nieuwe pc start niet op?

Status
Niet open voor verdere reacties.

weinberg7

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2005
Hoi all,
ik heb een geheel nieuwe pc in elkaar gezet maar nou krijg ik geen beeld.Fans draaien allemaal en ik voel dat de HD het ook wel doet maar er komt helemaal geen beeld.
Dit zijn mijn onderdelen(alles is nieuw)
Moederbord is een Gigabyte EP45-DS3R
Processor is een E8500
Videokaart is een asus geforce GSO9600
Geheugen is een Kingston 2Gb pc5300 667Mhz
Voeding is 550 watt.
Heb de videokaart in de pci-e16x gedrukt,is dat goed? Hij past ook in de pci-e8x.
De videokaart hebt alleen DVI aansluitingen dus ik heb met zo'n DVI naar VGA plug de monitor verbonden met de videokaart.
Ik krijg helemaal geen beeld,zelfs de bios zie ik niet.
Weet iemand aub raad?En hoe weet ik of de processor het doet?
Ik hoor het wel.

bedankt alvast!!!

gr...

Heb je de 4 of 6 polige molex stekker aan de videokaart aangesloten?

Hoi,
de zes polige stekker!!!Stekker zit rechtstreeks op de videokaart!

Als ik de videokaart aansluit op de monitor dan krijgt ie wel signaal want iedere keer zegt het scherm "DPMS naar slaapstand" en dan gebeurd er niks.

1 geheugenstripje uit je pc halen
Geen harde schijf of dvd-brander aansluiten.

En dan nog een keer kijken.

Probeer eens aan de bios batterij te draaien (als de pc uitstaat natuurlijk). Heeft bij mij ook een keer geholpen.

Batterijtje heb ik al gedraaid en eruit gehad.Heb het geheugen eruit gehad en de harddisc maar het mocht niet baten.Ik heb maar 1 geheugen erin zitten maar dat zal niks uit maken denk ik.Weet echt niet wat het kan zijn.
Weten jullie nog raad?

gr...

Dat is er één op aanraden van helpmij.nl,een LC Power LC6550 550W | LC-6550.

Nee geen bios piepjes.Ik heb erook geen luidspaekertje erop aangesloten of zit ie op het moederbord?Ik kan'm niet vinden in ieder geval.
Nog mogelijkheden om te doen?
Op het moederbord zitten 6 led lampjes en die branden allemaal, wat wil dat zeggen?
De laatste 2 ledjes zijn rood van kleur.

gr...

Ik zou toch eerst het luidsprekertje wat in de kast is geschroefd, aansluiten.

Dit geeft ons misschien iets meer zicht op het probleem.

Ik had het vermoeden al dat deze niet aangesloten was, gezien je opstartte zonder geheugen, en ons geen melding gaf van de beepjes.

Er zit geen speakertje in de kast.Kocht 'm zonder speaker.Kan wel uit een oude pc een speaker halen en dan erin zetten.Moet nu weg dus dat wordt straks dan.Alvast bedankt en jullie horen straks van mij.

gr...

Hoi,
ik had net vlug voor ik ging een speakertje aangesloten maar er kwam geen biep geluid zowel met of zonder werkgeheugen.
Als de fan draait van de processor doet de processor het dan ook?De e8500 heb geen gaatjes die in de pinnetjes vallen van het moederbord.Het zijn gewoon platte contactjes die op de pinnetjes gedrukt zitten.Zal zo ook moeten neem ik aan.Even over de ledjes,in het boekje van het moederbord staat in het engels(nederlands zit er niet bij)"the number of lighted leds indicates the cpu loading.The higher the cpu loading,the more the number of lighted leds"
Wat wil dat zeggen?
Wat kan ik nog meer doen?

gr...

Hoeveel stroom-aansluitingen heb je op je moederbord aangesloten?

Wat bedoel je?
Heb de atx aangesloten en dan 3 of 4 kleine stekkertjes o.a. power sw,h.d.d led,gewone aan en uit knop maar dat werk denk wel alleen de leds branden niet voor op de kast.Wel kan ik via de aan/uit knop de pc weer uitschakelen.Ook nog een pci-e conector die appart bij de voeding zit tenminste een stekkertje die op de videokaart geplugd kon worden.De atx plug bestond uit 2 delen.Je moest ze dan tegen elkaar drukken zodat 2 pijltjes tegen elkaar aan kwamen zodat ze in het moederbord konden.Voor de rest heb ik één fan van de cpu aangesloten.

gr...

Ook de extra 4-pins stroom-stekker op het moederbord aangesloten?

2mpxtls.jpg

Nee die niet.Moet dat dan?Moet ik die dan bij de grote atx stekker eraf halen?Want die bestaat zoals ik eerder zei uit 2 delen.Een stekkertje van 4 zeg maar.
Ik moet nu weg dus straks proberen.

tot zo!

gr..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan