Nieuwe onderdelen aanschaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchbull

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Berichten
1.014
Hallo,

Graag zou ik informatie willen hebben over hardware, want wil nieuwe aanschaffen.

Welke videokaart, processor, moederbord, intern geheugen zijn het beste om mee te gamen en video te bewerken?

Wat is 'beter' Nvidia of ATI......AMD of Intel (heb altijd AMD gehad), maar wat zijn nu de voor en nadelen van beide?

Heb er totaal geen verstand van en vandaar dat ik het hier vraag!

Alvast bedankt!!
 
Vertel eerst eens wat je budget is en welke onderdelen je wel al hebt die je wilt gebruiken
 
Vertel eerst eens wat je budget is en welke onderdelen je wel al hebt die je wilt gebruiken

Heb nog geen onderdelen die ik wil gebruiken, alleen mijn huidige systeemkast (Chieftec BX-SL)

Wat ik uit wil geven tussen de € 500 en 650,-

Heb je daar 'top' onderdelen voor of zal ik nog meer uit moeten geven? Zie wel op sites van alles staan, maar weet dus niet wat ik het beste voor dat geld kan kopen. Wil dingen aanschaffen waar ik de komende jaren mee kan doen.
 
Laatst bewerkt:
Voor een bedrag van rond de 600,- euro is een prima systeem samen te stellen hoor!

Ik zou op dit moment kiezen voor een Intel systeem!
 
Voor een bedrag van rond de 600,- euro is een prima systeem samen te stellen hoor!

Ik zou op dit moment kiezen voor een Intel systeem!

En welke videokaart is dan de beste keus? Een ATI Radeon HD3870 of een Nvidia 8800 (GT, GTS, GTX, Ultra) welke is het best voor games en videobewerking?

Wat is het verschil met de Quad-core van Intel en de Phenoms van AMD?

Welk intern geheugen is aan te bevelen en welk moederbord?

Wil graag overzichten van hardware wat ik heb voor rond de € 600,-

p.s. ik koop geen kant en klaar systeem, maar losse onderdelen.
 
Aangezien je toch losse onderdelen koopt, en ik dus aanneem dat je het zelf in elkaar zet ;)

Bij een budget van 600 euro hoef je niet te kijken naar een 8800ultra/gts512 etc. Want dat past totaal niet. Aangezien je ook andere onderdelen nodig hebt.
Dvd brander etc. Heb ik er niet bij gedaan.
En heb je nog een hardeschijf? Of wil je een nieuwe?
Met 600 euro zit je net ff wat te krap, 700 euro is al iets makkelijker. Of je moet kijken naar een iets mindere CPU/GPU, dat scheelt snel al wat tientjes.
Heb 2 verschillende setjes gemaakt bij de pricewatch van tweakers

Dit zijn combinaties van
- Voeding
- CPU
- GPU
- Geheugen
- Mobo

Combinatie 1: (S775) --> Dit zou ik nemen in combinatie met een snelle hdd.
2000191159916502091_rs.jpg


Combinatie 2: (AM2)
2002087981730082273_rs.jpg



Als je van plan bent een nieuwe HDD te kopen, zou ik kijken naar:
- HD753LJ
- HD501LJ
- WD5000KS

Of lees hier de verschillende reviews over verschillende hdd's en kies er zelf eentje uit.

Als brander zou ik deze kopen:
- SH-S203B
 
Wat denken jullie van deze upgrade?

ASUS P5KC

Corsair XMS6400 TWINX 4096MB DDR2

Intel Core2 Q6600

MSI ATI Radeon HD3870 512MB

Of zouden jullie toch voor een AMD Phenom processor gaan?

€700,- wil ik er ook wel voor uitgeven, als het maar een bloedsnel systeem wordt.
 
Laatst bewerkt:
Wat denken jullie van deze upgrade?

ASUS P5KC

Corsair XMS6400 TWINX 4096MB DDR2

Intel Core2 Q6600

MSI ATI Radeon HD3870 512MB

Of zouden jullie toch voor een AMD Phenom processor gaan?

€700,- wil ik er ook wel voor uitgeven, als het maar een bloedsnel systeem wordt.

Intel heeft nu de beste Processor dus doe maar intel blijf maar daar
En je weet dat 32bits windows Alleen 3.2GB ondersteund?

En je zou best wel een SLI Systeem kunnen kopen !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
SLI met de videokaart, maar dan heb ik 2 HD3870 nodig?

En als ik er Corsair 2GB DDR2 (2x1024MB) PC6400 800Mhz CL4 (TWIN2X2048-6400C4DHX) inzet......dat werkt dan wel?
 
kan je doen maar dan heb je een ander moederbord nodig want deze ondersteund geen Crossfire alleen SLI:)
 
Bluray waarom een e6750 :confused:

E8400 kost net zoveel, maar wel even wat meer power.

Crossfire = 2x HD3870 of 2xAndereAtiKaart
SLi = 2x 8800GT, 2X 9600GT, wat jij wilt

Ik zou persoonlijk voor de 8800gt gaan, aangezien 2 videokaarten toch niet in je budget passen. En je er in principe ook geen twee nodig hebt.

Zoals ik al zei:

2003844704895464055_rs.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bluray waarom een e6750 :confused:

E8400 kost net zoveel, maar wel even wat meer power.

Crossfire = 2x HD3870 of 2xAndereAtiKaart
SLi = 2x 8800GT, 2X 9600GT, wat jij wilt

Ik zou persoonlijk voor de 8800gt gaan, aangezien 2 videokaarten toch niet in je budget passen. En je er in principe ook geen twee nodig hebt.

Zoals ik al zei:

Maar als je een power systeem wilt wel 2Videokaarten en 3GB ram !
 
Maar als je een power systeem wilt wel 2Videokaarten en 3GB ram !

2 videokaart is helemaal niet nodig.
Dat kan altijd nog.
Je kan nu beter er een snellere cpu bij kopen. En 2x9600GT, ik zou voor de 8800GT gaan omdat die betere prestaties leverd.
 
Wil idd een systeem die echt vlot is. Hoeft natuurlijk geen XEON in van € 1000,- maar hardware waarmee ik een grote stap vooruit ga met wat ik nu heb en dat het weer een jaar of wat mee kan.

Maar merk dat er genoeg keus is.....hoe kun je nu een keuze maken met dit alles, maar goed dat jullie er zijn!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan