Nieuwe onderdelen aanschaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeker, het hangt af van wat je wilt gaan doen met je pc. Voor videobewerking is een quad-core aan te raden, maar de komende tijd kun je met een dual-core prima vooruit. :)

Ok, dank jullie wel heren!!

Ligt eraan hoe lang het nog duurt voordat de Q9450 er is, anders neem ik de E8400.....qua mobo maakt het niets uit en de rest ook niet. Denk alleen wel dat ik alvast 4GB intern geheugen neem, dan heb ik die alvast!

2x2 is beter voor als je later wil uitbrijden!!

Ik zou voor Q9450 + 4GB gaan, wel 2x2GB, dan kan je nog uitbreiden:)

Ok heren, dat is dan duidelijk.

Dan heb ik de upgrade wel rond dacht ik zo......nu maar hopen dat alles snel in voorraad is!!

Hebben jullie trouwens ervaringen met online aankopen en dan met name de shops waar jullie de spullen kopen?

Weet niet waar je het ging bestellen?
Bij 4launch, Azerty, Alternate, Sallandautomatisering heb ik alleen maar goede ervaringen, je kan hier ook nog kijken naar shopreviews:
http://tweakers.net/shopreview/

Weet niet waar je het ging bestellen?
Bij 4launch, Azerty, Alternate, Sallandautomatisering heb ik alleen maar goede ervaringen, je kan hier ook nog kijken naar shopreviews:
http://tweakers.net/shopreview/

Is trouwens een voeding van 850W niet wat overdreven? Als er een 2e HD3870 X2 komt mss niet, maar met 620W kom ik toch ook al een eind? Er zit €65,- verschil tussen die 2, toch een hoop geld voor alleen de voeding!!

Had wel een idee waar ik het ga bestellen, maar was benieuwd waar jullie ervaring mee hadden.

4launch leek mij wel een goede, dus denk dat ik die maar uitkies!

Wat wil je nou precies gaan aanschaffen ? :)

Kan niks meer vinden in dit topic :D Te veel pagina's, of ik kijk er overheen.

Ja 620 Watt is zeker voldoende maar als je later 2 in Crossfire zet gaat het meschien krap zitten :)
(Vooral in deze tijd )

Ik zou voor de 850 Watt gaan, dan weet je zeker dat je goed zit, en heb je voor de toekomst geen problemen meer mbt de voeding. Vooral 2 x een HD3870 X2 (wat je dus wellicht later doet) lust wel wat stroom. :)

Wat wil je nou precies gaan aanschaffen ? :)

Kan niks meer vinden in dit topic :D Te veel pagina's, of ik kijk er overheen.

Dit wordt dan de (definitieve) lijst:

Asus P5e
Intel Core 2 Quad Q9450
OCZ OCZ2RPR800C44GK,4096MB, 800MHz, 2x, DDR2, PC6400
OCZ OCZ2RPX800EB4GK ,4096MB, 800MHz, 2x, DDR2, PC6400
OCZ OCZ2RPX10004GK,4096MB, 1000MHz, DDR2, PC8000, 2x
(twijfel tussen deze 3, aangezien jullie 4GB en OCB aanraden en dan blijven deze over)
HD3870 X2
Cooler Master 850W Modular
Scythe Mugen “Infinity” (cpu koeler doe ik er maar meteen bij.....deze is wel goed heb ik gelezen???)
Samsung 750GB SATA300 32MB, HD753LJ

Totaal € +/- 1100,-........ka-ching, maar dan heb je ook wat!!

Zal voor dit geheugen gaan:
Corsair 2x2GB DDR2 PC8500 CL5.0 DHX Dominator

Asus P5e
Intel Core 2 Quad Q9450
OCZ OCZ2RPR800C44GK,4096MB, 800MHz, 2x, DDR2, PC6400
OCZ OCZ2RPX800EB4GK ,4096MB, 800MHz, 2x, DDR2, PC6400
OCZ OCZ2RPX10004GK,4096MB, 1000MHz, DDR2, PC8000, 2x
(twijfel tussen deze 3, aangezien jullie 4GB en OCB aanraden en dan blijven deze over)
HD3870 X2
Scythe Mugen “Infinity” (cpu koeler doe ik er maar meteen bij.....deze is wel goed heb ik gelezen???)

CPU: prima. Mobo: prima. Geheugen: OCZ is prima, maar Kingston, GeiL en Corsair ook. Videkaart: prima. Voeding: prima. CPU-koeler: prima, en ook de HDD krijgt van mij een prima mee. Een net systeem!:thumb:

Dan verander ik alleen het geheugen in wat Raoul voorsteld en dan ben ik er wel klaar mee, hahaha!

Je blijft dingen veranderen en reviews lezen en aan het einde van de maand hebben ze weer wat nieuws, om de keuze voor de consument nog 'makkelijker' te maken ;)

Maar denk dat het systeem zoals jullie hebben samengesteld wel een paar jaar mee kan en dat mag ook wel als je ziet wat het kost.

Heren heeeel erg bedankt voor al jullie inzet en tijd! Had het al vaker gezegd, maar zonder jullie was ik er niet uitgekomen!!

Super dat jullie zo hebben geholpen :thumb::thumb::thumb:

Dit wordt dan de lijst:

Asus P5e
Intel Core 2 Quad Q9450
Corsair 2x2GB DDR2 PC8500 CL5.0 DHX Dominator
Asus of Sapphire HD3870 X2
Scythe Mugen “Infinity”

Laatst bewerkt door een moderator:
Zal voor hetzelfde geheugen gaan maar dan met een Cas lvl van 4 , (als dat er is !!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan