"Nieuwe" laptop komt niet in netwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mogelijk omdat mijn eigen naam schijnbaar ergens achter de computernaam geplakt zit.
Bij comp 5 krijg ik dit scherm, geef wachtwoord in, en wordt ingelogd.
IMG-20200115-100100.jpg

Bij comp 3 krijg ik dit

IMG-20200115-100046.jpg


Ik moest wisselen van computer, en kreeg plaatje niet geplaatst.
Krijg het plaatje wat bij eerst dit hoort nog steeds niet geplaatst, plaatje van daarna wel.
 
Laatst bewerkt:
Oja, heb geen Home, daar werkt het anders met gebruikers, sorry:eek:
Bij comp 3 krijg ik eerst dit
en toen gebeurde er niks (ik lees verder nl niets...)? ;)
 
Kan gebeuren...
Het 2e plaatje kan een gevolg zijn dat je bij de gebruiker deze optie aangevinkt hebt: "De gebruiker moet bij de 1e keer inloggen zijn/haar wachtwoord veranderen" (oid)
Heeft verder niks te betekenen, ik ken geen andere optie die daar bij hoort.
Dus verder niks aan de hand. Dit scherm krijg je imho de volgende keer niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Heb het eerste plaatje nog eens proberen te uploaden, via externe site en gewoon vanuit bestand.
Is schijnbaar iets mis mee, wordt niet opgepakt.

probeer het uit te leggen.
Na herstart verschijnt een inlogscherm met daarop alleen Haka zichtbaar.
Wanneer ik dan klik om wachtwoord in te geven, komt daar in het zwarte balkje Harry te staan, met daaronder de regel voor het wachtwoord.

Zou het zo zijn dat ik in de accounts eerst het oude account moet verwijderen, en daarna een nieuw aanmaken?
Echter, ik vind die harry nergens terug in de account structuren.
 
Idd vreemd, maar je hebt op een of andere manier de niet standaard login optie veranderd. Via Tweak Aero soms?
Ik meende dat je daar het login veld ook kon laten verschijnen.
Op afstand kan ik dat niet nagaan waarom Harry verschijnt, mogelijk een typ fout bij de gebruikers en dat je dat onder home niet meer ziet.
Tis vervelend, maar ik zou een schoon test account nemen om het netwerk inlog probleem op proberen te lossen, dit leidt imho te veel af.
En dat extra zwarte vakje? Kijk eens na bij Tweak Aero welke optie er actief is.
 
Had ik nog niet gemeld dat tweak overal weer is afgegaan omdat het geen verschil maakte?

Ik heb nog even in de accounts zitten struinen, en kwam bij eavanceerd dit tegen, daar verschijnt die naam gekoppeld aan Haka3.

Harry.jpg
 
Dat maakt niet uit, als je per ongeluk dat extra inlog veld geactiveerd hebt en je verwijdert Tweak Aero... dan blijft dat gewoon staan....

Haka3: Wrs het gevolg van accounts maken, verwijderen en weer dezelfde naam gebruiken bij aanmaken. Waar Harry vandaan komt kan ik....je uiteraard niet vertellen.
Om Haka1 2 en 3 etc... te voorkomen moet je de profielen goed opruimen, zodra er ergens nog iets is blijven hangen... krijg je dit "gedoe".
Maar dit staat echt compleet los van jouw netwerk probleem.
Neem een naam die je nog niet eerder had en test alles daarmee.
 
Zit nu achter station 2, heb op 3 een account aangemaakt met als naam TEST.
Van hier uit vlot verbinding met internet.
Opties voor delen staan overal gelijk als op de andere comps.
Maar, geen enkele verbinding naar welke andere comp dan ook.
 
Kan gek genoeg op dit moment geen plaatjes plaatsen.

Heb 3 nog eens opnieuw opgestart, en zag drie accounts die ik kon aanmelden.
Eentje ervan was de Haka met Harry, de ander was test, en de derde was Haka zonder toevoedging.
Doorgestart op de laatste, en een afmelding gedaan.
Opnieuw gestart en account met Haka Harry was weg.
Test opgestart, en nogmaals netwerk benaderd zonder resultaat.
Haka zonder toevoeging opgestart, en netwerk benaderd zonder resultaat.

Idee.
Een Creation Tool van de laatst bijgevoegde laptop met Pro op 3 te installeren, en dan proberen het hele spul werkend te krijgen.
Of worden er met Creation Tool gegevens van het apparaat meegenomen waardoor het niet op een andere kan draaien.

Wanneer ik dit lees bij MS;

Het hulpprogramma voor het maken van installatiemedia (USB-flashstation, dvd of ISO-bestand) gebruiken om Windows 10 op een andere pc te installeren (klik voor meer of minder informatie).

Volg deze stappen voor het maken van installatiemedia (USB-flashstation, of dvd) waarmee je een nieuwe versie van Windows 10 kunt installeren, een schone installatie kunt uitvoeren of Windows 10 opnieuw kunt installeren.

Zou het moeten kunnen toch?
 
Alvast:
Alternatief voor plaatjes: https://nl.imgbb.com/
Ze bieden meerdere links aan, effe kijken welke hier werkt.
Wat altijd werkt is deze code of wat er sterk op lijkt:
Code:
[img]https://link-naar-plaatjes-website/plaatje.jpg[img]

Tuurlijk moet het hier werken met plaatjes. Gooi de cache v/d browser een leeg, soms wil een herstart er van al helpen.


edit: Optie 3 voor het USB-installatiemedia.
https://www.schoonepc.nl/windows10/windows_10_setup_procedure.html

Kies voor iso downloaden op je pc, dan heb je hem iig eerst helemaal compleet...
Kies wel de juiste Win 10 versie... Home of Pro en dus meestal 64 bits.
Zie Schoone-pc link.

Dan met Rufus (hier downloaden https://rufus.ie/ ) de iso op je usb stick zetten.
Al tig keer gedaan....en met mij velen... qua aantal wil je die niet op de koffie....;)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben dus nooit verder gekomen dan het upgraden van 7 naar 10 met hulp van die MCT.
Met de wijze zoals door jou beschreven krijg ik geen hommeles met codes en dergelijke die ik dan weer ergens moet zien op te halen?
Ik ga eerst even bij Menno op de koffie, ik begrijp dat jij er genoeg op de koffie hebt gehad.:)
 
Imgbb om plaatje te uploaden is goed te doen.
De tekst in NL daar kom je wel uit.
Vergis je je de 1e keer in welke link het moet zijn, probeer je de andere die ze laten zien.

Maar eigenlijk zou het van hier moeten werken.
Internet cache v/d browser al leeg gemaakt?

Anders kijk eens op de hoofdpagina v/h forum daar staat een Help hoe je dat moet doen.
https://handleiding.helpmij.nl/handleiding/?mid=348
https://handleiding.helpmij.nl/handleiding/view/?mid=348

Dat had je zelf dus ook kunnen vinden......

imgbb.JPG
 
Laatst bewerkt:
Het was even stil, en dat lag aan mij.
Na nog meer lezen driehonderdduizend goedbedoelde adviezen en nog meer tools en tips waren de bomen uit het bos verdwenen, laat staan dat ik door de bomen het bos nog kon zien.

Ben na enig overpeinzen en teruglezen over wat voor ellende ik heb gehad met dat netwerk na het overstappen naar 10, er toe overgegaan om de 3 in ieder geval helemaal op te schonen.
Recovery bestanden bij Asus opgevraagd, en gekregen, win10 schoon gedownload en opnieuw geïnstalleerd.
Daarna nog een hoop gedoe gehad om de netwerkadapters werkend te krijgen, maar uiteindelijk ook dat gelukt.

Daarna account ingesteld op wachtwoord, en voila, er was verbinding in het eigen netwerk.

Nu moet station 1 nog, maar dat gaat ook weer een pain in the ass worden denk ik.
Wat me na al dit gedoe opvalt, is dat er nu op alle Pro, en nummer 3 met Home als gebruikers in verkenner C:Gebruikers de gebruikersnaam Haka staat, en mijn eigen naam nergens meer te vinden is, behalve in elders opgeslagen bestanden.
In 1 staat bij gebruikers nog de naam van mijn vrouw als gebruiker vermeld, en mogelijk geeft dat hetzelfde probleem.
Ik zit er niet echt omwerk verlegen, en vraag me af of ik daar ook nog zo veel werk en tijd in ga steken.

Of, het zou mogelijk moeten kunnen zijn, de gebruikersnaam in C:Gebruikers straffeloos te wijzigen in Haka, zonder gegevens te verliezen.
Ben daar nog naar aan het zoeken.
 
Wat je met Haka en je daarnaast nog je "eigen naam" bedoelt en op welk systeem.. telkens weer, zeker in combinatie met de opmerking "de gebruikersnaam in C:Gebruikers straffeloos te wijzigen in Haka, zonder gegevens te verliezen". daar raak ik het spoor bijster... want over welk systeem schrijf je nu bij dat laatste...

Een ding is zeker: Visueel komt er bij een handmatige aanpassing in de accounts een andere naam te staan.. maar das alleen visueel... bij de 1e blik... maar bij "C:Gebruikers de gebruikersnaam " zal er niks veranderen.
Daar verandert het pas als je een nieuw account aanmaakt met een unieke naam..... logisch..... probeer je nog een keer Haka oid te gebruiken zal er wrs Haka2 of 3 komen te staat bij "C:Gebruikers de gebruikersnaam " een pc kan echt niet omgaan met 2 identieke namen in dat soort gevallen....

Begin je "ongelukkig"... dan loop je het risico dat het je blijft achtervolgen....

Dus maak unieke accounts aan, waarvan minimaal een met admin rechten... stel de data van de oude accounts veilig... en dan pas verwijder je die accounts.... en kun je de map opruimen onder "C:Gebruikers de gebruikersnaam " met die naam die je weg wilt hebben..
OF....
Je huilt uit en begint opnieuw... schoon schip, nadat je eerst ALLE data veilig gesteld hebt.

Kan het niet mooier maken.. het is even opletten, maar dat is alles, het is geen rocket science....
 
Je huilt uit en begint opnieuw... schoon schip, nadat je eerst ALLE data veilig gesteld hebt.

Kan het niet mooier maken.. het is even opletten, maar dat is alles, het is geen rocket science....

En dat is wat ik volgende week ga doen.
Ga nu lekker verder met voorbereiden van een BBQ meeting.
 
Eet smakelijk ....:cool:
En succes volgende week.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan