"Nieuwe" laptop komt niet in netwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vervelend.
Ik vermoed dat je de optie ip adres genomen hebt ipv ip range.
http://images.donhoover.net/zones.html
Het 4e plaatje is het juiste heb je het 3e gebruikt?

Uninstaller: mijn ervaring is dat bij de meeste programma's de eigen de betere is, soms moet je wel in veilige modus dat doen, voor Zonealarm heb ik dat nooit hoeven doen een update kun je er zo over heen zet en zonder het eerst te uninstallen
Revo zou nooit mijn 1e keus zijn.
 
Bij dit plaatje moet je de Add knop rustig bedienen en komen alle opties wel te voorschijn. Als je het heel snel doet klik je als het ware meteen door en is er geen tijd om het pop up screen met alle opties te laten zien.
Daarom staat er ook 2x een ">-teken" op de Add button, zo van let op er is meer dan 1 optie.
Bij mij ziet het er dan zo uit:
add-range.JPG

Mijn ega heeft als relatieve digibeet zelden problemen met Zonealarm Free. Al ca 8 jaar en ik gebruik het al zeker 20 jaar...
Een enkel keertje komt er een melding en vraagt ze hoe & wat.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het gedaan.
Van computer 2 en 5 de Zonealarm verwijderd.
Op 3 loopt de verwijdering nog.
Deze drie staan rond mij verzameld en hiermee test ik voornamelijk momenteel.
Uitgebreide testen worden gedaan door 4 en 5 er bij aan te zetten, en indien niet meer nodig weer uit.

Na verwijdering van ZA op 5, deze opnieuw van win10 voorzien.
2 en 3 zagen 5 na de installatie direct in het netwerk verschijnen.
Delen van de D partitie wil nog niet, maar er is al enige verbetering ten opzichte van de afgelopen week.
Daarna vanaf 4 en 1 geprobeerd, die bereiken 5 ook, maar D partitie nog niet.

D partitie is overigens volledig toegankelijk voor iedereen.

Op5 staan de instellingen
Particulier detectie en delen ingeschakeld
Gast detectie en delen uitgeschakeld
128 bits aan en wachtwoord uit.
 
Vanaf 5 bereik ik de 1, 2 en 3.
Bij 4 krijg ik netwerkfout Geen toegang tot \\Haka4

Op IP adres wordt er helemaal niets getoond.

Heb nog even in de SMB dingen gekeken,
bij 2,4 en 5 staat bij ondersteuning voor SMB 1.0 alles aangevinkt, en ook SMB Direct.
Op 1 en 3 staat bij ondersteuning alles aangevinkt.
1 en 3 hebben geen SMB Direct in de programma's staan.
 
Lees eens goed door wat SMB onder Windows 10 kan / mag....
https://support.microsoft.com/nl-nl...bled-by-default-in-windows-10-and-windows-ser

SMB1 staat inderdaad standaard uit. Als je gast toegang wil moet het aan.
Het staat er niet keihard maar met user en wachtwoorden lopen deze protocollen meestal een stuk beter, ik werk altijd met local accounts en wachtwoorden, ik me niet herinneren ergens en probleem te hebben gehad, maar het gebruik van ZA Free kan ook geholpen hebben, zoals eerder geschreven dat heb ik niet apart onderzocht.
 
Ik volg dit onderwerp, ter lering, van het begin. Er wordt hard door jullie aan gewerkt.
Op het laatste bericht wil ik even uit eigen ervaring wat melden.
Zonder wachtwoorden loopt het op vaak onverklaarbare wijze niet goed. Sinds ik wachtwoorden gebruik, loopt het prima. Verder kun je bij het eerste contact met een andere pc aangeven dat de wachtwoorden onthouden moeten worden. Ze zijn er wel nog, maar je hebt er geen last meer van. Bij het opstarten kun je het zo regelen dat het wachtwoord niet meer gevraagd wordt. (netplwiz) M.a.w. je kunt er dan mee werken alsof er geen wachtwoorden zijn.
Ik blijf verder lezen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga de link wat SMB kan en mag lezen.

Ik proef dat het er mogelijk aan zit te komen dat er wat ww moet worden aangevraagd.

Of en wanneer ik er verder mee kan is even de vraag, er moeten morgen en overmorgen 2 bruggen in Friesland op transport, en voor woensdag donderdag en vrijdag ligt er een aanvraag die nog niet bevestigd is.
Als die doorgaat wordt het niet eerder dan op zijn vroegst vrijdag, maar ik denk eerder volgende week maandag.
Tussendoor nog een meeting met de BBQ club, oma jarig, wordt 85 en de meiden zitten daarover nu al in zak en as hoe het allemaal moet.
 
Gelezen en hopelijk begrepen.
Voor ik überhaupt wat doe.
Als ik het goed begrijp, dan is dat hele SMB 1 verhaal verleden tijd.
Is een eerste stap dan in dit geval om overal, zowel op de home en de pro computers de SMB 1 volledig uit te vinken?
Daarna de boel te herstarten, en te checken hoe het zich openbaart?
 
SMB, is zoals ik al zei in bericht met # 11. SMB is ouwe meuk.
 
Yep, maar het leek me nodig om het nog maar eens onder de aandacht te brengen.
Werken met authentificatie is gewoon de standaard. De pc motor "loopt tegenwoordig daar op" (althans het deel waar we het over hebben...)... we gaan toch ook niet meer terug naar steenkolen als we beter energie bronnen hebben die veiliger zijn voor andere motoren e.d.
 
Die hele SMB cif meuk heb ik op non actief gezet.
Er lijkt wat meer schot in de zaak, maar een enkele pc is vanaf een andere nog niet te benaderen, en sommige shares ookniet.
Heb zo niet in mijn hoofd welke vanaf waar niet bereikbaar.

Moet de SMB Direct ook op non actief?


Authentificatie, waar wordt die ingesteld?
Bij de aanmelding wanneer windows wordt gestart?
 
SMB cif is van de baan.
SMBDirect doen we verder niks mee.
Zoals gezegd, er lijkt iets meer schot in de zaak te zitten.
Het gedrag van de computers onderling blijft opmerkelijk.

Kan weer een heel lijstje neerzetten van welke wat en wat niet bereikt, maar dat voegt momenteel niet zo veel toe.

Heb her en der nog wat gezocht naar dat ingeven van netwerkrefernties, maar het is mij nog totaal onduidelijk.
De pop-up krijgen we ook niet meer.
Punt is nu, we starten nog steeds elke computer op zonder ook maar iets van inloggen.
Indien mogelijk wil ik dit voor de meiden ook zo houden.

Ik ben heftig op zoek naar waar ik die instelling kan oproepen, en waar ik dan eventueel een Gebruikersnaam en Wachtwoord op kan geven om die netwerkreferenties tevreden te houden.
Het mooiste zou zijn dat windows dat dan ook nog eens kan onthouden, zodat we niet met een Enkhuizer Almanak op zak hoeven lopen.
Ik ben al zo ver gekomen dat ik bij de gebruikersaccounts terechtkwam, maar ook daar is me niet duidelijk wat nu waar mee wordt bedoeld.
 
Ik ben heftig op zoek naar waar ik die instelling kan oproepen, en waar ik dan eventueel een Gebruikersnaam en Wachtwoord op kan geven om die netwerkreferenties tevreden te houden.
Dat staat "gewoon" bij de accounts van alle gebruikers .....
Je kunt er voor kiezen om geen of wel een wachtwoord voor iedere gebruiker in te stellen...

Als je de DOS prompt als admin opent en dan zit je in de map C:\Windows\system32
Geef dan de code in:
Code:
CompMgmt.msc
en je kunt naar Computerbeheer met daar onder als tak: Gebruikers en groepen.
Bij elke gebruiker kun je met de R-muis er op staande het wachtwoord instellen dan wel veranderen.

Of je doet dit rechtstreeks, ingelogd in een admin account.
Kan ook met R-muis in de Verkenner op "deze PC" en kies dan voor "Beheren".
 
Laatst bewerkt:
Ik ben stap voor stap bezig.
5 en 2 kunnen nu volledig met elkaar delen.
1 en 4 staan uit.
Op 3 kom ik zowel vanuit de prompt als via deze pc in het beheer.
Echter wordt er in computerbeheer op 3 geen Gebruikers en groepen weergegeven, kan dus ook geen wachtwoord toekennen. :shocked:

Edit 20 minuten later.
4 ook voorzien van WW.

Ook 1 heeft in beheer geen Gebruikers en groepen, kan ook daar geen WW instellen.

Situatie nu.
2, 4 en 5 zien elkaar en delen.
2, 4 en 5 zien ook 1 en 3 en delen.

1 en 3 kunnen nergens bij.
1 en 3 zijn de tot op dit moment computers vanaf waar alles wordt gedaan, en zouden dus overal toegang moeten hebben.
 
Laatst bewerkt:
Nu, na enig zoeken uitgevonden dat er een wachtwoord ingesteld kan worden via accounts in configuratiescherm.
3 net voorzien en is aan het herstarten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan