Nieuwe onderdelen aanschaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vergeet niet dat de prestatiewinst bij een spel dat niet goed overweg kan met Crossfire, minimaal is. De twee RV670 GPU's die de HD 3870 X2 aan boord heeft, werken middels een interne Crossfire-brug samen. Er zijn games te vinden die niet goed schalen met Crossfire, en daar is de prestatiewinst inderdaad laag. Maar waarom wil je meer dan 150 fps? Dat is al veel meer dan vloeiend hoor. :)
 
Hey Michael,

Je wilt altijd het max resultaat uit je hardware persen en heb gelezen dat er met een fps van +/- 250 games worden gespeeld met de X2, dus waarom zou je dat zelf dan niet willen?

Het ziet er nu ook idd allemaal heel soepel uit hoor, maar zoals ik al eerder zei.....men wil graag het max eruit persen!
 
De vraag is of je het gaat merken. Als 24 FPS vloeiend is vraag ik me af of het verschil tussen 150 en 250 zichtbaar is.
 
Vergeet ook niet dat prestaties van de videokaart ook afhankelijk zijn van de rest van het systeem. Hoeveel fps je in een game hebt, wordt niet alleen door de videokaart bepaald. Mag ik een screenshot zien van de laatste versie van GPU-Z. Misschien zijn daar afwijkende instellingen te zien. Ik zal zometeen even 3DMark06 installeren, en even kijken hoeveel punten ik precies haal, dan kunnen we dat met elkaar vergelijken. :)
 
Vergeet ook niet dat prestaties van de videokaart ook afhankelijk zijn van de rest van het systeem. Hoeveel fps je in een game hebt, wordt niet alleen door de videokaart bepaald. Mag ik een screenshot zien van de laatste versie van GPU-Z. Misschien zijn daar afwijkende instellingen te zien. Ik zal zometeen even 3DMark06 installeren, en even kijken hoeveel punten ik precies haal, dan kunnen we dat met elkaar vergelijken. :)

Bij deze:
 

Bijlagen

  • GC.jpg
    GC.jpg
    62,7 KB · Weergaven: 24
  • Sensor.jpg
    Sensor.jpg
    44,2 KB · Weergaven: 15
Er zijn geen vreemde dingen te zien in GPU-Z, bijna alles komt overeen met mijn instellingen, alleen zie ik onderaan achter ''ATI Crossfire'' bij jou ''(Unsure on Vista64)''. Wellicht is Crossfire niet (goed) ingeschakeld bij jou onder Vista 64-bits. Ik zou dit nog even controleren of in de drivers in het CCC (Catalyst Control Center) even controleren of Crossfire ingeschakeld is. Dit zou het verschil in fps tussen jouw HD 3870 X2 en andere HD 3870 X2's kunnen verklaren.

Hoeveel fps haal je gemiddeld in de eerste grafische benchmark van 3DMark06? En hoeveel in de tweede?
 
Heb de laatste driver geinstalleerd en DirectX ook geupdated en op de bijlage het resultaat.

Ik heb het net even bij m'n eigen kaart gecontroleerd, en dat zijn normale scores voor een HD 3870 X2 in 3DMark06, bij Ik haal ongeveer hetzelfde aantal punten.
 
Ik heb het net even bij m'n eigen kaart gecontroleerd, en dat zijn normale scores voor een HD 3870 X2 in 3DMark06, bij Ik haal ongeveer hetzelfde aantal punten.

Het zou ook allemaal wel in orde zijn.....het bevalt verder ook prima hoor! Het gaat allemaal stukken sneller dan de vorige configuratie, dus ben er verder erg tevreden over!
 
Er zijn geen vreemde dingen te zien in GPU-Z, bijna alles komt overeen met mijn instellingen, alleen zie ik onderaan achter ''ATI Crossfire'' bij jou ''(Unsure on Vista64)''. Wellicht is Crossfire niet (goed) ingeschakeld bij jou onder Vista 64-bits.QUOTE]

Waar kan ik dat in CCC vinden......zie niets over Crossfire.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan