanbieden voor 1250/1500 en hem dan op de hoogte stellen dat ie in de toekomst een nieuwe moet kopen (als ie up to date wilt blijven) voor ongeveer hetzelfde bedrag. wie weet wat voor nieuwe technieken er dan allemaal zijn. En als je dan rekening houdt met de hdd kan die zijn eigen bestanden nog bewaren ook. :thumb:

Ja 2500 euri's was prima voor hem. Maar wat is precies een hdd?

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[31204]=1&product[199894]=1&product[196104]=1

Ik kom nu een goedkoper uit, maar dit is gewoon een prima pc.
Je kan ook kiezen voor een GTX295, maar deze presteert echt niet zoveel beter dan een HD4870X2. En over deze HD4870X2 lees ik veel goede dingen. (ik kende hem niet: ik heb dus even gezocht)

Hiermee heb je een mooie pc, met allemaal goede onderdelen en is voor een high end-pc volgens mij ook nog redelijk stil.
Waar je nog naar moet kijken is naar de kast. Deze is allereerst nogal groot, maar verder wel goed. Er zijn misschien nog wel betere opties. Kijk ook naar de cosmos, door raoul aangeraden.

Ziet er goed uit:D...

Maar waarom een ander moederbord?
En is een phisix kaart niet handig?

Ziet er goed uit:D...

Maar waarom een ander moederbord?
En is een phisix kaart niet handig?
Ik heb voor een ati-videokaart gekozen. Die zijn, zover ik weet, nog niet zover met hun techniek hiervoor. gaat dit wel gebeuren, dan kan je er altijd een kaartje bij plaatsen.

Ander moederbord is vrij simpel. Ik koos een pci-e geluidskaart (x1) en op dat vorige moederbord zit maar 1 slot en die zat net onder een pci-e x16-poort. Nogal onhandig.
Bij dit moederbord zitten ze erboven. En dat is dus geen probleem.
De gigabyte UD4P kan ook nog, maar ik vond het prijsverschil vrij klein: dus dan deze maar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan